اسپانیا ارز دیجیتال ملی خود را راه اندازی کرد

ارز دیجیتال اسپانیا
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 510 نفر

اسپانیا ارز دیجیتال ملی خود را راه اندازی کرد

بانک مرکزی اسپانیا (BDE) اعلام کرد که قصد دارد یک برنامه آزمایشی برای شروع آزمایش ارز دیجیتال ملی (CDBCs) برای معاملات کلان راه اندازی کند و به دنبال پیشنهادهای همکاری از موسسات مالی و فناوری محلی است.

این بانک بر روی سه حوزه اصلی تمرکز خواهد کرد. این حوزه ها شامل برنامه ای است که به دنبال شبیه سازی حرکت وجوه، آزمایش نقدینگی دارایی های مالی، و تجزیه و تحلیل مزایا و معایب معرفی یک ارز دیجیتال ملی کلان به فرآیندها و زیرساخت های فعلی خود است.

ارز دیجیتال ملی کلان به یک رمزارز اشاره دارد که معمولاً برای استفاده توسط بانک‌ها برای نگهداری ذخایر خود نزد بانک مرکزی استفاده می شود. در مقابل یک ارز دیجیتال ملی خرد وجود دارد که برای معاملات کوچک یا عمومی برای استفاده عموم است.

این برنامه انحصاری برای بانک مرکزی اسپانیا است و اظهار داشت که با کاری که در اتحادیه اروپا برای تحقیق در مورد استفاده از یورو دیجیتال انجام می شود، ارتباطی ندارد. علاقه‌مندانی که مایل به شرکت در این برنامه هستند باید حداقل الزامات تعیین‌شده توسط بانک را برآورده کنند و امکانات اقتصادی را که می‌خواهند به پروژه متعهد شوند در فرآیند درخواستی که در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۳ بسته می‌شود، افشا کنند.

در استدلال خود برای اجرای این برنامه، BDE گفت مطالعه CBDCها می تواند به تعیین اینکه تا چه حد می توانند در “انطباق با نیازها و خواسته های یک جامعه دیجیتالی فزاینده” کمک کنند.

همچنین خاطرنشان کرد که CBDCها در تعدادی از حوزه‌های قضایی در حال «تحلیل و آزمایش» هستند که عمدتاً روی یک برنامه خرده‌فروشی تمرکز دارند، با این حال، شرکت‌های بیشتری در حال بررسی آن‌هایی هستند که «ماهیت عمده‌فروشی یا بین بانکی دارند».

برد جونز، دستیار رئیس بانک مرکزی استرالیا (RBA) در ۸ دسامبر در کنفرانس بانک مرکزی گفت که ارز دیجیتال ملی خرد می تواند منجر به اجتناب مردم از بانک های تجاری به طور کامل شود و به طور بالقوه دلار استرالیا را جایگزین کند.

آزمایشی RBA دلار استرالیایی که در ۹ آگوست منتشر شد، بیش از ۸۰ نهاد مالی را مشاهده کرد که موارد استفاده را پیشنهاد کردند، اما اشاره کرد که اگر ارز دیجیتال ملی به منبع ترجیحی دارایی تبدیل شود، بانک‌ها ممکن است با مشکلات نقدینگی مواجه شوند.

بانک مرکزی تایلند (BOT) همچنین انتظار دارد تا قبل از پایان سال ۲۰۲۲ یک ارز دیجیتال ملی خرد را با محیط آزمایشی محدود به ۱۰۰۰۰ نفر راه اندازی کند.

این امر پس از آن صورت می‌گیرد که بانک مرکزی چین اولین آزمایش یوان دیجیتال خود را در آوریل ۲۰۲۰ راه‌اندازی کرد، که اکنون رایج‌ترین ارز دیجیتال‌ملی  در جهان است که تراکنش‌های ۱۴ میلیارد دلاری را در مرحله آزمایشی خود ثبت کرده است.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx