راه اندازی پنج برنامه آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی آمریکا در ماه های آینده

انتشار 3 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

راه اندازی پنج برنامه آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی آمریکا در ماه های آینده پروژه دلار دیجیتال متعهد شده است که در سال آینده با هدف آزمایش مقررات و چهارچوب های احتمالی ارز دیجیتال بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا (CBDC)، حداقل پنج برنامه آزمایشی را راه اندازی کند. این پروژه با همکاری شرکت مشاور فناوری […]

راه اندازی پنج برنامه آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی آمریکا در ماه های آینده

پروژه دلار دیجیتال متعهد شده است که در سال آینده با هدف آزمایش مقررات و چهارچوب های احتمالی ارز دیجیتال بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا (CBDC)، حداقل پنج برنامه آزمایشی را راه اندازی کند.

این پروژه با همکاری شرکت مشاور فناوری اکسنچر Accenture بودجه پروژه ها را تأمین می کند.

کریستوفر جیانکارلو، رئیس سابق کمیسیون معاملات آتی کالاها (CFTC)، پروژه دلار دیجیتال را تأسیس کرد. در طول مدت حضور وی در کابینه دولت واشنگتن، وی به عنوان دوست و طرفدار ارزهای دیجیتال شناخته شده بود و از آن زمان بازنشستگی خود را در صنعت ارزهای دیجیتال گذرانده است.

وی در مورد این پروژه گفت:

“نیازی نیست که ایالات متحده آمریکا اول به ارز دیجیتال بانک مرکزی روی بیاورد، اما باید در تعیین استانداردهای آینده دلار دیجیتال و پول دیجیتالی پیشرو باشد. به همین دلیل همکاری آزمایشی ما با اکسنچر و سایر شرکا بسیار مهم است.”

پروژه دلار دیجیتال برای شناسایی و حل الزامات فنی و عملکردی و همچنین ارزیابی مزایا و چالش های استفاده کاربران با دارایی کم و خریدهای بزرگ توسط موسسات و شرکت ها کار خواهد کرد.

این برنامه قصد دارد نتایج مربوط به این فناوری و همچنین سیاست های موجود را برای ارائه به سهامداران و سیاست گذاران جمع آوری کند.

در پایان آزمایشات، این پروژه نتایج خود را برای عموم منتشر خواهد کرد. با این امید که دانشگاهیان و قانونگذاران نیز آنها را در بحث پیرامون بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا قرار دهند.

بانک فدرال رزرو بوستون و موسسه فناوری ماساچوست نیز تحقیقات قابل توجهی در مورد ارز دیجیتال ملی انجام می دهند. پروژه دلار دیجیتال برنامه ریزی می کند تا کارهایی را که از این مراکز انجام می شود تکمیل کند.

این پروژه اعلام کرد برای شرکت کنندگان آزمایشی، از همه بخشهای مربوطه، از جمله موسسات مالی و تجاری، جامعه نوآوری، سازمانهای غیر انتفاعی و دانشگاه ها آزاد است.

 

با ما همراه باشید با معتبرترین اخبار ارزهای دیجیتال.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx