رمزارزهای استخراج شده در کشور پاسخ‌گوی نیاز تجار نیست

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران گفت: استفاده از رمزارز های استخراج شده در داخل کشور نیاز تجار خرد راهم نمی‌تواند تأمین کند. عباس آشتیانی اظهار کرد: در هر روز به‌طورمیانگین، صد میلیون دلار تقاضای خرد ارزی برای تجارت داریم. درعین‌حال که رمزارز ها برای تبادل کالا می‌توانند بسیار مناسب باشند اما میزان استخراج آن‌ها در کشور […]

رمزارزهای استخراج شده در کشور پاسخ‌گوی نیاز تجار نیست

مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران گفت: استفاده از رمزارز های استخراج شده در داخل کشور نیاز تجار خرد راهم نمی‌تواند تأمین کند.

عباس آشتیانی اظهار کرد: در هر روز به‌طورمیانگین، صد میلیون دلار تقاضای خرد ارزی برای تجارت داریم. درعین‌حال که رمزارز ها برای تبادل کالا می‌توانند بسیار مناسب باشند اما میزان استخراج آن‌ها در کشور پاسخ‌گوی بخش تولید نیست. وی ادامه داد:

دارایی‌های دیجیتال به عنوان یک کلاس جدید دارایی، از مقبولیتی عام و جهانی برخوردارند و استفاده از آن برای تبادل کالاهای خارجی اقدامی درست و پسندیده است.

مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران اضافه کرد:

بعد از مصوبه هیئت وزیران در سال ۱۳۹۸، تبصره دیگری در سال ۱۳۹۹ به آن اضافه شد. این تبصره مبنی بر این بود که باید رمزارز تازه استخراج شود. همچنین دستورالعملی از سوی بانک مرکزی و وزارت صمت ایجاد شود تا این رمزارز استخراج شده به چرخه اقتصادی کشور بازگردد.

آشتیانی بیان کرد که این مصوبه پس از طی یک فرایند زمان‌بر به اجرا درآمده است، و گفت:

این اقدام را به فال نیک می‌گیریم چون اقدامی مثبت در تجارت خارجی است.

وی خاطرنشان کرد: بسترهای لازم برای تبادل رمزارز در سایت سازمان توسعه تجارت به نشانی tpo.ir بارگذاری شده و آماده ارائه به عموم است.

مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران گفت: طبق آخرین ابلاغ سازمان صمت و مصوبه هیئت وزیران، این تهاتر (تبادل کالا) باید از طریق رمزارزهایی صورت بگیرد که در داخل کشور استخراج شده است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
می خواهم از پاسخ به کامنتم مطلع شوم
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
در سریعترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهیم دادx