درآمد ارزهای دیجیتال چقدر است؟

درآمد ارزهای دیجیتال چقدر است؟
  • زمان مطالعه: 8دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 592 نفر

درآمد ارزهای دیجیتال چقدر است؟

آیا برای شما هم این سوال پیش آمده است که میزان درآمد افرادی که در ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند چقدراست؟ سوال ممکن است خیلی کنجکاوانه باشد، اما پاسخ دقیقی برای این موضوع وجود ندارد. شاید یک معامله گر در عرض چند ساعت سود شگفت‌انگیزی کسب کند. افرادی هم هستند که پس از چند سال سرمایه‌گذاری و معامله گری با ضرر از بازار ارز دیجیتال خارج می‌شوند.

بازار ازر دیجیتال باوجود آنکه یک پدیده نوظهور در دنیا است، سازوکاری مشابه با سایر پلتفرم‌های مالی دارد. همانطور که در هیچ‎یک از بازارها، نمی‌شود یک مقدار خاص را برای درآمد فعالان آن حوزه تعریف کرد. برای مثال، سود یک سوپرمارکت با سایر سوپرمارکت ها متفاوت است. حتی امکان دارد میزان درآمد دو فروشنده دیوار به دیوار نیز یکی نباشد. بازار ارز دیجیتال هم از این قاعده مستثنی نیست.

همانطور که قیمت ارزهای دیجیتال مختلف پرنوسان است، درآمد افراد این حوزه نیز کاملا با هم متفاوت است. فرض کنید که شما و یک فرد دیگر به یک میزان روی ارزهای دیجیتال مختلف سرماهی گذاری کرده‌اید. خیلی طبیعی است که سود شما با هم متفاوت باشد. حتی ممکن است یکی از شما سود بالایی بدست بیاورد ولی یکی دیگر ضرر زیادی متحمل شود. تصمیمات و مسیر طی‌شده توسط هر تریدر در بازار، میزان درآمد را مشخص می‌کند. به‌همین‌خاطر نمی‌توان یک عدد مشخص برای درآمد ارز دیجیتال تعریف کرد.

درآمد ارز دیجیتال

درآمد تریدرهای کریپتو در همه جای دنیا متفاوت است. شاید از دوستان و آشنایانتان گاها شنیده باشید که یک سری افراد سودهای کلانی به جیب زده اند. در جواب باید بگوئیم که رسیدن به این سودهای شگفت انگیر امکان پذیر است اما دو نکته باید توجه کرد یکی این که سرمایه گذاری این افراد گاها با شانس همراه بوده است و با سرمایه گذاری روی یک ارز دیجیتال ارزان و رشد ناگهانی آن کلی سود کرده اند. اما خیلی وقت ها اتفاق می افتد که همین افراد بعد از سود به امید افزایش بیشتر این ارزهای دیجیتال اقدام به فروش و کسب سود نمی کنند و بازار به صورت ناگهانی بر میگردد و کل سود به دست آمده را از دست می دهند یا حداقل این که بخش زیادی از سود را به بازار پس می‌دهند. از طرف دیگر، افرادی هم هستند که تمام سرمایه‌ خود را در بازار ارز دیجیتال از دست داده‌اند.  از طرفی یک معامله گر ایرانی همیشه بابت تحریم صرافی‌های بین المللی مانند بایننس نگران است. همچنین نوسانات  قیمت دلار نیز بر سرمایه اولیه و تصمیمات معاملاتی تریدرهای ایرانی می‌تواند تاثیر بگذارد.

تأثیر میزان و نوع سرمایه‌گذاری روی سود ارزهای دیجیتال

درآمد هر فردی در بازار ارز دیجیتال به سرمایه اولیه او بستگی دارد. ولی مواظب باشید که سرمایه ای را که وارد بازار می‌کنید پولی باشد که اگر از دست بدهید در زندگی عادی شما تاثیر زیادی نداشته باشد، یا به عبارت دیگر پولی را برای ترید بیاورید که به آن نیاز نداشته باشید. به هیچ وجه کل دارایی خود را در بازار سرمایه گذاری نکنید. هر چقدر که سرمایه اولیه فرد بیشتر باشد، سود و ضرر فرد هم به همان مقداربیشتر خواهد بود. حتما ه سعی کنید که روی داریی های معتبر سرمایه گذاری کنید.

با دقت و چشمانی باز ارزهای مختلف را بررسی کنید و از سرمایه گذاری روی پروزه های مشکوک خودداری کنید. اگر با تحقیق و بررسی مناسب روی توکن های معتبر سرمایه گذاری کنید، می توانید احتمال سودهای نجومی خود را افزایش دهید. خوشبختانه در ایران فیلم های آموزشی و سایت های مرتبط با آموزش ارزهای دیجیتال به وفور یافت می‌شود که می‌توانید از آن ها برای آموزش خود بهره ببرید. بهتر است که برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال از خریدهای دوره ای در فواصل زمانی مختلف استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که ریسک های سقوط ناگهانی را کم کنید، زیرا بعد از ریزش می‌توانید با خرید بیشتر دارایی های دیجیتال میانگین خرید خود را کاهش دهید. همین امر موجب می‌شود که با اندکی افزایش قیمت دارایی ضررهای شما جبران شود.

انواع ترید ارز دیجیتال

برای معامله ارزهای دیجیتال روش های مختلفی وجود دارد. هر کدام از این روش ها میزان درآمد تریدر را مشخص می‌کند. تریدر روزانه تمام معاملات خود را طی یک روز انجام می‌دهد و فردای آن روز به سراغ تریدهای دیگر می‌رود. تریدر روزانه تمام تغییرات کوچک را باید زیرنظر داشته باشد زیرا همین نوسانات کوچک سود این نوع تریدرها را مشخص می‌کند. توصیه می شود که افراد تازه وارد از این نوع ترید استفاده نکنند، زیرا ریسک بیشتری دارد.

گروه دیگری از معامله‌کنندگان، به سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت علاقه‌مند هستند. این افراد که با نام هولدر معروف‌اند و صبر زیادی دارند. یک هولدر، دارایی با پتانسیل رشد بالا را شناسایی می‌کنند و سرمایه‌گذاری را روی همان رمزارز انجام می‌دهند. در سرمایه‌گذاری بلندمدت، رشد نرخ سود کند است و شاید در بازه‌های چندماهه، تریدر با ضرر هم روبه‌رو شود اما سود در بلندمدت رخ می‌دهد.

نوع دیگری از ترید که در سوددهی تأثیر دارد، کپی تریدینگ است. در این روش، معامله‌گر کل کارهای یک تریدر معروف را کپی می‌کنند. تریدرهای مشهور و ثروتمند عاشق ریسک هستند و ضرر برایشان اهمیت چندانی ندارد. به‌همین‌خاطر معامله‌کردن از روی دست حرفه‌ای‌ها ممکن است سود کلانی نصیب افراد کند یا ضررهای جبران ناپذیر به بار بیاورد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx