احراز هویت برای استیک اتریوم ؟!

استیک اتریوم
  • زمان مطالعه: 12دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 512 نفر

احراز هویت برای استیک اتریوم ؟!

در چند سال گذشته، صنعت ارزهای دیجیتال هدف اصلی قانونگذاران در ایالات متحده بوده است. نبرد حقوقی بین ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، شکایت Nexo با تنظیم‌کننده‌های اوراق بهادار هشت ایالت، و بررسی دقیق برنامه وام صرافی کوین بیس در سال گذشته، تنها چند نمونه برجسته هستند. امسال، حتی کیم کارداشیان پس از موافقت با پرداخت ۱.۲۶ میلیون دلار جریمه برای تبلیغ پروژه رمزنگاری مشکوک اتریوم مکس، تجربه دست اولی در مورد بررسی نظارتی داشت. در حالی که توسعه دهندگان اتریوم قصد داشتند راه را برای ارتقای شبکه های کلیدی در آینده هموار کنند، به نظر می رسد ادغام اخیر مسائل بین پروژه های رمزنگاری و تنظیم کننده های ایالات متحده را پیچیده تر کرده است.

اتریوم: برای بازار کریپتو خیلی مهم است؟

در ۱۵ سپتامبر،همان روزی که ادغام اتریوم اتفاق افتاد، گری گنسلر، رئیس SEC، طی یک جلسه استماع کنگره اظهار داشت که ارزهای دیجیتال اثبات سهام (PoS) می توانند اوراق بهادار در نظر گرفته شوند. جنسلر گفت که استدلال او این بود که دارندگان می توانند با گذاشتن کوین های PoS درآمد کسب کنند، که می تواند به این معنی باشد که “انتظار سود حاصل از تلاش های دیگران” وجود دارد. مورد دوم یکی از بخش‌های اساسی آزمون هوی است که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار و دیگر مقامات ایالات متحده برای تعیین اینکه آیا دارایی یک قرارداد سرمایه‌گذاری است و از زمان تصویب قانون در سال ۱۹۴۶ تحت قانون فدرال اوراق بهادار قرار می‌گیرد، استفاده می‌شود.

همانطور که قبلاً می‌دانید، اتریوم از اثبات کار مبتنی بر استخراج (PoW) به اثبات سهام تغییر کرده است و اعتبارسنجی‌ها را ملزم می‌کند تا Etherto بلوک‌های جدیدی را به شبکه اضافه کنند. به عبارت دیگر، این بدان معنی است که اتریوم ممکن است تحت قانون اوراق بهادار سال ۱۹۳۳ قرار گیرد، که پروژه را ملزم به ثبت در SEC و مطابقت با استانداردهای سختگیرانه برای محافظت از سرمایه گذاران می کند.

جنسلر استدلال کرد که واسطه‌هایی مانند صرافی‌های ارز دیجیتال و سایر ارائه‌دهندگانی که خدمات سهام‌داری را ارائه می‌کنند، «بسیار شبیه به وام‌دهی» هستند. و، وام دادن به ارزهای دیجیتال بخشی است که تحت نظارت شدید SEC قرار گرفته است، به خصوص اگر جریمه های ۱۰۰ میلیون دلاری آژانس علیه BlockFi در ماه فوریه را در نظر بگیریم.

در واقع، استدلال اخیر جنسلر در مورد اتریوم بسیار مرتبط است، جایی که شخص باید ۳۲ اتریوم (به ارزش ۴۲۳۳۶ دلار با قیمت فعلی ۱۳۲۳ دلار به ازای هر کوین) را استیک کند تا اعتبارسنجی شود. از آنجایی که این مبلغ قابل توجهی برای بسیاری است، اکثر کاربران برای اجتناب از این سرمایه مورد نیاز در ازای دریافت هزینه، به ارائه‌دهندگان سهام‌دار روی می‌آورند تا دارایی‌های دیجیتال خود را از طرف آن‌ها استیک کنند.

در عین حال، این می تواند به این معنی باشد که در برخی موارد، ارائه دهندگان متمرکز بزرگ کنترل خود را بر شبکه افزایش خواهند داد. بنابراین، با قرار گرفتن تحت نظارت SEC، این احتمال وجود دارد که آژانس بتواند آنها را از تأیید تراکنش های فردی منع کند (سانسور)، که منجر به این واقعیت می شود که تأیید چنین تراکنش ها زمان بیشتری می برد. با این اوصاف، سرعت تأیید باید مهم‌ترین مسئله در اینجا باشد، زیرا همیشه برخی از اعتبارسنجی‌ها وجود دارند که متعاقباً تراکنش را تأیید می‌کنند.

در این تنظیمات، اتریوم به عنوان یکی از شبکه‌های اصلی برای تامین مالی غیرمتمرکز (DeFi)، اهرم اصلی سیاست‌های نظارتی خواهد بود. توکن هایی مانند USD Coin و بسیاری دیگر حاوی مکانیسم های لیست سیاه و مسدود کردن در سطح توسعه هستند، برخلاف بازار DeFi. بنابراین منطقی است که اعتبار سنجی و بازار MEV نقش ابزارهای اهرمی را ایفا کنند. با این حال، در کوتاه‌مدت، این بیشتر ترسناک است، زیرا اعتبار‌دهنده‌های بسیار زیادی وجود دارد و هیچ‌کس نمی‌تواند این فرآیند را با هزینه معقول کنترل کند.

با توجه به موارد فوق، رگولاتورهای ایالات متحده ممکن است قصد داشته باشند اعتبار سنجی گره های تحت صلاحیت خود را ملزم به اجرای رویه های احراز هویت مشتریان (KYC) و ضد پول شویی (AML) را برای اعتبارسنجی تراکنش ها انجام دهند.

ادغام اتریوم فرصت هایی را برای SEC فراهم می کند. چگونه؟

علاوه بر استدلال تست هوی، SEC همچنین ادعا می‌کند که تراکنش‌های اتریوم به دلیل تمرکز بالای گره‌های شبکه در ایالات متحده، تحت صلاحیت قضایی ایالات متحده قرار می‌گیرند. اگر این بیانیه دقیق باشد و توسعه بیشتری در سراسر کشور پیدا کند، به این معنی است که شبکه اجرای جرایم مالی وزارت خزانه داری ایالات متحده (FinCEN) از تمام مشاغل فعال در بلاکچین اتریوم می خواهد که با الزامات KYC و AML مطابقت داشته باشند.

پراکندگی اتریوم های استیک شده در پلتفرم های مختلف

پراکندگی اتریوم های استیک شده در پلتفرم های مختلف

در عمل، این بدان معناست که مشتریان باید هویت و محل سکونت خود را تأیید کنند، و همچنین اطلاعات بیشتری را به ارائه دهندگان خدمات قبل از شروع استفاده از سرویس دیفای ارائه کنند. این به طور قابل توجهی بار پروژه های رمزنگاری را افزایش می دهد (و می توان استدلال کرد که این روند برخلاف ایده مالی غیرمتمرکز است). با این حال، انطباق مقررات، اعتماد بین سرمایه گذاران و ارائه دهندگان را تسهیل می کند، که به جذب سرمایه از مشتریان سازمانی کمک می کند.

با این اوصاف، ذکر مناقشات SEC در مورد رویکرد، ارتباطات و تصمیمات آن در مورد مقررات ارزهای دیجیتال، که بازیگران بازار دارایی دیجیتال به شدت از آن انتقاد کرده اند، حیاتی است. مورد بلاکفای یک مثال عالی است.  کمیسیون بورس و اوراق بهادار اقداماتی را علیه این شرکت به دلیل عدم ثبت حساب های بهره با بازده بالا که کمیسیون به عنوان اوراق بهادار طبقه بندی کرده بود، اعلام کرد. طبق اسناد پرونده، یکی از الزامات آژانس این بود که فعالیت تجاری بلاکفای را با قانون شرکت سرمایه گذاری سال ۱۹۴۰ مطابقت دهد.

بنابراین، وضعیتی به وجود آمده است که در آن SEC از قانون سال ۱۹۴۰ برای تنظیم فناوری مدرن و هنوز کاملاً توسعه نیافته استفاده کرد که پوچ است.

علاوه بر این، بیانیه SEC مبنی بر اینکه تمام اتریوم ها تحت صلاحیت قضایی ایالات متحده است، به تعبیری نادرست است. (اگر اینطور بود، برای آژانس راحت بود.) منطق SEC در اینجا این است که شبکه گره بلاکچین اتریوم در ایالات متحده بیشتر از هر جای دیگری توزیع شده است، بنابراین همه تراکنش های اتریوم در سراسر جهان می توانند به گونه ای دیده شوند که گویی مربوط به آمریکایی هستند.

اما، طبق  اتراسکن، ایالات متحده در حال حاضر تنها کمی بیش از ۴۶٪ از تمام گره های اتریوم را در اختیار دارد. بر اساس بیانیه SEC، می توان استدلال کرد که فقط اتحادیه اروپا باید بیت کوین را تنظیم کند البته، استدلال اخیر به همان اندازه ادعای آژانس پوچ است.

من معتقدم که این اظهارات ناشی از درک بسیار خشن وکلای SEC از ارزهای دیجیتال است. اما، ما نمی توانیم تمایلات قبلی کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای تنظیم از طریق اجرا را رد کنیم.

انطباق مقررات

رگولاتورهای ایالات متحده به طور فزاینده ای نگرانی خود را در مورد مبالغ هنگفتی که بدون هیچ کنترلی در دیفای در گردش است ابراز می کنند. از آنجایی که بلاکچین اتریوم به عنوان زنجیره اصلی برای اکثر توکن ها عمل می کند، تغییر اخیر آن از PoW به PoS ممکن است به عنوان استدلالی برای تلاش آنها برای تأثیرگذاری (حداقل بخشی از) بازار غیرمتمرکز استفاده شود. اگر SEC و دیگر رگولاتورهای ایالات متحده در دومی موفق شوند، می‌تواند دیفای را به گونه‌ای بازسازی کند که بلاکچین تکاملی دیگری رهبر شود. اما آنچه در مورد مقررات کامل اتریوم مسلم است این است که بانک‌های سنتی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری استفاده از اتریوم را به عنوان دارایی برای سرمایه‌گذاری و ابزار پرداخت افزایش می‌دهند.

با در نظر گرفتن همه این موارد، ارائه هر گونه جدول زمانی چالش برانگیز است زیرا چنین اظهاراتی از SEC در حال حاضر کاملاً جدید و خام هستند. بیایید منتظر بمانیم و ببینیم که تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده در آینده نزدیک چه اقدامات بیشتری انجام خواهند داد و آیا این اقدامات بر رویه‌های KYC و AML فضای ارز دیجیتال نیز تأثیر خواهند گذاشت.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx