کف بیت کوین با ۵ شاخص آنچین شناسایی شد

تحلیل آنچین بیت کوین برای شناسایی کف قیمت بیت کوین
  • زمان مطالعه: 9دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 360 نفر

شناسایی کف قیمت بیت کوین با تحلیل آنچین

پس از ثبت یک ریزش دیگر در نوامبر برای بیت کوین، برخی معیارهای تحلیل آنچین بیت کوین نشان می دهد که کف بیت کوین ممکن است در ژانویه ۲۰۲۳ تشکیل شود. در آخرین گزارش سرمایه‌گذاری Capriole، آن‌ها تحلیلی را در مورد یافتن کف بیت کوین ارائه کردند. با در نظر گرفتن شاخص‌های ارزش تحقق یافته، تسلیم ماینر، هزینه های استخراج، کاهش و ثبت اعداد هولدرها، به نظر می رسد کف بیت کوین بین ۱۶۰۰۰ تا ۱۶۹۵۰ دلار تشکیل شود.

در اینجا پنج دلیل وجود دارد که چرا ادواردز معتقد است قیمت بیت کوین به پایین ترین سطح چرخه خود نزدیک می شود.

سیگنال خرید در کف بیت کوین با شاخص SLRV Ribbons

شاخص SLRV Ribbons، جریان سرمایه‌گذاری را با ترکیب میانگین‌های متحرک ۳۰ روزه و ۱۵۰ روزه به نسبت SLRV دنبال می‌کنند، که درصدی از بیت‌کوین جابجا شده در ۲۴ ساعت تقسیم بر بیت‌کوین نگه‌داشته شده برای ۶ تا ۱۲ ماه گذشته است.

شاخص SLRV Ribbons بیت کوین

شاخص SLRV Ribbons بیت کوین

به گفته چارلز ادواردز، شاخص SLRV Ribbons از استراتژی hodl بیت‌کوین بهتر عمل می‌کنند و آن را به یک شاخص قوی برای پیش بینی قیمت تبدیل می‌کند. در حالی که شاخص SLRV Ribbons در طول سال ۲۰۲۲ نزولی بوده است، حرکت اخیر به ۱۶۶۰۰ دلار این شاخص را به سمت صعودی تغییر داده است. به گفته ادواردز، این تغییر یک سیگنال خرید برای سرمایه‌گذاران و صندوق‌های نهادی که هنوز در بازار هستند ایجاد می‌کند، بنابراین یک مورد قوی برای کف قیمت بیت‌کوین ایجاد می‌کند.

سقوط قیمت و هزینه برق برای استخراج

بخش بزرگی از ماینرهای بیت کوین در حال حاضر با ضرر فعالیت می کنند، اما این موضوع برای بیت کوین چیز جدیدی نیست. هزینه های ماینرهای بیت کوین شامل سخت‌افزار استخراج، هزینه‌های عملیاتی، هزینه‌های سرمایه، قراردادهای برق با نرخ متغیر و سایر عوامل است، در حالی که هزینه الکتریکی فقط برق خام مورد استفاده برای استخراج بیت کوین را در نظر می‌گیرد. مقدارهزینه برق خام از لحاظ تاریخی مانند یک کف قیمتی برای بیت کوین عمل کرده است، زیرا به ندرت پیش می آید که بیت کوین کمتر از این قیمت معامله شود. از لحاظ تاریخی، بیت کوین تنها چهار بار زیر قیمت برق استخراج یک واحد بیت کوین معامله شده است، آخرین مورد در ۱۰ نوامبر بود که قیمت برق استخراج بیت کوین به ۱۶۹۲۵ دلار رسید.

هزینه تولید و هزینه برق بیت کوین

هزینه تولید و هزینه برق بیت کوین

فروش ماینرهابه اوج خود رسیده است

ماینرها همچنان با هزینه های تولید بالاتر از قیمت لحظه ای بیت کوین ضرر می کنند. این دوگانگی ماینرها را وادار می کند تا بیت کوین را بفروشند تا بتوانند کسب‌وکار خود را سرپا نگه دارند. سطح فعلی فروش ماینرهای بیت کوین سومین سطح بزرگ در تاریخ است. دوبار دیگر که مربوط به سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ بود قیمت بیت کوین به ترتیب با قیمت ۲.۱ و ۲۹۰ دلار معامله می‌شد.

فشار فروش بیت کوین توسط ماینرها

فشار فروش بیت کوین توسط ماینرها

تجربه گذشته نشان می‌دهد، سرمایه گذاران دوست دارند از این قیمت ها فشارهای خریدی را در بازار ایجاد کنند که منجر به صعود بیت کوین از این نقطه شود. همچنین ادواردز معتقد است که قیمت فعلی بیت کوین ممکن است باعث بوجود آمدن سناریو مشابهی شود.

هش ریبون بیت کوین تسلیم شدن ماینرها را تایید می‌کند

کاپیتولاسیون یا تسلیم شدن ماینر بیت کوین زمانی رخ می‌دهد که ماینرها دستگاه‌ههای ASIC خود را که دیگر سودی ندارند خاموش می کنند و بخشی از ذخایر بیت کوین خود را برای پوشش هزینه ها می فروشند. طبق گفته موسسه سرمایه‌گذاری  کاپریوله، در طول کاپیتولاسیون ماینرها، قبل از اینکه نرخ هش شروع به بهبود کند، یک کف قیمتی تشکیل می‌شود. همانطور که در نمودار زیر اشاره شد، در ۲۸ نوامبر یک تسلیم شدن ماینرها اتفاق افتاد و اگر این تحلیل درست باشد، از آنجایی که نرخ هش پس از تاریخ ۲۸ نوامبر شروع به افزایش کرده است، پایین ترین قیمت بیت کوین در حدود ۱۶۹۱۵ دلار خواهد بود.

هش ریبون استخراج بیت کوین

هش ریبون استخراج بیت کوین

افزایش تاریخی هولد بیت کوین با وجود کاهش تاریخی قیمت

یکی از معیارهای مورد استفاده برای تحلیل رفتار هولدرهای بیت کوین، شاخص سود و زیان خالص غیر واقعی (NUPL) است. در طول تاریخ بیت کوین، شاخص NUPL تنها در چهار مورد چنین نزولی بزرگی را نشان داده است.

شاخص NUPL بیت کوین

شاخص NUPL بیت کوین

موارد قبلی که شاهد چنین نزول های بزرگی بودیم، ارزش خرید بیت کوین را برای سرمایه گذاران نشان می داد. ادواردز پیشنهاد کرد که اگر سرمایه گذاران قیمت فعلی بیت کوین را از قیمت واقعی آن کمتر تشخیص دهند، اقدام به خرید بیت کوین خواهند کرد که باعث بوجود آمدن یک کف قیمتی برای بیت کوین خواهد شد. روند دیگری در حال شکل گیری است که نشان می‌دهد شاخص هولدرهای بلندمدت بیت کوین به اوج خود رسیده است. در حال حاضر، ۶۶ درصد از عرضه در گردش بیت کوین در دست هولدرهای بلندمدت است، هولدرهای بلند مدت منظور سرمایه گذرانی هستند که بیت‌کوین‌های خود را بیش از یک سال نگه‌دار کرده‌اند. به گفته ادواردز، این رفتار با تغییر بازارهای کلان همسو است.

ما شاهد رکوردی بی سابقه در هولد بیت کوین هستیم. کسانی که بیت کوین را حداقل به مدت ۱ سال نگه داشته‌اند، اکنون ۶۶ درصد از بازار را تشکیل می دهند که در نوع خود بی سابقه است. اوج های قبلی نگهداری بلندمدت همگی با شرایط سخت بازار نزولی همسو بودند.

چارلز ادواردز –  ۶ دسامبر ۲۰۲۲

در حالی که بازارها هنوز همبستگی شدیدی با بازار سهام دارند و در برابر تغییرات کلان بازار آسیب پذیر هستند، داده های متعدد نشان می دهد که بیت کوین می تواند در مراحل پایانی یک فرآیند نزولی باشد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx