مدیرعامل سابق صرافی Mt. Gox با یک پروژه جدید بازگشته است

انتشار 3 هفته قبل
آنچه می‌خوانید...

مارک کارپلس (Mark Karpelès)، مدیرعامل سابق صرافی ورشکسته Mt. Gox، با یک پروژه جدید به نام الیپ ایکس (EllipX) بازگشته است. الیپ ایکس، که اخیراً در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) معرفی شد، یک کیف پول جدید است که برای افزایش امنیت و سهولت استفاده از ارزهای دیجیتال طراحی شده است. کیف پول الیپ ایکس، […]

کیف پول الیپ ایکس

مارک کارپلس (Mark Karpelès)، مدیرعامل سابق صرافی ورشکسته Mt. Gox، با یک پروژه جدید به نام الیپ ایکس (EllipX) بازگشته است. الیپ ایکس، که اخیراً در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) معرفی شد، یک کیف پول جدید است که برای افزایش امنیت و سهولت استفاده از ارزهای دیجیتال طراحی شده است.

کیف پول الیپ ایکس، که در 6 آگوست معرفی شد، از یک سیستم محاسبات چند جانبه (MPC) برای محافظت از کلیدهای خصوصی استفاده می‌کند که آن‌ها را بین کاربر، دستگاه آن‌ها و زیرساخت EllipX تقسیم می‌کند. این رویکرد نوآورانه نیاز به عبارات بازیابی سنتی را از بین می‌برد. الیپ ایکس در ابتدا از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کند اما در آینده نزدیک قصد دارد شبکه بیت کوین و سایر بلاکچین‌ها را اضافه کند. هدف این کیف پول جدید ارائه یک تجربه امن و کاربرپسند است. برای رسیدن به این هدف الیپ ایکس ویژگی‌های امنیتی بیومتریک و سخت‌افزاری را باهم ادغام می‌کند.

کارپلس این راه‌اندازی را یک گام مهم به سمت مدیریت امن‌تر و قابل دسترسی‌تر ارزهای دیجیتال توصیف کرد. واکنش‌های جامعه نسبت به این پروژه متفاوت بوده است؛ چرا که سابقه مارک کارپلس بحث برانگیز است. صرافی Mt. Gox در سال 2014، زمانی که تحت مدیریت کارپلس بود هک شد و 850,000 بیت کوین را از دست داد. با وجود مشکلات قانونی و تأثیر منفی هک Mt. Gox بر شهرت کارپلس، وی اکنون با این نوآوری بر بازسازی تصویر خود تمرکز دارد.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx