ویتالیک بوترین: اثبات دانش صفر، آینده شبکه‌های اجتماعی است

انتشار 1 ماه قبل
آنچه می‌خوانید...

ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، معتقد است که فناوری اثبات دانش صفر (ZK Proof) می‌تواند پتانسیل بالایی برای بهبود پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، به ویژه در زمینه حریم خصوصی و مقیاس‌پذیری داشته باشد. با این حال، هم‌بنیانگذار اتریوم همچنین تأکید کرد که علاوه بر اثبات صفر دانش، پروتکل‌های اجتماعی به تجربه کاربری منحصربه‌فردی نیاز دارند. بوترین به […]

ویتالیک بوترین

ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، معتقد است که فناوری اثبات دانش صفر (ZK Proof) می‌تواند پتانسیل بالایی برای بهبود پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، به ویژه در زمینه حریم خصوصی و مقیاس‌پذیری داشته باشد.

با این حال، هم‌بنیانگذار اتریوم همچنین تأکید کرد که علاوه بر اثبات صفر دانش، پروتکل‌های اجتماعی به تجربه کاربری منحصربه‌فردی نیاز دارند. بوترین به فارکستر که شبیه به ایکس (توییتر سابق) است و فینک که شبیه ردیت است، اشاره کرد و گفت:

من فکر می‌کنم مزایای یک معماری چند جامعه‌ای‌تر و توانایی شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز برای ایجاد آن چیزی است که من از آن حمایت می‌کنم.

ویتالیک بوترین در حاشیه کنفرانس ETHCC بروکسل اذعان کرد که پتانسیل اثبات‌های دانش صفر برای اطمینان از فیلترینگ تخصصی محتوا بسیار مهم است. این تکنیک به کاربران امکان می‌دهد مالکیت داده‌های خود را داشته باشند و کنترل دسترسی شخص ثالث را در دست بگیرند.

از دیدگاه فنی، اثبات دانش صفر روشی رمزنگاری است که تأیید را با افشای داده‌های محدود امکان‌پذیر می‌کند. این فناوری به عنوان یک تغییر دهنده بازی، به‌ویژه در پروتکل‌های اجتماعی غیرمتمرکز مبتنی بر حریم خصوصی و اعتماد، شناخته شده است.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx