استفاده از بلاکچین اتریوم (Ethereum) در لهستان برای کمک به ارائه خدمات اورژانسی

انتشار 4 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

استفاده از بلاکچین اتریوم (Ethereum) در لهستان برای کمک به ارائه خدمات اورژانسی براساس گزارش ها اولزتین (Olsztyn)، شهری در لهستان، اولین شهر در دنیا است که از بلاکچین اتریوم (Ethereum) برای کمک به ارائه خدمات اورژانسی استفاده می کند که یک مورد استفاده ملموس دیگر از فناوری دفتر توزیع شده (DLT) است. شهر اولزتین […]

استفاده از بلاکچین اتریوم در لهستان برای کمک به ارائه خدمات اورژانسی

استفاده از بلاکچین اتریوم (Ethereum) در لهستان برای کمک به ارائه خدمات اورژانسی

براساس گزارش ها اولزتین (Olsztyn)، شهری در لهستان، اولین شهر در دنیا است که از بلاکچین اتریوم (Ethereum) برای کمک به ارائه خدمات اورژانسی استفاده می کند که یک مورد استفاده ملموس دیگر از فناوری دفتر توزیع شده (DLT) است.

شهر اولزتین برای کمک به پلیس، آتش نشانی و اورژانس، طرح آزمایشی از فناوری اسمارت کی (SmartKey) را که به عنوان پلی بین اتصال بلاکچین با دارایی های فیزیکی عمل می کند، با موفقیت به پایان رسانده است.

گزارش شده است که فناوری اسمارت کی با اتصال یک قرارداد هوشمند به دستگاه های هوشمند Teltonika که توسط تیم های امداد و نجات محلی استفاده می شود، این تیم ها را قادر می سازد تا عملکرد بهینه تر و کارآمدتری داشته باشند. این فناوری با توجه به اتصالی که برقرار می کند تیم های امدادی را قادر می سازد که بدون نیاز به ردیابی مالک یک ساختمان یا انتظار برای مجوز ورود، وارد هر ساختمانی در شهر شوند. گوستاو مارک (Gustaw Marek) یکی از مسئولان این شهر در این خصوص گفت:

نیاز تیم های امداد و نجات ما برای انجام وظایف خود بدون مانع و اتلاف وقت بسیار ضروری است. به نظر می رسد که استفاده از فناوری بلاکچین و اسمارت کی بهترین راه حل این مشکل باشد. این فناوری در عین اطمینان خاطر به صاحبان ساختمان ها و ساکنان آنها، باعث آزادی عملکرد تیم های امداد و نجات ما خواهد شد.

نقش فناوری اسمارت کی در توسعه شهر هوشمند

فناوری اسمارت کی با این اعتقاد که فناوری بلاکچین می تواند زمینه را برای توسعه شهرهای هوشمند فراهم کند، ساخته شده است. اگرچه تعاریف متفاوتی از شهرهای هوشمند وجود دارند، اما به طور کلی می توان گفت که یک شهر هوشمند به هر منطقه شهری اطلاق می شود که از فن آوری های نوظهور و حسگرها برای جمع آوری داده ها استفاده می کند. داده هایی که در نهایت می توانند به مدیریت موثرتر و کارآمدتر دارایی ها، منابع و خدمات ختم شوند. به عنوان یک الگو، شهرهای هوشمند در نظریه های دیگری در خصوص پایداری و توسعه اقتصادی قرار می گیرند.

اینترنت اشیا یا IoT می تواند تاثیرات عمده ای در توسعه شهرهای هوشمند آینده داشته باشد. تصور می شود که دستگاه های متصل شده به یکدیگر یکی از بزرگترین فرصت های رشد در دهه آینده خواهند بود. به عنوان مثال مجمع جهانی اقتصاد، اینترنت اشیا را به عنوان ستون مهمی در تحول شهری، به ویژه در دوران پسا کرونا، عنوان کرده است.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx