دریافت اختیارات بیشتر رمزارزی توسط بانک مرکزی تایلند

تقاضای افزایش اختیارات رمزارزی در تایلند
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 476 نفر

بانک مرکزی تایلند برای اعطای اختیارات بیشتر به بانک مرکزی برنامه ریزی کرده است تا قوانین رمزارزی خود را اصلاح کند. گزارش ها حاکی از آن است که اصلاحات جدید این آیین نامه شامل بانک مرکزی نیز می شود تا بخشی از آن باشد.

آرخوم ترمپیتایاپایسیث، وزیر دارایی، در مصاحبه ای به اصلاحات برنامه ریزی شده اشاره کرد. علاوه بر این، دولت همچنین مقررات سختگیرانه‌ای را بر روی پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال که توکن‌های دیگری را نیز ارائه می‌کنند، در نظر خواهد گرفت.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در حال حاضر تنها آژانس تنظیم کننده ای است که بر اساس قوانین تصویب شده در سال ۲۰۱۸ انحصار نظارت بر صنعت را دارد و اکنون از این آژانس خواسته شده است که رهبری تعمیرات اساسی را بر عهده بگیرد.

این حرکت در انتظار تشدید قوانین، زمانی بود که مقامات تایلند به دلیل عدم عجله کافی در زمانی که صرافی ارز دیجیتال Zipmex برداشت خود را به حالت تعلیق درآورده بود مورد انتقاد قرار گرفتند.

قوانین سختگیرانه  برای اطمینان از حمایت از سرمایه گذار

وزیر دارایی تایلند نیز در این مصاحبه اشاره کرده است که این افزایش مقررات به منظور جلوگیری از رشد صنعت نیست. تایلند همچنین نمی‌خواهد نوآوری‌ها و فناوری‌ها را در این صنعت محدود کند. هدف این مقررات تضمین حمایت بیشتر از سرمایه گذاران است.
اخیراً، صرافی رمزارز Zipmex توقف تراکنش ها را لغو کرده و همچنین برای محافظت از طلبکاران در برابر هرگونه دعوی قضایی در سنگاپور درخواست تعلیق کرده است. این به Zipmex کمک می کند تا زمانی را برای جمع آوری سرمایه پیدا کند.

عوامل دیگری نیز در تصمیم به همراهی بانک تایلند به دلیل رکودی که باعث زیان معامله گران نزدیک به ۲ تریلیون دلار شد، نقش داشتند. وام دهندگان کریپتو نیز به دلیل زمستان کریپتو به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار گرفتند.

نام‌های بزرگی مانند سلسیوس، Three Arrows Capital و Zipmex سرمایه‌گذاران زیادی را با سرمایه‌شان درگیر کرده‌اند. حتی گزارش ها حاکی از آن است که تعداد حساب های تجاری فعال از ۷۰۰۰۰۰ به ۲۳۰۰۰۰ در نیم سال کاهش یافته است.

تایلند علیرغم قوانین سختگیرانه تر، رمزارز را به طور مداوم پذیرفته است

تایلند در گذشته با صرافی های رمزنگاری مشکل داشته است. تایلند هنوز به سرعت برای صرافی ها مجوز صادر کرده است. طبق گزارش ها، این کشور اکنون چهار اپراتور رمزارز دیگر را در هفته گذشته تأیید کرده است. در حال حاضر با تصویب جدید تعداد کل مجوزهای اپراتور دارایی های دیجیتال به ۲۱ رسیده است که این تعداد شامل سه مدیر صندوق، ۹ صرافی و ۹ کارگزار نیز می شود.

نیاز به مقررات به روز شده همچنین به این دلیل مطرح شد که در حال حاضر، بانک مرکزی به غیر از اعلام اینکه رمزارز یک روش قانونی برای پرداخت کالا و خدمات نیست، چارچوب نظارتی را رعایت نمی کند.

این چارچوب فاقد وضوح است و برای تنظیم صنعت بسیار کافی است، بنابراین صنعت نیاز به بازنگری اساسی دارد. بسیاری از شرکت‌های دارایی دیجیتال نیز سعی کرده‌اند حجم معاملات مصنوعی را جعل کنند، SEC Bitkub را به دلیل انجام همین کار جریمه کرد. این امر باعث می شود بانک مرکزی تایلند از طریق قوانین سختگیرانه حمایت از سرمایه گذاران را افزایش دهد

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx