آموزش کار با سایت کوین مارکت کپ

کوین مارکت کپ بزرگترین مرجع اطلاع رسانی قیمت رمزارزها است. هدف این وبسایت آگاه سازی کاربران ارز دیجیتال به نحو احسن است. در سال 2020 شرکت بایننس کپیتال منیجمنت با دستور آقای چانگ پنگ ژائو مدیرعامل صرافی بایننس این وبسایت را خریداری کرد. ممکنه بپرسید چرا بایننس کپیتال منیجمنت؟ چون این شرکت حامی بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان با بیشترین حجم معاملات و نقدینگی است. همچنین دیدگاه مشابه ای با سیاست‌های وبسایت کوین مارکت کپ برای دسترسی ازاد مردم جهان با رمزارزها دارد. علاوه بر این خرید این صرافی باعث آسان تر شدن دسترسی برای معامله صدها ارز دیجیتال برای کاربران شده است.

بهتر است برویم سراغ نحوه کار با وبسایت کوین مارکت کپ. وقتی وارد پلتفرم کوین مارکت کپ می‌شویم با انبوهی از اطلاعلات روبرو می‌شویم که همه آن‌ها مفید و مهم هستند. در نوار بالای سایت به ترتیب تعداد رمزارزها، تعداد صرافی‌های فعال، ارزش کل بازار، مجموعه معاملات 24 ساعته، سهم بیت کوین و اتریوم از کل بازار و گس فی یا کارمزد شبکه اتریوم را مشاهده می‌کنید. مقداری پایین تر دوباره ارزش کلی بازار به همراه تغییرات 24 ساعت اخیرش نوشته شده است. در سه تا کادر تعبیه شده زیر این نوار می‌توانید به ترتیب از چپ به راست کوین‌ها یا توکن‌های ترند و توکن‌هایی که به تازگی در کوین مارکت کپ فهرست شده‌اند و اکانت‌های برتر کوین مارکت کپ را مشاهده کنید.

در زیر این سه قسمت می‌توانید لیست تمام ارزهای دیجیتال را به ترتیب ارزش کل بازارشان مشاهده کنید. در این لیست اطلاعات مفیدی از هر ارز نوشته شده است که به ترتیب از چپ به راست عبارتند از رتبه ارز، نام ارز و نمادش، قیمت ارز به دلار آمریکا، تغییرات یک ساعته، 24 ساعته و هفت روزه قیمت، ارزش بازار ارز که حاصل ضرب قیمت ارز در تعداد در گردش آن ارز است، حجم معاملات، تعداد توکن‌های در گردش و یک نمودار کوچک از تغییرات نمودار هفتگی آن مشاهده می‌کنید. اگر روی یک ارز مانند بیت کوین کلیک کنید وارد صفحه اختصاصی آن ارز می‌شوید. در این صفحه اطلاعات کاملی در مورد ارز بدست خواهید آورد. اطلاعات مثل رتبه ارز، این که توکن است با کوین، تعداد افرادی که این ارز را در واچ لیست خود قرارداده‌اند، وبسایت رسمی، اکسپلورر ارز، کامیونیتی‌هایی که برای این ارز وجود دارد، کدهای آن ارز و وایت پیپر قابل مشاهده است.

سمت راست صفحه می‌توانید توکنومیک و یا اقتصاد توکنی ارز را ببینید. این که قیمتش چند دلاره و نسبت به ارزهای دیگر چقدر می‌شود. نکته خیلی مهم در مورد این دو نوع مختلف مارکت کپ این است که سمت چپ با تعداد فعلی و در گردش توکن‌ها محاسبه می‌شود و سمت راست با سقف عرضه توکن محاسبه می‌شود. همچنین تعداد در گردش، سقف عرضه و... در همین گوشه نوشته شده است.

اگر مقداری پایین‌تر بیایید، می‌توانید نمودار قیمتی ارز دیجیتال را در بازه‌های مختلف ببینید. در زیر نمودار قیمت آن ارز به فیات انتخابی که به‌طور پیش فرض دلار آمریکا است مشاهده می‌کنید. در زیر نمودار داده‌های مفید مربوط به ارز مانند تاریخچه، اعضای تیم، هدف پروژه، توکنومیک و... نوشته شده است.

در کادر پایین سمت راست می‌توانید خلاصه‌تی از اطلاعات آماری این ارز مشاهده کنید. وقتی دکمه Show more را بزنید صفحه بازتر شده و اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار می‌دهد. هرکدام از این ویژگی‌ها را در وبلاگ ارزینجا ما برای شما توضیح داده‌ایم و با یک سرچ ساده در وبلاگ ارزینجا می‌توانید معنی هرکدام را که خواستید پیدا کنید. موضوعی که ما خیلی با آن سروکله می‌زنیم فیلد آخر است که سقف و کف‌های هفتگی، ماهانه، فصلی و سالانه را نشان می‌دهد. از همه مهم‌تر سقف و کف تاریخی و نرخ بازگشت سرمایه است. حالا برگردیم به بالای صفحه. وقتی در نوار بالای صفحه روی تب Exchange کلیک کنیم، وارد صفحه صرافی‌ها می‌شویم که لیست معتبرترین صرافی‌ها رو به تعداد امتیازانشان نشان می‌دهد.

از چپ به راست اطلاعاتی که با می‌دهد امتیاز، حجم معاملات 24 ساعت گذشته، امتیاز میانگین نقدینگی که بین 1 تا 1000 است (هرچه بیشتر باشد بهتر است)، تعداد بازدید هفتگی، تعداد جفت‌ارزهای موجود، تعداد ارزهای دیجیتالی که دارد و ارزهای فیاتی که پشتیبانی می‌کند.در آخر هم نمودار حجم معاملات هفتگی را نشان می‌دهد. در گوشه نام برخی از صرافی‌ها یک تیک سبز وجود دارد که نماد اثبات ذخایر ارزی یک صرافی است.

اگر روی اسم صرافی کلیک کنید و وارد صفحه‌اش شوید و در قسمت Financial Reserveمی‌توانید به تفکیک آن‌ها را ببینید. در این صفحه اطلاعات دیگری مانند تاریخچه، کارمزد و آدرس پشتیبانی آن‌ها هم موجود است. اگر مقداری پایین‌تر بیایید می‌توانید لیست جفت ارزهای نوشته شده را ببینید. اطلاعات دیگری نیز که جلوی آن‌ها به ترتیب نوشته شده است، نسبت قیمت این دو ارز، عمق دو درصدی بازار آن، حجم معاملات، سهم ارز از حجم کل معاملات آن بازار، میزان نقدیگی موجود در بازار و زمان بروزرسانی این لیست را مشاهده می‌کنید.

وبسایت کوین مارکت کپ اطلاعات خیلی مفیدتری مانند ایردراپ، آموزش ویدیویی، کوئیز و ... هم دارد که وقتی آموزش‌ها کامل شد برمیگردیم و آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

آموزش ارزدیجیتال
آموزش ارزدیجیتال

ابزار وبمستر