کار با اکسپلوررها

اکسپلوررها یکی از مهم‌ترین ابزارها برای استفاده روزمره‌ از رمزارزها هستند‌. چون به کمک آن‌ها می‌توانید رسید هر تراکنشی را برای هر کسی و هر زمانی که باشد ببینید، ریز‌ تراکنش‌ها را بررسی کنید، تاریخچه فعالیت یک آدرس را دریافت کنید و خیلی کارهای دیگر پس همراه ما باشید تا ببینیم کاوشگرها یا اکسپلوررها چطوری کار می‌کنند.

هر بلاکچینی یک کاوشگر مخصوص به خودش را‌ دارد و برای پیدا کردن کافیه که در گوگل اسم بلاکچین را در کنار کلمه Scanner جستجو کنید.

برای مثال BSC Scanner،Cardano Scanner و … . امروز هم ما به عنوان مثال شبکه اتریوم رو زیر نظر میگیریم، پس در گوگل سرچ می‌کنیم Ethereum Scanner و وارد سایت Etherscan می‌شویم.

در صفحه اصلی می توانید آخرین بلوک‌ها،‌آخرین تراکنش‌ها، قیمت لحظه ای اتریوم، تعداد کل تراکنش‌ها و تعداد تراکنش‌های در حال انجام در هر ثانیه و هزینه شبکه اتریوم را مشاهده کنید.

در نوار جستجو اتر اسکن می تونید اطلاعاتی مثل شماره بلوک، آدرس کیف پول و یا قرارداد هوشمند، اسم توکن و یا هش تراکنش را وارد کنید.

حالا اگر قرار باشد قرارداد هوشمند یا آدرسی را بررسی کنید فقط کافیست آن را در نوار جستجو بالای صفحه وارد کنید. برای مثال ما از یکی از آدرس‌های همین پایین صفحه استفاده می کنیم. در این کادر پایین در سمت چپ کادر می توانید هش یا آدرس سند تراکنش و در سمت راست می توانید آدرس‌های مبدا و مقصد را مشاهده کنید. بعد از وارد کردن آدرس و زدن دکمه سرچ می توانید اطلاعات این حساب را مشاهده کنید.

در قسمت بالانس مجموع دارایی های حساب را به اتریوم و دلار و ارزش اتریوم های حساب رو به دلار نوشته است. همچنین می توانید تفکیک دارایی های حساب را در این قسمت ببینید. یک مقدار پایین تر که بیایید می توانید لیست تراکنش‌های آن حساب را به ترتیب تاریخ انجام شدنشان ببینید.

در اولین کادر می توانید هش یا سند تراکنش ها را بینید که با کلیک روی آن‌ها اطلاعات جزئی تری از آن‌ها در خدمتتون قرار می‌گیرد. در کادر دوم نوع تراکنش، در کادر سوم شماره بلوکی که تراکنش در آن انجام شده و در کادر بعدی زمان انجام تراکنش را نوشته است.

در کادر From ادرس مبدا و در کادر To آدرس مقصد را برایتان نوشته است. نوشته رنگی In یا Out نشان می‌دهد که تراکنش ورودی بوده و یا خروجی.در نهایت در 2 کادر آخر به ترتیب مبلغی که در تراکنش جابه جا شده و کارمزد تراکنش را می توانید مشاهده کنید.

آموزش ارزدیجیتال
آموزش ارزدیجیتال

ابزار وبمستر