آسیا، پیشران احتمالی بول ران بعدی بازار ارز دیجیتال است

بول ران ارز دیجیتال
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 119 نفر

تحلیلگر و پژوهشگر حوزه دیفای به نام «DeFi Ignas» بر این باور است که در حوزه‌ی امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، آسیا، به ویژه چین و کشورهای همسایه، به کاتالیزوری برای بول ران بعدی بازار ارز دیجیتال تبدیل خواهد شد. این پژوهشگر در یک پست اخیر در شبکه‌ی اجتماعی X (که قبلاً توییتر نام داشت)، با برجسته کردن عوامل مختلف مؤثر بر این چشم‌انداز، به روندهای نوظهور در سراسر قاره آسیا پرداخته است.

چشم‌انداز بازار ارز دیجیتال در آسیا

این پژوهشگر اشاره می‌کند که کره جنوبی، که به خاطر پایه‌ی فعال سرمایه‌گذاران خرده‌فروش شناخته می‌شود، شاهد افزایش چشمگیری در معاملات ارز دیجیتال بوده است، به طوری که آلت‌کوین‌ها حدود ۸۰ درصد از حجم معاملات صرافی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. قابل توجه است که فرهنگ ارز دیجیتال در این کشور با سایر نقاط جهان تفاوت قابل ملاحظه‌ای دارد. در کره جنوبی، علاقه‌ی بیشتری به آلت‌کوین‌ها وجود دارد و شاهد ظهور ورزش‌های الکترونیکی مبتنی بر ارز دیجیتال و بازی‌های کسب درآمد از بازی (Play-to-Earn) هستیم.

با حرکت به سمت فیلیپین، بازی‌های وب ۳ مانند اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند و بازیکنان برای کسب توکن‌های غیرمثلی (NFT) تلاش می‌کنند. در حالی که تراکنش‌های ارز دیجیتال در این کشور به عنوان وجه قانونی شناخته نمی‌شوند، بانک مرکزی فیلیپین در حال آزمودن یک ارز دیجیتال (CBDC) است. «DeFi Ignas» فیلیپین را به عنوان قطب پذیرش بازی‌های بلاکچینی معرفی می‌کند.

در هنگ کنگ، معامله‌گران خرده‌فروش به شدت به اهرم (Leverage) بالا وابسته هستند و تحت تأثیر روندهای شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند. مقررات جدید این دولت شهر نیز برای کنترل صرافی‌های ارز دیجیتال و محافظت از مصرف‌کنندگان هدفگذاری شده‌اند. علاوه بر این، لیست شدن صندوق‌های قابل معامله‌ در بورس (ETF) برای بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) به تثبیت جایگاه هنگ کنگ به عنوان یک قطب قانون‌گذاری‌شده برای دارایی‌های دیجیتال کمک شایانی می‌کند.

در تایوان، ETFهای بیت کوین به موضوعی داغ تبدیل شده‌اند، هرچند در حال حاضر کارگزاری‌های محلی با محدودیت‌هایی در پذیرش سفارشات مواجه هستند. بحث‌های نظارتی در حال انجام است تا دولت این کشور به طور بالقوه خدمات مربوط به صندوق‌های قابل معامله‌ی بیت‌کوین را مجدداً راه‌اندازی کند، که نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی روزافزون تایوان به پذیرش فرصت‌های سرمایه‌گذاری دیجیتال است.

در نهایت، بازار تایلند تحت تأثیر سقوط قیمت سال ۲۰۲۲ و فروپاشی یک صرافی محلی قرار گرفت. با این حال، «DeFi Ignas» اشاره می‌کند که دولت جدید با معافیت‌های مالیاتی خاص، به طور فعال کشور را به عنوان قطب تجارت ارز های دیجیتال تبلیغ می‌کند.

آسیا: پیشرو در پذیرش و نوآوری وب ۳

آسیا به طور فزاینده‌ای به عنوان یک منطقه‌ی داغ برای پذیرش و نوآوری وب ۳، با روندها و پیشرفت‌های قابل توجه در کشورهای مختلف، ظهور کرده است. رصد این پیشرفت‌ها، بینش‌ها و فرصت‌های ارزشمندی را در اختیار ما قرار می‌دهد که ممکن است به زودی بر چشم‌انداز دارایی‌های دیجیتال غرب تأثیر بگذارد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx