رمزارز آرپا چیست و دلیل رشد قیمت اخیر آن چه بود؟

رمزارز آرپا
  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 897 نفر

رمزارز آرپا چیست؟

شبکه آرپا (ARPA) یک شبکه محاسباتی ایمن و غیرمتمرکز است که برای بهبود امنیت و حفظ حریم خصوصی بلاک‌چین‌ها ساخته شده است. آرپا در گذشته با نام آرپا چِین (ARPA Chain) شناخته می‌شد که با هدف ارتقا سطح حفظ حریم خصوصی، در سال ۲۰۱۸ تأسیس شده بود. آرپا در عین حفظ استانداردهای بالا جهت حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌ها، افزایش چشمگیری در توان عملیاتی، برای انجام تراکنش‌ها را ارائه می‌دهد. این شبکه برای حفظ حریم خصوصی و دقت محاسباتی از «محاسبات چندجانبه ایمن (SMPC)» و فناوری «تسهیم راز» استفاده می‌کند.

دلیل رشد اخیر قیمت آرپا چه بود؟

در مقایسه با روند عمومی بازار، ارز آرپاچین اخیراً رفتار قیمتی بسیار متفاوتی داشته است. طبق داده‌های وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، این توکن طی یک هفته گذشته، ۱۲۵ درصد افزایش قیمت داشته است. این بدین معنی است که این رمزارز طی روزهای اخیر کاملاً بر خلاف جریان آب حرکت کرده، چراکه بازار در این روزها نزولی بوده است.

رمزارز آرپا

در مقایسه با روند عمومی بازار، ارز آرپاچین اخیراً رفتار قیمتی بسیار متفاوتی داشته است

افزایش قیمت آرپا درخور توجه است، زیرا نشان می‌دهد چگونه یک بلاک‌چین با یک محصول منحصربه‌فرد در افق دید، می‌تواند موردتوجه جامعه کریپتو قرار گیرد. شبکه آرپا اخیراً با اقدام خود، چالش بزرگی را که بلاک‌چین‌ها در تلاش برای حفظ ماهیت بی‌طرف خود با آن مواجه هستند، برجسته کرد. افرادی که موفق به تشخیص این قابلیت آن شده بودند، با خرید ارز آرپا سود خوبی را طی روزهای اخیر به دست آوردند. قرار بود استفاده از قراردادهای هوشمند با تولید شماره تصادفی (RNG) به‌عنوان ابداعی برای کمک به غلبه بر این تبعیض باشد، شبکه آرپا با استفاده از مدل جدید پروتکل‌های RNG بیان کرده است که در بیشتر بلاک‌چین‌ها، به‌هیچ‌وجه اعداد تصادفی نیستند (بلاک‌چین‌ها بی‌طرف نیستند).

 این ابزارهای تولید شماره‌های تصادفی شبه‌تصادفی می‌توانند به شبکه آرپا کمک کنند تا نقص‌های آشکار شده را برطرف کند و شبکه خود را با ارائه محصول RNG خود با نام Randcast معرفی کند.  آرپا می‌گوید که Randcast اولین برنامه خواهد بود که «یک RNG چند زنجیره‌ای غیرمتمرکز، قابل‌ارزیابی و نشانگر قابلیت‌های شبکه آرپا است و رندوم بودن (تصادفی بودن) را با کیفیت بالا ارائه می‌دهد».

وضعیت قیمت رمزارز آرپا چگونه است؟

قیمت خرید ارز آرپا در زمان نگارش این مقاله، ۰.۱۱۳۷ دلار است که نشان دهنده افزایش ۶ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته است. البته میزان حجم معاملات آن طی شبانه روز گذشته بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته که نشان از توجه ویژه معامله گران و سرمایه گذاران به این ارز دارد. اگر هنوز اقدام به خرید ارز آرپا نکرده‌اید، بهتر است با تحلیل دقیق و با احتیاط عمل کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx