نیک اسپانوس، ایلان ماسک را به ریاکاری متهم کرد!

انتشار 3 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

نیک اسپانوس، ایلان ماسک را به ریاکاری متهم کرد! نیک اسپانوس، یکی از کارآفرینان حوزه ارزهای دیجیتال، اعتقاد دارد که وقتی صحبت از مدیریت بیت کوین می شود،‌ ایلان ماسک انسجام اخلاقی ندارد. بنیانگذار یکی از اولین صرافی های فیزیکی ارزهای دیجیتال، مدیرعامل شرکت تسلا را پس از اعلام خبری مبنی بر توقف پذیرش بیت […]

نیک اسپانوس، ایلان ماسک را به ریاکاری متهم کرد!

نیک اسپانوس، ایلان ماسک را به ریاکاری متهم کرد!

نیک اسپانوس، یکی از کارآفرینان حوزه ارزهای دیجیتال، اعتقاد دارد که وقتی صحبت از مدیریت بیت کوین می شود،‌ ایلان ماسک انسجام اخلاقی ندارد.

بنیانگذار یکی از اولین صرافی های فیزیکی ارزهای دیجیتال، مدیرعامل شرکت تسلا را پس از اعلام خبری مبنی بر توقف پذیرش بیت کوین (BTC) به عنوان روشی برای پرداخت، به دلیل ریاکاری و دورویی مورد انتقاد قرار داده است.

این اتهامات،‌ از این واقعیت ناشی می شود که همچنان حدود 1.5 میلیارد دلار بیت کوین در ترازنامه تسلا باقی مانده است.

مصرف انرژی بیت کوین

ماسک اخیراً در توییتی با انتقاد از مصرف بالای انرژی بیت کوین اعلام کرد که خرید خودروهای تسلا با استفاده از این ارز دیجیتال را به حالت تعلیق درآورده است. این تغییر ناگهانی ماسک و سیاست تسلا در حالی اعلام شد که این شرکت شش هفته پیش اعلام کرده بود که امکان پرداخت با بیت کوین را برای مشتریان امریکایی فراهم کرده است.

هودل کردن نیز کثیف است

اما طبق گفته نیک اسپانوس (Nick Spanos)، بنیانگذار Bitcoin Center در نیویورک و بنیانگذار پروتکل Zap، وجود بیش از یک میلیارد دلار بیت کوین در ترازنامه تسلا به این معنی است که ماسک هنوز هم مایل به کسب سود از این خطر زیست محیطی کثیف است:

به عقیده من اگر بیت کوین به این اندازه کثیف است که او نمی تواند این ارز دیجیتال را به عنوان روشی برای پرداخت بپذیرد، بنابراین هودل کردن نیز باید کثیف باشد.

موضوع دیگری كه اسپانوس مطرح كرده این ایده است كه اگر ایلان ماسك واقعاً نگران محیط زیست باشد، باید اجازه خرید ماشین های پاک خود با این کوین های كثیف را بدهد. اسپانوس گفت:

عجیب است که ایلان مصرف کنندگانی را که نگران محیط زیست هستند از مبادله کوین های کثیف خود با ماشین های سبز تسلا محروم کرده است. این تصمیم مخرب است.

اسپانوس همچنین خاطر نشان کرد که در حدود 70٪ از انرژی مورد نیاز برای ماینینگ رمزارزها از انرژی های تجدیدپذیر تامین شده اند.

اسپانوس در ادامه صحبت های خود با اشاره به دردسرهای ایجاد شده برای ماسک توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده با توییت های غیرمسئولانه و نسنجیده اش برای کنترل بازار گفت:

ممکن است تیزر “تسلا در ازای دوج کوین” نیز برای دستکاری قیمت بیت کوین ساخته شده باشد. آیا او برای دستکاری قیمت سهام تسلا به مشکل برنخورد؟

دوج کوین روز جمعه پس از آنکه ایلان ماسک اعلام کرد که با توسعه دهندگان این میم کوین برای افزایش بهره وری معاملاتی در حال همکاری است، دوباره واکنش نشان داد. قیمت DOGE بلافاصله پس از این توئیت 26٪ افزایش یافت.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx