DEX ها رکورد جدیدی در سهم بازار ثبت کردند

انتشار 2 ماه قبل
آنچه می‌خوانید...

طبق داده‌های The Block، صرافی های غیرمتمرکز (DEX ها) اکنون 14.22 درصد از حجم معاملات ماهانه در بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده‌اند که رکورد قبلی 13.7 درصدی در ماه می 2023 را شکسته است. حجم فعلی معاملات DEXها 139.67 میلیارد دلار است و یونی‌سواپ (Uniswap) با 48.52 میلیارد دلار در صدر قرار […]

DEX ها

طبق داده‌های The Block، صرافی های غیرمتمرکز (DEX ها) اکنون 14.22 درصد از حجم معاملات ماهانه در بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده‌اند که رکورد قبلی 13.7 درصدی در ماه می 2023 را شکسته است. حجم فعلی معاملات DEXها 139.67 میلیارد دلار است و یونی‌سواپ (Uniswap) با 48.52 میلیارد دلار در صدر قرار دارد. ریدیوم (Raydium) با 27.78 میلیارد دلار حجم معاملات در ماه جولای در رتبه دوم قرار دارد، اگرچه داده‌های این ماه هنوز کامل نیست.

بیشترین TVL در بین DEXها

دیفای‌لاما (DeFiLlama) گزارش می‌دهد که یونی‌سواپ با 5.585 میلیارد دلار بیشترین ارزش کل قفل‌شده (TVL) را در بین DEX ها دارد. کِرو فایننس و پنکیک‌سواپ نیز با TVL به ترتیب 2.029 میلیارد دلار و 1.825 میلیارد دلار، نیز مقدار قابل توجهی را در اختیار دارند. TVL ریدیوم 1.259 میلیارد دلار است.

دلایل افزایش محبوبیت DEX ها چیست؟

چندین عامل باعث تغییر رویکرد کاربران به سمت DEX ها شده است. آن‌ها از برخی جهات امنیت و حریم خصوصی بهتری نسبت به صرافی های متمرکز (CEX ها) ارائه می‌دهند، زیرا کاربران کلیدهای خصوصی و وجوه خود را کنترل می‌کنند، اما شفافیت مزیت کلیدی است.

ظهور برنامه‌های دیفای نیز محبوبیت DEXها را افزایش داده است. پلتفرم‌های دیفای خدمات مالی یکپارچه‌ای مانند وام‌دهی و ییلد فارمینگ را به همراه DEXها ارائه می‌دهند و به کاربران امکان می‌دهند بدون واسطه از خدمات مالی بهره‌مند شوند.

همچنین، فشارهای نظارتی بر CEX ها کاربران را به سمت جایگزین‌های غیرمتمرکز سوق می‌دهد. دولت‌ها مقررات سختی را بر پلتفرم‌های متمرکز اعمال می‌کنند، در حالی که DEXها که به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند، کمتر تحت تاثیر این مقررات قرار دارند. این روند رو به سمت DEX ها نشان‌دهنده تغییر گسترده‌تری به سمت تمرکززدایی در دنیای ارزهای دیجیتال است. با پیشرفت فناوری بلاکچین، پروتکل‌های جدید برای DEXها جهت بهبود مقیاس‌پذیری، کاهش هزینه‌ها و ارتقای تجربه کاربری در حال توسعه هستند.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx