تحلیل قیمت بیت کوین

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین | عبور از مقاومت 17 هزار دلاری قیمت بیت کوین (BTC) بین 28 نوامبر و 30 نوامبر پس از آزمایش کوتاه حمایت 17000 دلاری، 6.1 درصد افزایش یافت. پس از آن که صرافی بایننس در 30 نوامبر اعلام کرد که یک صرافی ثبت شده معتبر را در ژاپن خواهد خرید، به نظر […]

قیمت بیت کوین | عبور از مقاومت 17 هزار دلاری

قیمت بیت کوین (BTC) بین 28 نوامبر و 30 نوامبر پس از آزمایش کوتاه حمایت 17000 دلاری، 6.1 درصد افزایش یافت. پس از آن که صرافی بایننس در 30 نوامبر اعلام کرد که یک صرافی ثبت شده معتبر را در ژاپن خواهد خرید، به نظر می رسد تغییر قوانین نظارتی در ژاپن به شروع یک رالی کمک خواهد کرد.

نمودار 12 ساعته قیمت بیت کوین
نمودار 12 ساعته قیمت بیت کوین

بایننس در سال 2018 پس از اخطار آژانس خدمات مالی ژاپن به دلیل فعالیت بدون مجوز، فعالیت خود را در ژاپن تعطیل کرد. خرید صرافی ارز دیجیتال ساکورا نشان دهنده ورود مجدد بایننس به بازار ژاپن است. علاوه بر این، صرافی جمینی در 30 نوامبر تاییدیه‌های نظارتی جدیدی را در ایتالیا و یونان بدست آورد. این صرافی به عنوان اپراتور ارز مجازی در رگولاتور خدمات پرداخت ایتالیا ثبت نام کرد.  جمینی به عنوان یک ارائه دهنده کیف پول و صرافی در یونان تایید شد.

با این حال، همه چیز در مورد قوانین نظارتی کشورها مثبت نبوده است. در نامه‌های جداگانه‌ای از 28 نوامبر، ران وایدن، رئیس کمیته مالی سنای ایالات متحده، اطلاعاتی را از شش صرافی ارزهای دیجیتال درخواست کرد. این قانونگذار ضرورت «حمایت از مصرف‌کننده در راستای تضمین‌هایی را که از دیرباز برای مشتریان بانک‌ها، تعاونی‌های اعتباری و کارگزاران اوراق بهادار وجود داشته است» هدف قرار داد.

وایدن از شش شرکت درخواست کرد تا 12 دسامبر در مورد حفاظت از دارایی های مصرف کننده و دستکاری بازار پاسخ دهند. کمیته کشاورزی سنا نیز جلسه ای را برای بررسی سقوط صرافیFTX در اول دسامبر برنامه ریزی کرده است. در طول این رویدادها، بیت کوین در هجده روز گذشته تلاش کرده تا به بالای 17000 دلار برسد، اما فشارهای فروش در این مدت اجازه این کار را نداده بود.

پس از ماینرها اینکه شاهد کاهش سود خود با کاهش قیمت‌های لحظه‌ای و افزایش سختی استخراج بیت‌کوین بودند، محتمل‌ترین خطر تسلیم ماینرهای بیت‌کوین است. کوین تلگراف خاطرنشان کرد که استخراج کنندگان بیت کوین پس از انتظار برای فروش بیت کوین برای کسب سود باعث ایجاد فشار فروش خواهند شد.

بیایید به داده‌های مشتقات کریپتو نگاهی بیندازیم تا بفهمیم آیا سرمایه‌گذاران نسبت به بیت کوین ریسک گریز هستند یا خیر.

بازارهای آتی دیگر در رکود نیستند

قراردادهای آتی ماه ثابت معمولاً با قیمتی بالاتر (مقداری جزئی) نسبت به بازارهای نقدی معمولی معامله می‌شوند، زیرا فروشندگان پول بیشتری را برای نگه داشتن تسویه طولانی‌تر می‌خواهند. این حالت از نظر فنی به عنوان contango شناخته می شود، این وضعیت منحصر به دارایی های کریپتو نیست.

در بازارهای سالم، قراردادهای آتی باید با 4 تا 8 درصد  سالانه معامله شوند که برای جبران خطرات به اضافه هزینه سرمایه کافی باشند. با توجه به داده های بالا، معامله گران مشتقات انتظارات خود را بهبود بخشیده اند و حق بیمه آتی بیت کوین دیگر منفی نیست. به این معنی که تقاضا برای اهرم صعودی و نزولی به همان اندازه متعادل است.

تفاوت قیمت بیت کوین در بازارهای فیوچرز و اسپات
تفاوت قیمت بیت کوین در بازارهای فیوچرز و اسپات

با این حال، تفاوت 0% کنونی با آستانه 4% برای صعود فاصله دارد، که نشان دهنده بی میلی معامله گران حرفه ای به اضافه کردن موقعیت های خرید (لانگ) اهرمی است. یکی دیگر از پیشرفت های قابل توجه بهبود نسبت معاملات خرید به فروش در دو روز گذشته است. برای حذف اثرات خارجی که ممکن است صرفاً بر قراردادهای سه ماهه تأثیر بگذارد، معامله گران باید نسبت معاملات لانگ به شورت (خرید به فروش) معامله گران برتر را تحلیل کنند.

نسبت معاملات خرید به فروش معامله گران برتر در صرافی های مختلف
نسبت معاملات خرید به فروش معامله گران برتر در صرافی های مختلف

این معیار همچنین داده‌هایی را از موقعیت‌های کاربران صرافی ها در بازار اسپات و فیوچرز جمع‌آوری می‌کند، که نحوه پوزیشن گیری معامله گران حرفه ای را بهتر نشان می‌دهد. حتی اگر بیت کوین در 30 نوامبر نتوانست 17000 دلار را بشکند، معامله گران حرفه ای با توجه به اندیکاتور نسبت معاملات لانگ به شورت، موقعیت های خرید اهرمی خود را اندکی افزایش دادند. برای مثال، نسبت معامله‌گران بایننس از 1.07 در 28 نوامبر بهبود یافته و در حال حاضر به 1.10 رسیده است.

به طور مشابه، صرافی OKX افزایش متوسطی را در نسبت پوزیشن های خرید به فروش خود نشان داد و این اندیکاتور طی دو روز از 0.98 به 1.03 رسید. این متریک در صرافی هیوبی با  اندکی کاهش به 1.02 رسید و این نشان می دهد که معامله گران پس از عبور از مقاومت 17000 دلاری، هنوز حالت نزولی نگرفته اند.

عدم وجود حرکات منفی قیمت یک شاخص صعودی است

معامله گران نباید به این نتیجه برسند که فقدان حق بیمه آتی منعکس کننده بدتر شدن شرایط بازار است زیرا داده های گسترده تر از نسبت پوزیشن های خرید به فروش نشان داده است که نهنگ ها و مارکت مبکرها به پوزیشن های خرید خود اضافه می کنند. حرکت قیمت بیت کوین با توجه به جریان اخبار منفی اخیر و ترس مربوط به پتانسیل یک سرکوب نظارتی و توانایی ماینرها برای مقاومت در برابر زمستان کریپتو طولانی تر، به طرز شگفت انگیزی مثبت بوده است.

احتمالاً مدت بیشتری طول می کشد تا سرمایه گذاران اعتماد خود را به دست آورند و احساس کنند که خطرات فعلی به پایان رسیده است. در نتیجه، فروشندگان می توانند به اعمال فشار ادامه دهند و بیت کوین را در کوتاه مدت به زیر 17000 دلار بکشانند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx