انتقاد از ادعای تورم صفر درصدی آمریکا توسط جو بایدن

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

بایدن ادعا کرد که تورم آمریکا در ماه جولای صفر درصد بوده است رئیس جمهور جو بایدن روز چهارشنبه گفت که اقتصاد ایالات متحده در ماه جولای به دنبال آخرین گزارش CPI تورم صفر درصدی داشته است. بایدن مدعی است که ماه گذشته شاهد تورم صفر درصدی در آمریکا بودیم. اما به احتمال صفر درصد […]

تورم آمریکا

بایدن ادعا کرد که تورم آمریکا در ماه جولای صفر درصد بوده است

رئیس جمهور جو بایدن روز چهارشنبه گفت که اقتصاد ایالات متحده در ماه جولای به دنبال آخرین گزارش CPI تورم صفر درصدی داشته است. بایدن مدعی است که ماه گذشته شاهد تورم صفر درصدی در آمریکا بودیم. اما به احتمال صفر درصد این مورد وجود دارد. یک نماینده مجلس گفت: تورم در جولای 8.5 درصد بود که همچنان بالاترین رقم در 40 سال گذشته است.

نظرات و پاسخ های بایدن در مورد تورم صفر

روز چهارشنبه، رئیس جمهور جو بایدن علنا ​​اعلام کرد که پس از انتشار آخرین گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI)، اقتصاد ایالات متحده در ماه جولای تورم صفر درصدی داشته است.

بایدن شروع کرد: «قبل از شروع امروز، می‌خواهم یک کلمه در مورد اخباری که امروز در رابطه با اقتصاد منتشر شد، بگویم. “در واقع، من فقط می خواهم یک عدد بگویم: صفر.” رئیس جمهور افزود:

امروز خبر رسید که اقتصاد ما در جولای (تیرماه) تورم صفر درصدی داشته است. صفر درصد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید نیز در توییتر خود نوشت: به تازگی خبری دریافت کردیم که اقتصاد ما در ماه جولای تورم صفر درصدی داشته است. در حالی که قیمت برخی چیزها بالا رفته و قیمت برخی دیگر مانند بنزین، پوشاک و غیره کاهش یافته است.

پس از ادعای تورم صفر درصدی بایدن، نظرات به سمت پلتفرم های رسانه های اجتماعی جلب شد. برخی با ملایمت به او توضیح دادند که تورم صفر درصد نیست در حالی که برخی دیگر به طور کامل به رئیس جمهور ایالات متحده توهین کردند.

بایدن مدعی است که در ماه گذشته شاهد تورم صفر درصدی بودیم. اما به احتمال صفر درصد این مورد وجود دارد. تورم در ماه جولای 8.5 درصد بود که همچنان بالاترین رقم در 40 سال گذشته است.

تورم صفر درصدی آمریکا، بازی با اعداد

جفری تاکر، نویسنده آمریکایی ادعای تورم صفر درصدی بایدن را «یک ترفند ریاضی ساختگی» خواند و خاطرنشان کرد: «این تغییر شاخص کلی یک ماهه است. به طور کلی، این بدان معناست که افت شدید نفت کوره و گاز (به دنبال افزایش های ماهانه گسترده قبلی) افزایش های عظیم را در هر جای دیگر تحت تأثیر قرار داد. وی افزود: با همین حربه افزایش یک ماهه 19.2 درصدی برق را نیز مشاهده کردید! اما، البته، ما این کار را انجام نمی دهیم زیرا این کار احمقانه است. افزایش واقعی 15.2 درصد است که ما از محاسبه سال به سال به دست می آوریم.

رودی هاونستاین اظهار داشت: اینکه رئیس جمهور و دیگران علناً ادعا کنند که “تورم صفر” در ماه گذشته وجود داشته است، در حد بسیار زیاد، توهین آمیز و بی فکر است.

تریشیا فلانگان نوشت: در واقع تورم در جولای 8.5 درصد است و نه «صفر». جو، این درک نادرست از اقتصاد پایه غم انگیز، گمراه کننده و خطرناک است.

سناتور ایالات متحده لیندسی گراهام (R-SC) اظهار داشت:

پرزیدنت بایدن در چه دنیایی زندگی می کند؟ آمریکایی ها همچنان تحت تورم بایدن رنج می برند. واضح است که او هیچ غذایی نخریده است یا باک بنزینی را پر نکرده است… چقدر می‌توانید بی‌خبر باشید؟ این بسیار غم انگیز و خطرناک است.

نرخ تورم چهار برابر حالت عادی

کوین مک کارتی، رهبر جمهوری خواه مجلس کالیفرنیا در توییتی نوشت: پرزیدنت بایدن گفت: اقتصاد ما در ماه جولای تورم صفر درصدی داشت. با اشاره به اینکه قیمت بنزین 44 درصد، بلیت هواپیما 27 درصد و مواد غذایی 13 درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: در حالی که شما همچنان برای شکست‌های او در اقصاد از جیب خود پرداخت می‌کنید، بایدن به مردم آمریکا مدیون است.

رالف نورمن، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا، توئیت تورم صفر درصد توسط سخنگوی کاخ سفید را به سخره گرفت و اظهار داشت:

نرخ تورم ما 4 برابر حالت عادی است و عکس العمل کاخ سفید این است: « همه نگاه کنید! صفر درصد ماه گذشته!

دروغ لعنتی

دیوید آسمان، مجری فاکس بیزنس گفت: دروغ، دروغ لعنتی و بازی با آمار. تورم نسبت به سال قبل 8.5 درصد افزایش یافته است. قیمت مواد غذایی 10.9٪ افزایش یافته است. مردم می توانند هزینه های سفر را کاهش دهند، نه غذا را.

برخی از افراد خاطرنشان کردند که اگر بایدن معتقد است که تورم صفر درصد وجود دارد، پس نیازی به قانون کاهش تورم و صندوق 80 میلیارد دلاری وجود ندارد تا به خدمات درآمد داخلی (IRS) اجازه استخدام کارگزاران جدید را بدهد.

اسپنسر براون سردبیر Townhall.com با اشاره به تلاش های دولت ایالات متحده برای تعریف مجدد تعریف فنی کلمه “رکود اقتصادی” نوشت:

کاخ سفید قبلاً تلاش کرده بود «رکود» را بازتعریف کند. اکنون آنها انتظار دارند آمریکایی‌ها باور کنند که عدد 8.5 درصدی سالانه CPI گزارش شده در ماه ژوئیه صفر است. این یک تعریف غیرواقعی است.

وی توضیح داد: دولت بایدن نسبت به زندگی آمریکایی‌هایی که حقوق بگیر هستند و تحت تاثیر این تورم ها ضربه سختی می خورند، نا آگاه است.

همزمان با گزارش ماهانه نرخ تورم در آمریکا، بازار های مالی از جمله بیت کوین و ارزهای دیجیتال شاهد رشد قیمتی بودند.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارز ها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
می خواهم از پاسخ به کامنتم مطلع شوم
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
در سریعترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهیم دادx