ایمن ترین راه ها برای نگه داری ارزهای دیجیتال چیست؟

ارزهای دیجیتال
  • زمان مطالعه: 10دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 738 نفر

بررسی انواع کیف پول ها

همانطور که ما پول نقد یا کارت را در یک کیف پول فیزیکی نگهداری می کنیم، بیت کوین نیز در یک کیف پول (یک کیف پول دیجیتال) ذخیره می شود. کیف پول دیجیتال می تواند مبتنی بر سخت افزار یا مبتنی بر وب باشد. این کیف پول همچنین می‌تواند روی یک دستگاه تلفن همراه، روی دسکتاپ رایانه قرار گیرد یا با چاپ کلیدهای خصوصی و آدرس‌های مورد استفاده برای دسترسی روی کاغذ، ایمن نگه داشته شود. اما هر یک از این کیف پول های دیجیتال چقدر ایمن هستند؟ پاسخ به این بستگی به نحوه مدیریت کیف پول توسط کاربر دارد. هر کیف پول حاوی مجموعه ای از کلیدهای خصوصی است که بدون آنها صاحب بیت کوین نمی تواند به ارز دسترسی پیدا کند. بزرگترین خطر در امنیت بیت کوین این است که کاربر فردی ممکن است کلید خصوصی را گم کند یا کلید خصوصی را دزدیده شود. بدون کلید خصوصی، کاربر دیگر هرگز بیت کوین های خود را نخواهد دید. علاوه بر از دست دادن کلید خصوصی، یک کاربر همچنین می‌تواند بیت کوین خود را با نقص کامپیوتر (از کار افتادن هارد دیسک)، هک کردن، یا از دست دادن فیزیکی کامپیوتری که در آن کیف پول دیجیتالی قرار دارد، از دست بدهد.

در زیر، نگاهی به برخی از بهترین راه‌های ذخیره بیت‌کوین بی‌خطر خواهیم انداخت.

کیف پول گرم

کیف پول های آنلاین به عنوان کیف پول های “گرم” نیز شناخته می شوند. کیف‌پول‌های داغ کیف‌هایی هستند که روی دستگاه‌های متصل به اینترنت مانند رایانه، تلفن یا تبلت اجرا می‌شوند. این می تواند آسیب پذیری ایجاد کند زیرا این کیف پول ها کلیدهای خصوصی سکه های شما را در این دستگاه های متصل به اینترنت تولید می کنند. در حالی که یک کیف پول گرم می تواند برای دسترسی سریع و انجام معاملات با دارایی های خود بسیار راحت باشد، اما آنها همچنین فاقد امنیت هستند.

این ممکن است دور از ذهن به نظر برسد، اما افرادی که از امنیت کافی در هنگام استفاده از این کیف پول‌های گرم استفاده نمی‌کنند، ممکن است دارایی‌هایشان دزدیده شود. این یک اتفاق نادر نیست و می تواند به روش های مختلفی رخ دهد. به عنوان مثال، لاف زدن در یک انجمن عمومی مانند Reddit درباره مقدار بیت کوینی که در اختیار دارید در حالی که از امنیت کمی استفاده می کنید و یا آن را در یک کیف پول داغ ذخیره می کنید، عاقلانه نیست.

این کیف پول‌ها برای استفاده در مقادیر کمی از ارزهای دیجیتال استفاده می‌شوند. می توانید یک کیف پول گرم را به یک حساب جاری تشبیه کنید. خرد مالی متعارف می گوید که فقط پول خرج کردن را در یک حساب جاری نگهداری کنید در حالی که قسمت عمده پول شما در حساب های پس انداز یا سایر حساب های سرمایه گذاری است. همین را می توان در مورد کیف پول های گرم نیز گفت. کیف پول های گرم شامل موبایل، دسکتاپ، وب و اکثر کیف پول های صرافی است.

در اینجا ذکر این نکته ضروری است که نگهداری ارز دیجیتال در کیف پول صرافی با نگه داشتن آن در کیف پول شخصی شما یکسان نیست. کیف پول های صرافی حساب های نگهبانی هستند که توسط صرافی ارائه می شوند. کاربر این نوع کیف، دارنده کلید خصوصی ارز رمزنگاری شده در این کیف پول نیست.

