سفر به مکه در متاورس

حج در متاورس
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1715 نفر

بحث از زمانی آغاز شد که عربستان سعودی با ابتکار جدیدی در دسامبر ۲۰۲۱، مقدس ترین مکان اسلام را وارد عصر متاورس کرد که به مسلمانان اجازه می دهد تا به طور مجازی صخره ای مورد احترام در شهر مکه را از خانه های خود مشاهده کنند.

این رویداد متاورسی «ابتکار حجرالاسود مجازی» نام دارد که در آن کاربران می توانند به طور مجازی حجر اسود یا حجر الاسود را که در گوشه ای از کعبه واقع در مسجد بزرگ مکه قرار دارد، ببینند.

مقامات سعودی در بیانیه ای ضمن اعلام این ابتکار، گفتند: «این ابتکار عمل به مسلمانان اجازه می دهد تا مراسم حجر اسود را تقریباً قبل از زیارت مکه تجربه کنند».

با این حال، این ابتکار باعث ایجاد اختلاف در میان برخی از مسلمانان در سراسر جهان شد که در رسانه‌های اجتماعی این پرسش را مطرح کردند که آیا «حج در متاورس» می‌تواند یک «عبادت واقعی» تلقی شود.

در میان آنها مسلمانان ترکیه نیز همین سوال را از دیانت می پرسیدند.

دیانت می‌گوید زیارت کعبه در متاورس حج ​​واقعی نیست

رمزی بیرجان، مدیر بخش خدمات حج و عمره دیانت، در ۱ فوریه گفت: «این [حج در متاورس] نمی تواند اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه مومنان می توانند کعبه را در متاروس زیارت کنند، اما هرگز عبادت واقعی محسوب نمی شود، افزود: پای مردم باید به زمین برسد.

به گفته بیرکان، حج باید با رفتن به شهر مقدس در زندگی واقعی انجام شود . او گفت که ابتکار عربستان احتمالا “برای تبلیغ” بوده است.

بیرکان با ذکر نمونه ای از موزه باستان شناسی در استانبول، خاطرنشان کرد: «سعودی ها مانند گشت و گذار در موزه با عینک واقعیت مجازی [واقعیت مجازی] این برنامه سفر مجازی را برای تبلیغ کعبه آغاز کردند.»

این رویداد به جای مذهبی، کاملاً یک “ابتکار آموزنده” است. این پروژه توسط آژانس امور نمایشگاه‌ها و موزه‌های عربستان سعودی با همکاری دانشگاه ام القری اجرا شد.

مغز متفکر این پروژه، حرمین است که می‌توان آن را «الحرمین» ترجمه کرد و به مکه و مدینه و به‌ویژه دو مسجد مقدس در آن شهرها اشاره کرد.

این پروژه در مراسمی در ۱۴ دسامبر ۲۰۲۱ با حضور عبدالرحمن السدیس، رئیس کل حرمین معرفی شد. عبدالله تیرابزون، دانشگاهی از دانشکده الهیات دانشگاه استانبول، با دیانت موافق است.

دنیای مجازی و واقعیت هرگز نمی توانند برابر باشند. تیرابزون گفت: وقتی کعبه را به صورت مجازی زیارت می کنید، زائر واقعی یا عمره گزار نیستید.

وی همچنین خطرات و مخاطرات فرا وجهی را از نظر دینی بیان کرد.

“اگر کسی امروز با ایده “حج بر متاورس” ظاهر شود، فردا شخص دیگری می تواند با ایده “دعا بر متاورس” پیش بیاید. اینها همه افکار منقضی شده اند.”متاورس یک دنیای مجازی سه بعدی شبکه ای است که بر ارتباط اجتماعی متمرکز شده است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx