لایحه جدید America Competes Act خطری جدی برای رمزارزها در آمریکا

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

لایحه جدید America Competes Act خطری جدی برای رمزارزها در آمریکا یک ماده جدید در America Competes Act می تواند به خزانه داری ایالات متحده این قدرت را بدهد که فوراً هرگونه تراکنش مالی مرتبط با خطرات پولشویی را ممنوع کند. برخی از کارشناسان هشدار داده‌اند که این ماده در صورت تصویب می‌تواند برای بازار […]

لایحه جدید America Competes Act خطری جدی برای رمزارزها در آمریکا

لایحه جدید America Competes Act خطری جدی برای رمزارزها در آمریکا

یک ماده جدید در America Competes Act می تواند به خزانه داری ایالات متحده این قدرت را بدهد که فوراً هرگونه تراکنش مالی مرتبط با خطرات پولشویی را ممنوع کند. برخی از کارشناسان هشدار داده‌اند که این ماده در صورت تصویب می‌تواند برای بازار رمزارزها فاجعه‌بار باشد.

ماده جدید می تواند به خزانه داری کمک کند تا رمزارزها را محدود کند

یک پیشنهاد جدید در ایالات متحده می تواند عواقب فاجعه باری برای بخش ارزهای دیجیتال داشته باشد.

America Competes Act که به تازگی در سال 2022 تشکیل شده قصد دارد تولید تراشه های نیمه هادی را در ایالات متحده تقویت کند و به مشکلات زنجیره تامین رسیدگی کند. علاوه بر این، این لایحه همچنین شامل مقرراتی است که می تواند مانع نظارتی بزرگی برای ارزهای دیجیتال باشد.

مدیر اجرایی اندیشکده رمزارز کوین سنتر

جری بریتو (Jerry Brito)، مدیر اجرایی اندیشکده رمزارز کوین سنتر (Coin Center) مستقر در واشنگتن، توییتی را منتشر کرد که در روز چهارشنبه زنگ خطر را در مورد مقررات “Act” به صدا درآورد.

ماده ای که توجه بریتو را به خود جلب کرد، اعطای قدرت فراگیر به خزانه داری برای منع هرگونه معامله مرتبط با “خطر پولشویی” بدون نیاز به رعایت چک ها و فرآیندهای مقرر در قانون فعلی است.

قانون پیشنهادی قانون اسرار بانکی

قانون پیشنهادی قانون اسرار بانکی §5318A را اصلاح می‌کند که در آن وزارت خزانه‌داری توانایی شناسایی و اقدام علیه «نگرانی‌های مربوط به پولشویی» در ایالات متحده را دارد.

بر اساس این حکم، وزارت خزانه‌داری همچنین می‌تواند مؤسسات مالی را مجبور کند اطلاعاتی را در مورد آنچه محرمانه است گزارش کنند. که این کار در راستای مقابله با نگرانی های پولشویی و اجرای ممنوعیت در برخی معاملات انجام می‌شود.

با این حال، چنین قدرت هایی با برخی چک ها همراه است. امروز، قانون، خزانه داری را ملزم می کند که قبل از اعمال این اختیارات، اطلاعیه های عمومی را اعلام کند.

ماده جدید چنین چک هایی را حذف می کند، به این معنی که خزانه داری می تواند آزادانه از اختیارات ویژه بدون اطلاع عموم استفاده کند. به عبارت دیگر، شبکه اجرای جرایم مالی (FinCEN) می تواند به طور مخفیانه هرگونه معامله ای را که از نظر خزانه داری «نگرانی» بداند، ممنوع کند.

اگر این ماده تصویب شود، می تواند به شدت بخش رمزارز را با مشکل مواجه کند.

به گفته بریتو، این ماده می تواند به خزانه داری «اختیار تام و یک جانبه» بدهد تا از استفاده از موسسات مالی مانند صرافی های ارزهای دیجیتال از شبکه های ارزهای دیجیتال جلوگیری کند. این اتفاق به طور بالقوه می تواند میلیون ها نفر در ایالات متحده را از دسترسی به رمزارز بدون استفاده از فناوری های جایگزین مانند DeFi یا VPN مسدود کند.

دموکرات کانکتیکات، جیم هیمز

این ماده ابتدا توسط دموکرات کانکتیکات، جیم هیمز (D-CT) به عنوان اصلاحیه قانون مجوز دفاع ملی ارائه شد، اما کنار گذاشته شد. اکنون، به طور لفظی به America Competes Act در سال 2022 رسیده است.

در ابتدا قصد داشت به FinCEN این امکان را بدهد که علیه هر کسی که درآمدهای ارزهای دیجیتال را از حملات باج‌افزاری پول‌شویی می‌کند، یا تراکنش‌هایی که از تحریم‌ها فرار می‌کنند، اقدام کند.

سال گذشته، Coin Center به‌طور به یاد ماندنی بخش رمزارزها را در نبردی سخت علیه تعریف کارگزار رمزارز در لایحه زیرساخت که اکنون تصویب شده بود، رهبری کرد، اما در نهایت ناموفق بود. باید دید که آیا آخرین حکم پیشنهادی از کنگره عبور خواهد کرد یا خیر.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

 

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx