افزایش کارمزد شبکه اتریوم و نگرانی موسس آن!

انتشار 4 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

افزایش کارمزد شبکه اتریوم و نگرانی موسس آن! “ویتالیک بوترین” موسس اتروم افزایش کارمزد را تهدیدی برای شبکه می داند. چرا که سبب افزایش “استخراج خودخواهانه” خواهد شد. به اعتقاد او افزایش این قیمت، ماینرها را به این هزینه متکی تر می کند. با این اتفاق ممکن است شبکه دچار اختلال شود. اساس این تفکر […]

اتریوم و افزایش کارمزد شبکه

افزایش کارمزد شبکه اتریوم و نگرانی موسس آن!

“ویتالیک بوترین” موسس اتروم افزایش کارمزد را تهدیدی برای شبکه می داند. چرا که سبب افزایش “استخراج خودخواهانه” خواهد شد. به اعتقاد او افزایش این قیمت، ماینرها را به این هزینه متکی تر می کند. با این اتفاق ممکن است شبکه دچار اختلال شود. اساس این تفکر مقاله ای است که چندی پیش درباره ی اتفاق مشابه برای بیت کوین نوشته شده بود.

طی چند ماه گذشته استفاده از شبکه اتریوم بسیار زیاد شده است. چیزی حدود 95 درصد شبکه در حال استفاده است. اگر این مقدار بیشتر هم شود، ممکن است شبکه متوقف شود. این افزایش قیمت در دراز مدت به نفع هیچ کس نیست. بوترین در تلاش است تا با کمک طرحی تعرفه کارمزد شبکه را تغییر دهد. به این شکل وابستگی ماینر ها به این درامد کاهش پیدا می کند. پیشنهاد او استفاده از EIP1559 است.

EIP1559 مخفف Ethereum Improvement Proposal می باشد. معنای آن “پیشنهاد پیشرفت اتریوم” است. طرحی است که طی آن قرار است چنین مشکلاتی برطرف گردد.

ویتالیک بوترین”، موسس اتریوم، به افزایش کارمزد در شبکه‌اش به عنوان یک تهدید ارزیابی می‌کند. او نگرانی دارد که این افزایش ممکن است منجر به “استخراج خودخواهانه” شود، که این به معنای ماینرها انتخاب تراکنش‌های با کارمزد بالا به منظور کسب درآمد بیشتر است. این اقدام می‌تواند منجر به اختلال در عملکرد شبکه شود، زیرا تراکنش‌های با کارمزد پایین ممکن است به تأخیر بیفتند یا اصلاً انجام نشوند. این نگرانی مبتنی بر یک مقاله پیشین در مورد بیت‌کوین است.

استفاده از شبکه اتریوم در چند ماه اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است، به‌طوری‌که تقریباً 95 درصد ظرفیت شبکه در حال استفاده است. این افزایش درصد استفاده می‌تواند منجر به اشباع شبکه و اختلال در عملکرد آن شود. دراز‌مدت، افزایش قیمت نیز بهره‌برداری مثبتی ندارد. برای مقابله با این چالش، بوترین به ایده تغییر تعرفه کارمزد شبکه پرداخته است. این اقدام باعث کاهش وابستگی ماینرها به درآمد از کارمزد می‌شود.

پیشنهاد وی برای حل این مسئله، استفاده از EIP1559 است، که مخفف “پیشنهاد پیشرفت اتریوم ۱۵۵۹” است. این طرح، با اصلاح تعرفه کارمزد، هدف دارد تا مشکلات اساسی شبکه را حل نماید. این اقدام نشان دهنده تلاش برای بهبود عملکرد، افزایش شفافیت و کاهش تأثیرات مختلف در شبکه اتریوم است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx