آموزش کیف پول متامسک

قبل از اینکه وارد دنیای کریپتوکارنسی‌ها شویم، لازم است که حساب‌های کاربری ضروری خود را بسازیم. در این قسمت قرار است که یاد بگیرید که چطوری با گوشی یا لپ تاپ یا هر سیستم عامل دیگری ولت بسازیم. همراه ما باشید...

قبل از اینکه ولت را بسازیم چند نکته را می‌خواهیم باز هم تکرار کنیم چون خیلی مهم هستند:

مهم تر از هرچیزی، کلمات امنیتی تنها راه ورود شما به کیف پولتان هستند. پس اول به محض دریافتشان در یک مکان امن نگهداری‌شان کنید تا گم نشوند، مثل گوگل درایو یا نوت یا حتی روی کاغذ؛ بعد از آن هم حواستان باشد که دست کسی به آن‌ها نرسد زیرا ممکن است سرمایه‌تان به باد برود.

سعی کنید از متامسک استفاده کنید، هرچند که آیپی ایران را فیلتر کرده است ولی با یک فیلتر شکن می‌توانید از آن استفاده کنید. متامسک را به این دلیل اینتخاب کردیم که کنترل بیش‌تری روی ولتتان به شما می‌دهد، هم چنین امنیت بیشتری هم دارد.

بعدا با قابلیت کانکت ولت آشنا می‌شویم ولی فعلا در همین حد بدانید که اصلا تا وقتی از اعتبار یک سایت مطمئن نشده‌اید ولت خود را به آن متصل نکنید.

متامسک اکستنشن:

خب اول از همه برای استفاده روی کامپیوتر باید افزونه متامسک را نصب کنید. بعد از نصب روی عکس افزونه در نوار بالای مرورگر بزنید تا صفحه جدیدی برای شما باز شود. این دکمه را بزنید تا به صفحه ثبت نام بروید. بعد از این مرحله باید با قوانین و مقررات متامسک موافقت کنید.

حالا دکمه Create a wallet را بزنید، یک رمز عبور برای این افزونه تعریف کنید، یکبار دیگر تیک موافقت با قوانین را بزنید و بعد دکمه آبی را انتخاب کنید. می‌توانید فیلم آموزشی خود متامسک در این صفحه را ببینید در غیر این صورت دکمه آبی رنگ را بزنید.

حالا کلمات امنیتی شما ساخته شده‌اند، روی قفل بزنید تا نمایش داده شوند، همه کلمات را به ترتیب و دقیق یک جای مطمئن یادداشت کنید و بعد دکمه Next را بزنید.

حالا باید دقیقا به ترتیبی که کلمات را نوشته‌اید آن‌ها را انتخاب کنید و دکمه Confirm را بزنید. تبریک کیف پول شما ساخته شد. با زدن دکمه All done وارد کیف پولتان می‌شوید.

متامسک اپ:

برای گوشی ابتدا باید برنامه را نصب کنید. برای این کار در گوشی های اندروید حتما از گوگل پلی و در گوشی‌های آیفون حتما از App Storeاستفاده کنید.

وقتی وارد اپلیکیشن شدید، دکمه Get Started را بزنید تا به صفحه بعد بروید. سپس گزینهCreate a new Wallet را بزنید.

حالا باید یک رمز عبور تعریف کنید، اگر می‌خواهید دسترسی بدهید که رمز متامسک با اثر انگشت یا فیس آیدی هم باز شود می تونید از اینجا تعریف کنید. تیک تایید قوانین را بزنید و دکمه آبی رنگ را لمس کنید.

حالا اینجا می‌توانید فیلم آموزشی خود متامسک را هم مشاهده کنید. یک بار دیگر گزینه آبی رنگ را لمس کنید. کلمات امنیتی برای شما به نمایش در خواهد آمد. به ترتیب اعدادی که برایتان نوشته شده است یک جا یاد داشت کنید و گزینه آبی رنگ را بزنید.

حالا به همان ترتیب صفحه قبل کلمات را وارد کنید و تمام...

آموزش ارزدیجیتال
آموزش ارزدیجیتال

ابزار وبمستر