وایت پیپر و رودمپ

خب حالا که اطلاعات کاملی درباره رمزارزها و بازار آن داریم، می‌خواهیم روش‌های درآمدزایی از آن‌ها را بررسی کنیم. پس همراه ما باشید.

تو قسمت‌های اول کامل توضیح دادیم که بلوک‌ها در شبکه‌های Proof Of Work بیت کوین چطوری ماین می‌شوند. هم‌ چنین توضیح دادیم که در شبکه‌های Proof of Stake توکن‌ها چگونه فورج می‌شوند. اما داستان ماین رمزارزها همینجا تمام نمی‌شود...

ماین بیت کوین در ابتدا قرار بود که با هر دستگاهی و هر توان پردازشی قابل انجام باشد، اما هرچه شبکه‌اش شلوغ‌تر باشد حل الگوریتم سخت‌تر می‌شود و به دستگاه‌های قوی‌تری احتیاج است. با گذشت زمان استخرهای استخراج بیت کوین بوجود آمدند که باعث ایجاد درآمد نسبی شدند و عدالت را از شبکه بیت کوین گرفتند،‌ ولی درآمد ماینرها را تضمین می‌کنند.

چرا میگوییم عدالت را از شبکه بیت کوین گرفته است؟ چون طوری که ساتوشی شبکه را طراحی کرده بود شما اگر با یک لپ تاپ خیلی معمولی هم به استخراج بیت کوین می‌پرداختید شانسی برای استخراج داشتید اما به لطف استخرها، اگر حالا این کار را انجام بدهید شانس شما میلیون‌ها برابر کمتر است. دلیلش هم این است که استخرها تعداد زیادی از ماینرهارا جمع می‌کنند و توان پردازشی همه را روی هم می‌گذارند و یک غول می‌سازند.

این غول به دلیل توان پردازشی بالایش شانس خیلی خیلی زیادی برای ماین بلوک دارد و درامد خوبی به جیب می‌زند. بعد از هر دوره زمانی مشخص هم، استخر هر مقدار درآمدی که داشته باشد را بین ماینرها بر اساس سهمشان از کل قدرت پردازشی استخر تقسیم می‌کند.

اما چه دستگاهی برای استخراج بیت کوین مناسب است؟

اگر در اینترنت بگردید می‌بینید که دو دسته از ماینرها بیشتر خرید و فروش می‌شود. یکی دستگاه‌های ASIC و یکی هم ریگ‌ها. ریگ‌ها قبلا برای ماین اتریوم استفاده می‌شدند چون طبق الگوریتم PoW اتریوم که قبلا ازش استفاده می‌کرد بهینه شده بودن، اما برای شبکه بیت کوین از دستگاه‌های ASIC استفاده می‌شود. ASICها سیستم‌های یکپارچه‌ای هستند که مختص ماین بیت کوین و الگوریتمش طراحی شده‌اند و قدرت پردازشی به شدت بالایی دارند.

توضیحات دقیق‌تر و کامل‌تر درباره دستگاه‌های ASIC را در یک مقاله زیر همین پست برایتان قرار می‌دهیم.

استخراج اتریوم

اتریوم از وقتی که به الگوریتم PoS مهاجرت کرد دیگر قابلیت ماین با کارت گرافیک را از دست داد. اما درحال حاضر اگر بخواهید اتریوم ماین کنید باید از سایت اتریوم نرم افزار مخصوصش را روی یک سیستم که مختص به اینکار تهیه کردید دانلود و نصب کنید.

سپس ولت اتریومتان را به شبکه معرفی و 32 اتریوم را در همین ولت برای تضمین فعالیتتان در شبکه وثیقه گذاری کنید. حالا هرچقدر که فعالیتتان سالم تر باشد و مدت بیشتری در شبکه اتریوم‌هایتان را قفل کنید درآمدتان بیشتر می‌شود.

اما اگر 32 اتریوم نداشته‌باشید چی‌کار باید کرد؟ در این حالت شما هرچقدر اتریوم که مدنظرتان است را به عنوان وجه تضمین برای یک نود انتخابی استیک می‌کنید. در این حالت درآمد آن نود بیشتر می‌شود چون اعتبار بیش‌تری پیدا کرده است و بخشی از این مازاد درآمد به شما می‌رسد، تا به 32 اتریوم مدنظرتان برسید و خودتان یک نود مستقل در شبکه بشوید.

تا اینجای کار ما 2 ارز را کامل توضیح دادیم اما هر ارزی شیوه ماین منحصر بفردی دارد ، برای مطالعه دقیق روش استخراج هر ارز کافیست که بجای سرچ در گوگل به وایت پیپرش مراجعه کنید.مرسی که این تا انتهای این قسمت همراه ما بودید اگر سوالی برایتان پیش آمده است می‌توانید در وبلاگ، اینستاگرام و تلگرام ارزینجا از ما بپرسید.

آموزش ارزدیجیتال
آموزش ارزدیجیتال

ابزار وبمستر