اگر رویدادی رخ دهد که در آن صرافی هک شود یا حساب شما به خطر بیفتد، سرمایه شما از بین می رود. صرافی‌های ارزهای دیجیتال بیمه SIPC یا FDIC را ارائه نمی‌کنند، که ذخیره‌سازی ایمن ارزهای دیجیتال را از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌کند. عبارت “نه کلیدهای شما، نه کوین شما” یک مفهوم به شدت تکرار شده در انجمن های ارزهای دیجیتال است. همانطور که قبلا ذکر شد، نگه داشتن مقادیر زیادی ارز دیجیتال در هر کیف پول داغ، به خصوص یک حساب صرافی، عاقلانه نیست. در عوض، پیشنهاد می‌شود که بیشتر وجوه را به کیف پول شخصی «سرد» خود برداشت کنید (در زیر توضیح داده شده است). حساب های صرافی عبارتند از کوین بیس، جمینی،بایننس و بسیاری دیگر.

در حالی که این کیف پول ها به اینترنت متصل هستند و یک بردار بالقوه حمله را ایجاد می کنند، اما همچنان برای توانایی انجام سریع تراکنش ها یا تجارت ارزهای دیجیتال بسیار مفید هستند.

کیف پول سرد

نوع بعدی کیف پول و ایمن ترین گزینه برای نگهداری، کیف پول سرد است. ساده ترین توصیف کیف پول سرد، کیف پولی است که به اینترنت متصل نیست و بنابراین خطر به خطر افتادن آن بسیار کمتر است. این کیف پول ها را می توان کیف پول آفلاین یا کیف پول سخت افزاری نیز نامید.

این کیف پول‌ها آدرس و کلید خصوصی کاربر را روی چیزی که به اینترنت متصل نیست ذخیره می‌کنند و معمولاً با نرم‌افزاری عرضه می‌شوند که به صورت موازی کار می‌کند تا کاربر بتواند بدون اینکه کلید خصوصی خود را در معرض خطر قرار دهد، نمونه کارها را مشاهده کند.

شاید مطمئن ترین راه برای ذخیره ارزهای دیجیتال به صورت آفلاین از طریق کیف پول کاغذی باشد. کیف پول کاغذی یک کیف پول سرد است که می توانید از وب سایت های خاصی تولید کنید. سپس کلیدهای عمومی و خصوصی را تولید می کند که روی یک تکه کاغذ چاپ می کنید. امکان دسترسی به ارز دیجیتال در این آدرس ها تنها در صورتی امکان پذیر است که آن کاغذ را داشته باشید. بسیاری از مردم این کیف پول های کاغذی را لمینت می کنند و در صندوق های امانات بانک خود یا حتی در گاوصندوق خانه خود نگهداری می کنند. کیف پول های کاغذی هیچ رابط کاربری متناظری به جز یک تکه کاغذ و خود بلاک چین ندارند.

کیف پول سخت افزاری معمولاً یک دستگاه درایو USB است که کلیدهای خصوصی کاربر را به صورت ایمن ذخیره می کند. این مزیت‌های جدی نسبت به کیف‌پول‌های گرم دارد، زیرا تحت تأثیر ویروس‌هایی قرار نمی‌گیرد که ممکن است روی رایانه شخصی وجود داشته باشد، زیرا کلیدهای خصوصی هرگز با رایانه متصل به شبکه یا نرم‌افزارهای بالقوه آسیب‌پذیر شما در تماس نیستند.

کیف پول ارزینجا

این روزها همه جا صحبت از ارزهای دیجیتال می شود و افراد زیادی در این حوزه سرمایه گذاری می کنند. اما اینکه چگونه و از چه طریقی تمامی امکانات اصلی چون آموزش; خرید و فروش، تبدیل و از همه مهم تر نگهداری ارزها را داشته باشیم; چالشی برای افراد علاقه مند به این حوزه بوده است.کیف من ارزینجا به شما این امکان را می دهد که دامنه گسترده ای از ارزهای دیجیتال را در شبکه های مختلف با امنیت بالا نگهداری کنید و هر زمان که نیاز داشتید آن ها را به کیف پول های دیگر انتقال دهید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx