بررسی و مقایسه بازی‌های سنتی و مبتنی بر بلاکچین

بررسی و مقایسه بازی‌های سنتی و مبتنی بر بلاکچین
  • طاهره الهیاری
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 401 نفر

بررسی و مقایسه بازی‌های سنتی و مبتنی بر بلاکچین

بازی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما در سراسر جهان تبدیل شده است. صنعت بازی‌ها به خصوص مبتنی بر بلاکچین سال به سال میلیاردها دلار در حال افزایش است که نشان دهنده سودآوری و پذیرش گسترده آن است.

طبق آمار Statista، سال گذشته بیش از ۳.۲۴ میلیارد گیمر در سراسر جهان به طور فعال یا غیرفعال درگیر بازی بودند.

علیرغم حجم عظیم صنعت بازی، گیمرها نگرانی‌های خود را در مورد مدل سنتی بازی، که مدل «پرداخت به برد» است، ابراز کرده‌اند.

بازی‌های سنتی به بازیکنان نیاز دارد که دارایی‌های درون بازی را برای رتبه‌بندی و دستیابی به اهداف خاص به دست آورند، که می‌تواند به مالی گیمرهای فعال فشار وارد کند.

در این مقاله به نقش فناوری بلاک چین در بهبود صنعت بازی با مدل بازی برای کسب درآمد خواهیم پرداخت.

جایگاه فعلی بازی‌های قدیمی

بازی های سنتی راه طولانی را در ارائه هیجان و سرگرمی در سراسر جهان پیموده اند. با این حال، علیرغم رشد فوق العاده ای که در سال های اخیر داشته است، صنعت بازی هنوز چندین مشکل برای حل آن دارد.

برای شروع، مدل‌های بازی فعلی فاقد شفافیت هستند، زیرا بازیکنان نمی‌توانند تراکنش‌های درون بازی خود را ردیابی کنند، و ارزش اقتصاد بازی توسط توسعه‌دهندگان بازی تعیین می‌شود و در نتیجه صنعت بازی بسیار متمرکز و غیرشفاف ایجاد می‌شود.

علاوه بر این، آیتم‌های درون بازی خریداری‌شده در مدل‌های بازی «پرداخت به برد» هیچ مالکیتی ندارند، زیرا بازیکنان حقی در مورد آیتم‌های بازی خریداری‌شده خارج از محیط بازی ندارند.

موضوع دیگری که باید در نظر گرفت تغییرات مداوم توسعه دهندگان بازی های سنتی در محیط های بازی است که گیمرها را مجبور به خرید آیتم های جدید درون بازی می کند.

مفهوم GameFi

قبل از گیم‌فای، بازی‌هایی با خرید درون‌برنامه‌ای وجود داشت که در آن‌ها کاربران پول واقعی یا آیتم‌های ویژه‌ای را که از طریق گیم‌پلی به دست می‌آوردند پرداخت می‌کردند تا به ویژگی‌ها یا آیتم‌های منحصربه‌فرد دسترسی پیدا کنند.

گیم‌فای (GameFi) مخفف “Game Finance” است. به هر چیزی در صنعت بازی که توسط فناوری بلاکچین پشتیبانی می شود اشاره دارد.

گیم‌فای بر اساس مکانیسم بازی برای کسب درآمد (Play-To-Earn) ساخته شده است. بازی برای کسب درآمد (P2E) یک مفهوم نسبتاً جدید بازی است که با معرفی NFT و فناوری بلاکچین امکان پذیر شده است.

گیم‌فای مدل بازی برای کسب درآمد را معرفی می کند که در آن بازیکنان می توانند به سادگی با انجام بازی یا به دست آوردن دارایی های دیجیتال درون بازی و مبادله آنها با پول واقعی با سایر بازیکنان درآمد کسب کنند.

این مدل راه را برای گیمرها هموار می کند تا علاقه خود به بازی را به یک جریان درآمد غیرفعال (Passive) تبدیل کنند.

گیم‌فای افزودنی جدید و جذاب به دنیای دیجیتال است.

این فقط شامل بازی‌هایی است که از فناوری بلاکچین استفاده می‌کنند، و در سال ۲۰۲۱ با استقبال بیشتر گیمرها از مفهوم مدل «بازی برای کسب درآمد»، با ارزش بازار فعلی اکسی اینفینیتی، بزرگترین گیم‌فای حال حاضر، مورد توجه قرار گرفت.

با توجه به Coinmarketcap، این پروژه ۳ میلیارد دلاری است.

انتظار می رود صنعت بازی «بازی برای کسب درآمد» در سطح جهانی رشد کند و صنعت بازی را تقویت کند و تا سال ۲۰۲۶ به ۳۱۴.۴۰ میلیارد دلار برسد.

پروژه ابتکاری GameFi که ابزار مفیدی را ارائه می دهد.

اتک واگن (Attack Wagon) نمونه ای از چنین پروژه ای است.

اتک واگن یک استودیوی بازی سازی بلاکچین است که متخصص در بازی های رایگان و بازی برای کسب درآمد است. اتک واگن با استفاده از فناوری بلاکچین، DeFi و NFT ها تجربه بازی همه جانبه ای را در اختیار کاربران قرار می دهد.

Scrap Guilds، یک بازی RPG علمی-تخیلی با استفاده مستقیم درون بازی از توکن بومی اتک واگن $ATK، اخیرا توسط اتک واگن منتشر شده و برای خرید در صرافی‌های Gate.io و Quickswap نیز در دسترس است.

اتک واگن قصد دارد با دادن امکان به دست آوردن ارز دیجیتال یکسان در بازی‌های مختلف، ارزش بلافاصله را برای کاربران فراهم کند و شانس آنها را برای کسب درآمد به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

ATK یک توکن زنجیره ای پالیگان ERC-20 است. ATK را می توان برای خریدهای درون بازی مانند هزینه های ورودی NFT و PVP در اکوسیستم اتک واگن استفاده کرد.

Scrap Guild، اولین بازی اتک واگن، دارای داستانی غنی و ویژگی های هیجان انگیزی مانند حالت چند نفره، کوئست ها، PvP و غیره است.

راه اندازی این بازی تا سه ماهه سوم سال جاری برنامه ریزی شده است.

وب سایت جدید آنها جمعه آینده راه اندازی می شود و جزئیات مربوط به فروش زمین آینده، NFT های رایگان آنها و موارد دیگر را ارائه می دهد.

آنها در اطلاعیه خود نوشته‌اند که از زمان راه اندازی سایت، بیش از ۱۵۰ هزار توکن ATK جوایز را با برگزاری مسابقات متعدد اهدا خواهند کرد.

صنعت بازی در آینده

بدون شک، فناوری بلاکچین نقش مهمی در تحول صنعت بازی و پیشبرد آن به سمت ارتفاعات جدید خواهد داشت. مدل بازی برای کسب درآمد آینده بازی است و با معرفی فناوری بلاکچین و NFT امکان پذیرتر می شود.

برای پرداختن به مشکلاتی که گیمرها در صنعت بازی فعلی با آن مواجه هستند، پروژه‌های بازی بیشتر مبتنی بر فناوری بلاکچین، مانند اتک واگن، باید همچنان به پذیرش جریان اصلی خود ادامه دهند تا کاربران را جذب کنند و گیم‌پلی همه‌جانبه و هیجان‌انگیزی را برای گیمرها فراهم کنند.

 

سلب مسئولیت: نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

امتیاز شما

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest
0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
آموزش ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال در یک نگاه

  • مخترع : ساتوشی ناکاموتو
  • تاریخ معرفی : نهم ژانویه ۲۰۰۸
  • روش عرضه اولیه: استخراج بلاک جنسیس
  • محدودیت کوین: ۲۱میلیون واحد
  • پروتکل بلاک‌چین: اثبات انجام کار
  • حریم خصوصی: بالا
  • قابلیت رهگیری: دارد
  • اسم و‌ واحد ارز: بیت کوین (ساتوشی)
  • نماد ارز: BTC
  • کارمزد تراکنش: بسته به کیف پول و شلوغی شبکه متغیر است.
  • لگوریتم: SHA-256
  • زمان بلاک: حدود ده دقیقه
  • استخراج: استخراج کننده های ASIC
  • مقیاس پذیر: می باشد
۱/۵ - (۲ امتیاز)

  • مخترع : ویتالیک بوترین
  • تاریخ معرفی : اواسط ۲۰۱۳
  • کشور مبداء : روسیه
  • محدودیت کوین : بدون محدودیت
  • روش عرضه اولیه : پیش فروش
  • بلاکچین : نسل دوم
  • پروتکل بلاکچین : اثبات انجام کار در حال حرکت به اثبات سهام
  • حریم خصوصی : بالا
  • قابلیت رهگیری : دارد
  • اسم و‌ واحد ارز : اتریوم ( اتر )
  • نماد ارز : ETH
  • کارمزد تراکنش : متغیر است
  • الگوریتم استخراج : ETHASH
  • زمان تکمیل بلاک : ۱۴ ثانیه
  • قابلیت استخراج : دارد
  • زبان برنامه نویسی : Solidity
۳/۵ - (۲ امتیاز)

  • مخترع : چارلی لی
  • تاریخ معرفی : هفتم اکتبر ۲۰۱۱
  • روش عرضه اولیه : استخراج بلاک جنسیس
  • محدودیت کوین : ۸۴ میلیون واحد
  • پروتکل بلاک‌چین : اثبات انجام کار
  • حریم خصوصی : بالا
  • قابلیت رهگیری : دارد
  • اسم و‌ واحد ارز : لایت کوین
  • نماد ارز : LTC
  • کارمزد تراکنش : بسته به کیف پول ‌‌و شلوغی شبکه متغیر است
  • الگوریتم : SCRYPT
  • زمان بلاک : حدود ۲.۵ دقیقه
  • استخراج : کارت گرافیک (GPU) – دستگاه های ASIC
  • مقیاس پذیر : می باشد
۱/۵ - (۲ امتیاز)

  • مخترع : چارز هاسکینسو
  • تاریخ معرفی : دسامبر ۲۰۱۷
  • محدودیت کوین : ۴۵ میلیارد واحد
  • بلاکچین : نسل سوم
  • حریم خصوصی : بالا
  • اسم و‌ واحد ارز : کاردانو
  • نماد ارز : ADA
  • کارمزد تراکنش : کمتر از یک دلار
  • الگوریتم : اثبات سهام
  • استخراج : با توجه به اثبات سهام بودن بستگی به میزان دارایی این ارز دارد.
  • مقیاس پذیر : محدودیت مقیاس پذیری ندارد
۱/۵ - (۲ امتیاز)

  • مخترع : دیوید شوارتز و جد مکالب
  • هدف : حل مشکل کند بودن و بالا بودن کارمزد پرداخت های برون مرزی
  • مصارف : پرداخت برون مرزی
  • تاریخ معرفی : ژانویه ۲۰۱۲
  • کشور مبداء : آمریکا
  • محدودیت کوین : صد میلیارد
  • تورم : ندارد
  • الگوریتم : (Proof of Correctness (PoC
  • پروتکل اجماع : اثبات درستی
  • زمان تراکنش : ۴ ثانیه
  • اسم و‌ واحد ارز : ریپل (XRP)
  • نماد ارز : XRP
  • قابلیت استخراج : ندارد
  • زبان برنامه نویسی : ++C/c
    JavaScript
    Java
    Go
  • بازار هدف : موسسه های مالی
  • همکاری های مهم : رویال بانک کانادا ، بانک ملی استرالیا ، دیلویتی، مانی گرام و …
۱/۵ - (۲ امتیاز)

  • مخترع : جد مکالب
  • هدف : تسهیل خدمات پرداختی برون مرزی برای افراد عادی
  • مصارف : پرداخت برون مرزی
  • تاریخ معرفی : ۲۰۱۴
  • کشور مبداء : آمریکا
  • محدودیت کوین : صد و پنج میلیارد + ۱ درصد سالیانه
  • تورم : دارد ، سالیانه یک درصد
  • الگوریتم : (Proof of Correctness (PoC
  • پروتکل اجماع : پروتکل اجماع ویژه استلار
  • زمان تراکنش : ۳ تا ۵ثانیه
  • اسم و‌ واحد ارز : استلار (لومن)
  • نماد ارز : XLM
  • قابلیت استخراج : ندارد
  • زبان برنامه نویسی : ++C/c
    JavaScript
    Go
  • بازار هدف : موسسه های مالی
  • همکاری های مهم : شراکت با کمپانی IBM
۱/۵ - (۲ امتیاز)

  • مخترع : جرد تیت
  • هدف : امنیت ، کاربرد به عنوان پول ، یک روش پرداخت سریع و آسان
  • دیجی بایت اولین ارز رمزپایه ای بود که فناوری SegWit به معنای شاهد جداگانه را مورد استفاده قرار داد که همین باعث بروز نوآوری های دیگری مانند تراکنش های کراس چین و تایید تکی تراکنش شد.
  • تاریخ معرفی : ۲۰۱۴
  • کشور مبداء : آمریکا
  • محدودیت کوین : بیست و یک میلیارد واحد
  • زمان تراکنش : ۱۵ ثانیه برای هر بلاک
  • اسم و‌ واحد ارز : دیجی بایت
  • نماد ارز : DGB
  • قابلیت استخراج : دارد
  • استخراج به وسیله‌ی : GPU , ASIC را دارد و کاربرانی توانند به یک استخر استخراج بپیوندند
  • الگوریتم استخراج : SHA256,Scrypt,Qubit,odocrypt,Skein
  • زبان برنامه نویسی : ++c
  • مقیاس پذیری : دارد
۱/۵ - (۲ امتیاز)

  • مخترع : جاستین سان
  • هدف : ایجاد اینترنت غیر متمرکز
  • تاریخ معرفی : جولای ۲۰۱۷
  • کشور مبداء : سنگاپور
  • محدودیت کوین : ۹۹.۳بیلیون
  • پروتکل بلاکچین : (Delegated Proof of Stake – DPoS)
  • زمان تراکنش : ۳ ثانیه برای هر بلاک
  • اسم و‌ واحد ارز : ترونیکس
  • نماد ارز : TRX
  • قیمت اولیه : در یکم جولای ۲۰۱۷حدود دو سنت بوده است.
  • زبان برنامه نویسی :
    JavaScript / Java / Rust / C++ / Shell

 

۱/۵ - (۲ امتیاز)

  • مخترع تزوس : آرتور بریتمن
  • هدف : یک پلتفرم خود اصلاح گر
  • تاریخ معرفی : در جولای۲۰۱۷ معرفی و در سپتامبر۲۰۱۸ راه اندازی
  • کشور مبداء : سوئیس
  • تعداد کل واحدها :۷۶۳.۳۰میلیون.
  • الگوریتم مورد استفاده: dPos اثبات سهام از طریق گره قانونی
  • اسم و‌ واحد ارز : Tezos
  • نماد ارز : XTZ
  • قیمت اولیه: در اکتبر۲۰۱۷حدود ۲.۳۵$ بوده است.
  • زبان برنامه نویسی : OCaml
۱.۵/۵ - (۲ امتیاز)
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx