قطعی و اختلال در شبکه سولانا

قطعی شبکه، نفرین سولانا
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 565 نفر

پلت فرم قرارداد هوشمند پرسرعت سولانا حداقل هفت بار در طول دوازده ماه گذشته دچار قطعی کامل یا جزئی شده است. به گفته آناتولی یاکوونکو، یکی از بنیانگذاران شبکه سولانا، قطع شدن شبکه همچنان بزرگترین چالش برای این شبکه است. به گفته یاکوونکو، شبکه سولانا که در سال ۲۰۲۰ راه اندازی شد، متحمل تعدادی قطعی شبکه شده است که ناشی از چندین رویداد مختلف ازدحام و اسپم ها است.

یاکوونکو در مصاحبه ای در ۲ سپتامبر با رائول پال، یکی از بنیانگذاران Real Vision، گفت که قطع شدن شبکه “نفرین” سولانا بوده است، اما گفت که این قطعی ها به دلیل تراکنش های کم هزینه شبکه بوده است.

حدس می‌زنم این نفرین ما بوده است، اما به این دلیل است که این شبکه بسیار ارزان و سریع است و کاربران و برنامه‌های کاربردی زیادی دارد. با این حال، در حالی که این قطعی ها باعث “ممانعت استفاده کاربران” از شبکه شده است، مدیر عامل سولانا گفت که خود شبکه به خطر نیفتاده است. او همچنین استدلال کرد که هر بلاک چین متفاوت ساخته شده است و “نقطه ضعف” خود را دارد.

به عنوان مثال، یاکوونکو خاطرنشان کرد که زمانی که تولید بلاک شبکه بیت کوین در گذشته برای دو ساعت متوقف شد، هنوز عادی تلقی می شد.

[بیت‌کوین] به گونه‌ای طراحی شده است که بسیار انعطاف‌پذیر باشد. زمان‌هایی وجود داشت که بین بلاک‌های بیت‌کوین (به دلیل خاموش شدن ماینرهای چینی)  دو ساعت فاصله بود. و این کاملاً طبیعی است

او توضیح داد که همین توقف تولید بلاک به عنوان یک شکست برای سولانا تلقی خواهد شد.

اگر بین بلوک‌ها در سولانا دو ساعت فاصله باشد، شبکه مرده است زیرا طوری طراحی شده است که هر ۴۰۰ میلی‌ثانیه یک بلوک بسازد.

یاکوونکو گفت سولانا به عنوان یک پلتفرم قرارداد هوشمند با سرعت بالا و کم هزینه ساخته شده است که “۳۰ میلیون تراکنش در روز” را پردازش می کند و آن را “سریع  ترین بلاکچین می کند.”

هنگامی که یک شبکه سریع‌تر ایجاد می‌کنید، موارد شکست با مواردی مانند بیت‌کوین یا اتریوم متفاوت است.

با این حال، یاکوونکو استدلال کرد که خود قطعی‌ها کاملاً چیز بدی نیستند “زیرا همه این چالش‌ها به این دلیل است که ما کاربران زیادی داریم.”

سولانا از زمان راه اندازی خود در سال ۲۰۲۰ حداقل هفت قطعی شبکه را تجربه کرده است که پنج مورد از آنها تنها در سال ۲۰۲۲ رخ داده است. یکی از طولانی ترین توقف های تولید بلاک تا ۱۷ ساعت در سپتامبر ۲۰۲۱ به طول انجامید.

یاکوونکو گفت که قطعی شبکه به این دلیل است که اعتبارسنج ها قادر به پردازش بارهای تراکنش در دوره‌های اوج نیستند. از جمله مهم‌ترین قطعی‌ها، حمله انکار سرویس ناشی از ارسال اسپم توسط ربات‌ها به پروتکل Raydium در سپتامبر ۲۰۲۱ و قطعی هفت ساعته ناشی از ربات‌ها در یک برنامه توکن غیرقابل تعویض (NFT) در می ۲۰۲۲ بود.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx