آفریقای جنوبی کریپتو را به عنوان محصول مالی تعریف می کند

کریپتو
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 493 نفر

پذیرش کریپتو در افریقای جنوبی

تنظیم کننده بازارهای اولیه آفریقای جنوبی روز چهارشنبه به طور رسمی تعاریف قانونی را برای دارایی های رمزنگاری شده ایجاد کرد و به سایر کشورهای قاره در تلاش برای افزایش نظارت بر صنعت پیوست.

اداره رفتار بخش مالی (FSCA) اعلامیه عمومی خود را صادر کرد و کریپتو را به عنوان ابزار مالی تحت قانون خدمات مالی کشور تعریف کرد که طبقه دارایی را با سایر محصولات مالی تحت نظارت مطابقت می دهد.

تعریف آن امکان پذیرش بیشتر کریپتو در آفریقای جنوبی را افزایش می‌دهد، که قبلاً به شهروندان این امکان را می‌داد که آزادانه آنها را نگه دارند و تجارت کنند.

به طور خاص، اعلامیه FSCA کریپتو را به عنوان یک دارایی مبتنی بر فناوری دفتر کل توزیع شده تعریف می کند که توسط بانک مرکزی صادر نشده و از تکنیک های رمزنگاری استفاده می کند.

رگولاتور گفت: این دارایی همچنین باید قابل معامله باشد و قابلیت ذخیره الکترونیکی به منظور پرداخت و سرمایه گذاری یا سایر اشکال سودمندی داشته باشد.

بر اساس قانون مشاوره و خدمات مالی ۲۰۰۲، محصول مالی به هر ابزار بازار پول، سهام شرکت، بدهی و اوراق بهادار تبدیل شده و سایر موارد تعریف می شود.

چندین کشور در سرتاسر این قاره مقرراتی را برای مقابله با رمزارزها در نظر گرفته اند، از جمله جمهوری آفریقای مرکزی که بیت کوین را در ماه فوریه به عنوان ارز قانونی پذیرفته و دومین کشور در جهان است که این کار را انجام می دهد.

همچنین در ماه فوریه، بوتسوانا لایحه ای را برای تنظیم تجارت دارایی های دیجیتال در تلاش برای تشدید اقدامات ضد پولشویی تصویب کرد.

با این حال، موضع نسبت به ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف آفریقایی تقسیم شده است. به عنوان مثال، نیجریه با وجود راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود به نام eNaira در اکتبر ۲۰۲۱، ممنوعیت بانکی را برای تجارت دارایی های دیجیتال اعمال کرده است.

چندین کشور از جمله کامرون، مصر، مراکش و تونس نیز ممنوعیت هایی را برای سرمایه گذاری و استفاده از رمزارز اعمال کرده اند، زیرا نگرانند که این دارایی خطر بزرگی برای حاکمیت اقتصادی آنها داشته باشد.

بسیاری از کشورهای دیگر این قاره ۵۴ عضوی هنوز قوانین رسمی رمزارزها را اجرا نکرده اند و بسیاری از بانک های مرکزی آنها نسبت به استفاده از آنها هشدار داده اند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx