علاقه مندی سرمایه گذاران به کیف پول های سخت افزاری در بازار ریزشی

کیف پول های سخت افزاری
  • زمان مطالعه: 9دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 431 نفر

ریزش ارزهای دیجیتال سرمایه گذاران را به سمت کیف پول های سخت افزاری سوق داده است

در ۸ آگوست، شرکتHodlnaut  در سنگاپور مانند سایر پلتفرم های وام دهی سلسیوس و Vauld و صرافی سنگاپوری زیپمکس پیوست تا برداشت‌های ارزدیجیتالی کاربران را به دلیل شرایط اخیر بازار به حالت تعلیق درآورد. این اقدام ظاهراً برای «تثبیت نقدینگی» انجام شده است، عبارتی که در اعلامیه توقف برداشت سلسیوس نیز استفاده می‌شود. در این بین علاقه سرمایه گذاران بعد از این خبر به کیف پول های سخت افزاری چندین برابر شده است.

با اندک هشداری، در حالی که شرکت‌ها به دنبال یک طرح بازیابی یودند، سرمایه‌گذاران با این خبر مواجه شدند که بخش عمده‌ای از ثروت دیجیتالی آنها مصادره شده است. بسیاری از آنها از نظر مالی ضربه شدیدی خوردند.

بحران نقدینگی اخیر که هنوز ادامه دارد، یک جمله معروف در فضای ارزهای دیجیتال را به سرمایه گذاران یادآور شده است: اگر کلیدهای خوصی خود را نداشته باشید، کوین هایتان را نیز نخواهید داشت. شواهد جدید نشان می دهد که بسیاری از افراد این توصیه را جدی گرفته اند.

شرکت‌های ارز دیجیتال در حال ورشکستگی یا دریافت کمک‌های مالی هستند. کوین بیس، جمینی و blockchain.com  همگی نیروهای زیادی را اخراج کرده اند. در حالی که سولانا و نومد پس از یک حمله چند میلیون دلاری دیگر در حال ضربه خوردن از این قضایا هستند، یک بخش در حال شکوفایی است: کیف پول های سخت افزاری.

امنیت ارزهای دیجیتال در مرکز توجه قرار می گیرد

کیف پول‌های سخت‌افزاری اغلب به‌عنوان گزینه‌ای ایده‌آل برای ذخیره‌سازی بلندمدت ارزهای دیجیتال معرفی می‌شوند.

آنها کلیدهای خصوصی کاربران را بصورت آفلاین ذخیره می کنند. برخلاف کیف پول‌های نرم‌افزاری، آن‌ها عمدتاً در برابر حملات آنلاین مصون هستند، اگرچه گاهی اوقات این کیف پول ها نیز هدف حملات فیشینگ قرار گرفته‌اند. جدیدترین آنها در سال جاری زمانی رخ داد که پایگاه‌داده خبرنامه Mailchimp حاوی ایمیل‌های کاربران ترزور در معرض خطر قرار گرفت.

بنابراین، آنها آسیب ناپذیر نیستند، اما اگر مراقب باشید، کیف پول های سخت افزاری می توانند جایگزین بسیار بهتری نسبت به همتایان نرم افزاری خود باشند.

مدل‌های برتر لجر یا ترزور نیز در برابر دستکاری فیزیکی مقاوم هستند و آنها را به شرطی مطمئن برای هر کسی که به دنبال ذخیره‌سازی بلندمدت دارایی دیجیتال است تبدیل می‌کند.

به گفته توسعه دهندگان سولانا، برای مثال، وجود باگ در کیف پول موبایلی Slope، منجر به لو رفتن کلیدهای خصوصی کاربران سولانا شد. هکر با ۴.۵ میلیون دلار سولانا و USDC را به سرقت برد.

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس بعداً در توییتی نوشت که کسانی که نگران هستند می توانند وجوه خود را به یک کیف پول سخت افزاری ارسال کنند.

یک مشکل امنیتی فعال در سولانا بوجود آمده است. بسیاری از کیف‌پول‌ها (بیش از ۷۰۰۰) از سولانا و USDC خالی شده‌اند. هنوز علت اصلی را نمی دانم شاید مجوزهایی به برنامه ها داده شده است. برای اصلاح، وجوه را به یک کیف پول سرد یا یک صرافی متمرکز مانند بایننس ارسال کنید.

مدیرعامل بایننس – ۳ آگوست ۲۰۲۲

در میان موج ورشکستگی، فریز و هک، فروش کیف پول سخت افزاری افزایش یافته است

فیلیپ کوستیگان، مدیر ارشد شرکت لجر، می‌گوید که مردم همیشه در نهایت به فکر امنیت هستند. در کنفرانس Ledger Op3n در ژوئن، این شرکت اعلام کرد که بیش از ۵ میلیون دستگاه فروخته است. کوستیگان می‌گوید: مشکلات اخیر با وام‌دهندگان، هک‌های پل، هک کیف پول سوانا و غیره تنها باعث افزایش تقاضا و فروش کیف پول های سخت افزاری شده است.

او به Decrypt گفت که فروش لجر پس از ورشکستگی سلسیوس ۴.۵ برابر افزایش یافت.

لجر نیز تنها نیست. ترزور و سیف پال نیز اخیراً افزایش قابل توجهی در فروش داشته اند.

کاربران در حال هشیار شدن هستند

Decrypt  از نمایندگان لجر، سیف پال و ترزور که تولید کننده کیف پول سخت افزاری مستقر در شنژن است. پرسید که آیا در زمستان ارزهای دیجیتال اخیر شاهد افزایش فروش بوده اند یا خیر، و هر سه به اتفاق آرا آن را تایید کردند.

سیف پال پاسخ داد که رشد قابل توجهی در مقیاس مدیریت محصول و دارایی داشته است و آن را به فروپاشی موسسات مالی متمرکز و بحران نقدینگی که بر صنعت کریپتو تاثیر می گذارد نسبت داد.

سیف پال اطلاعات فروش خاصی را ارائه نکرد، اما مدیر عامل شرکت Veronica Wong گفت که شرکت او معتقد است رشد ادامه خواهد یافت زیرا هنوز افراد زیادی وارد ارزهای دیجیتال می شوند.

یکی از نمایندگان ترزور همچنین تأیید کرد که کاربران ارزهای دیجیتال در حال بیدار شدن از این واقعیت هستند. که در هر زمان ممکن است دسترسی به دارایی های خود را از دست بدهند. همچنین افزود: «ما معتقدیم این یک پیشرفت خوب است. و باید تضمین کند که از این به بعد کاربران به اندازه ورشکتگی های اخیر ضرر نکنند.

کوستیگان این مورد را تکرار کرد و به Decrypt گفت: “این اتفاق باید می افتاد. تا مردم متوجه شوند که امنیت چقدر برای ذخیره دارایی های افراد مهم است.”

در روز هک شدن کیف پول سولانا، فروش کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر بیش از سه برابر شد. تا اینکه لجر کد تخفیف «MOVESOL2LEDGER» را اعلام کرد که تا ۷ آگوست ادامه داشت. این طرح به خریداران جدید ۱۰ درصد تخفیف برای Nano X و Nano S Plus ارائه می‌داد.

 

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx