صرافی FTX متهم به کاهش قیمت بیت کوین شد

صرافی FTX
  • زمان مطالعه: 7دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 415 نفر

شایعات، صرافی ارز دیجیتال FTX که اکنون ورشکسته شده است را به فروش بیت کوین برای خرید سایر ارزهای دیجیتال مرتبط با FTX متهم می کند

دارایی‌های بیت‌کوین آن‌ها در ماه می سال گذشته، زمانی که قیمت بیت‌کوین از حدود ۶۰۰۰۰ دلار به ۳۰۰۰۰ دلار کاهش یافت، کاهش قابل توجهی داشت.

پس از آن صرافی یک بار دیگر شروع به انباشت بیت کوین کرد، تا ۱۲۰۰۰۰ عدد تا ژوئن که دوباره شروع به نزول کردند و اکنون نزدیک به صفر شدند.

این به خودی خود لزوماً نشان نمی دهد که FTX بیت کوین فروخته شده است، اما آنها حدوداً ۱۰ میلیارد دلار وام به Alameda دادند که برخی از آن برای سرمایه گذاری در سهام استارتاپی در فیات استفاده شد، که ممکن است برای آن ارز دیجیتال را تبدیل کرده باشند.

Alameda همچنین متهم است که علیه مشتریان FTX با یک دفتر سفارش باز معامله می کند، و در واقع تقلب می کند زیرا آنها می توانند تمام معاملات را ببینند.

پیشنهاداتی وجود دارد که هیچ فایروالی بین Alameda و FTX وجود ندارد، زیرا Alameda در FTX معامله می‌کند در حالی که آنها در فاصله قابل مشاهده از دفتر سفارش FTX قرار داشتند.

در واقع آن‌ها می‌دانستند که در کدام نقطه قیمتی که هر فرد در FTX نقد می‌شود و چه مقدار وثیقه دارند.

یعنی پوکر بازی می‌کردند در حالی که می‌توانستند کارت‌های همه را ببینند، دقیقاً می‌دانستند چه زمانی باید شرط‌بندی یا فولد کنند، و باز هم ورشکست شدند.

ژو سو از Three Arrows Capital به طور علنی گفت: “کلمنت در FTX HK موقعیت ها و جزئیات حساب ما را در طول سال به بسیاری از افراد فاش کرد.”

حداقل از سال ۲۰۱۹ شایعاتی مبنی بر اینکه Alameda یک قرارداد ترجیحی داده با Bitmex داشته که در آن به عنوان یک بازارساز عمل می کند، و برخی می گویند حتی در Deribit، شایع شده است.

هیچ مدرک مشخصی ارائه نشد، اما معامله گران از سال ۲۰۱۹ به دلیل آنچه که برخی به عنوان لیکویید شدن راحت تلقی می کردند، بیتمکس را فعال کردند.

ادعاهایی که FTX بیت کوین را فروخته است جدیدتر است، اما اندرو کانگ از Mechanism Capital، که اولین کسی بود که به طور عمومی نشان داد که یک حفره ۶ میلیارد دلاری در FTX وجود دارد، گفت:

جای تعجب نیست که چرا پامپ های بیت کوین تا این حد رقت انگیز بوده اند. هر زمان که کسی در FTX خرید می کرد، Alameda آن را پس از آن رها می کرد.

معامله گران خاطرنشان کرده اند که گاو نر ۲۰۲۲ از این نظر که هیچ ضربه ای در بالای صفحه وجود نداشت، خشن تر شده است و اکنون FTX مقصر است.

«FTX و Alameda بازارهای ارزهای دیجیتال را با دارایی‌های خود فروختند تا قمار بی‌سود خود را تأمین مالی کنند. کانگ گفت: در غیر این صورت بازارها بسیار بالاتر خواهند بود.

زو سو همچنین مکالمات خصوصی را فاش کرد که در آن خاطرنشان می‌کند که آلامدا ۱۵ درصد بازدهی بالا و بدون ریسک را وعده داده است.

اندکی از این موارد در طول ظهور FTX و Alameda به طور عمومی تأیید شد. به ویژه آلامدا بیشتر یک بازارساز بدون چهره بود که به نوعی بر بیتمکس با شایعات فراوان پیرامون این رابطه تسلط داشت، اما شواهد مشخصی نداشت.

اکنون تأییدهای بیشتری وجود دارد، اما اینکه چقدر آنها واقعاً بر قیمت بیت کوین تأثیر گذاشته اند هنوز مشخص نیست.

اما در اتریوم، شایعاتی مبنی بر اینکه رگولاتور باهاما مقداری از دارایی های FTX را به wBTC تبدیل کرده است، مقصر سقوط نسبت اتریوم است.

این اکانت ادعایی هک شده با هک اعلام شده توسط کانال تلگرام FTX، قسمت بسیار عجیبی را باز کرده است.

این اکانت توییتر FTX هرگز به صورت عمومی تایید نشد، که تا آن زمان همان چیزی بود که اعلام می کرد.

سپس گزارش‌های عجیبی منتشر شد که تنظیم‌کننده باهاما به سم بنکمن دستور داده بود تا صرافی خود را هک کند تا این سهام تحت نظارت باهاما قرار دهد.

این که این “هک” خود FTX بود، با این حال زمانی مشخص شد که کراکن اعلام کرد ک برخی حساب های هک شده در FTX اتریوم های خود را به این صرافی فرستادند.

در حال حاضر این حساب FTX “هک شده” حدود ۲۰۰۰۰۰ اتریوم دارد که اخیراً حدود ۵۰۰۰۰ اتریوم منتقل شده است.

بنکمن فراید، مدیرعامل FTX همچنان آزاد است، و اکنون هر کسی حدس می‌زند که آیا سقوط این صرافی واقعاً فشار روی بیت‌کوین را کاهش می‌دهد یا خیر.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx