جی پی مورگان: جهش قیمت بیت کوین به دلیل راه اندازی ETF نیست

انتشار 3 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

جی پی مورگان: جهش قیمت بیت کوین به دلیل راه اندازی ETF نیست جی پی مورگان (JPMorgan)، غول بانکی امریکایی، با انتشار یک مطلب تحلیلی اعلام کرده ثبت سطح قیمتی جدید توسط بیت کوین نمی تواند به دلیل راه اندازی ETF بیت کوین باشد. از نظر این موسسه بانکی، دلیل دیگری باعث این جهش قیمتی […]

جی پی مورگان جهش قیمت بیت کوین به دلیل راه اندازی ETF نیست

جی پی مورگان: جهش قیمت بیت کوین به دلیل راه اندازی ETF نیست

جی پی مورگان (JPMorgan)، غول بانکی امریکایی، با انتشار یک مطلب تحلیلی اعلام کرده ثبت سطح قیمتی جدید توسط بیت کوین نمی تواند به دلیل راه اندازی ETF بیت کوین باشد. از نظر این موسسه بانکی، دلیل دیگری باعث این جهش قیمتی شده است.

تحلیلگران جی پی مورگان با انتشار مطلبی در بلومبرگ به تحلیل صعود قیمت بیت کوین تا بازه 67,000 دلار پرداخته اند. آنها باور دارند که این جهش نمی تواند به دلیل راه اندازی اولین صندوق این ارز با نماد BITO در بورس NYSE باشد.

تورم و BTC

از نظر جی پی مورگان، به احتمال بسیار بالا، تورم عامل صعود بیت کوین به بالاترین سطح قیمتی خود است. آنها باور دارند که راه اندازی این ETF نمی تواند باعث جذب این میزان از سرمایه به بازار BTC شده باشد.

به اعتقاد آنها، دلیل این افزایش قیمت ارتباط مستقیمی با این موضوع دارد که مردم باور دارند که BTC در مقایسه با طلا سپر قدرتمندتری در برابر تورم است.

به گفته این تحلیلگران از ابتدای ماه سپتامبر حجم قابل توجهی از سرمایه از ETF های طلا به سمت BTC جاری شده است. از نظر آنها، سرمایه گذاران دیگر همانند گذشته به طلا به عنوان یک سپر در برابر تورم اعتقاد ندارند. به همین دلیل، سرمایه گذاران ترجیح می دهند که از بازار طلا خارج شده و به بازار BTC ورود کنند.

فروپاشی سد طلا

داده های بلومبرگ نیز ادعای مطرح شده توسط جی پی مورگان را تایید می کنند. این داده ها نشان می دهند که در چند ماه اخیر 3.6 میلیارد دلار از ETF گلد شیرز (GLD) خارج شده است.

اخیرا پاول تودور جونز (Paul Tudor Jones)، سرمایه گذار میلیاردر، اظهار داشت که بیت کوین در رقابت با طلا پیروز شده است؛ و سرمایه گذاران بیشتری بیت کوین را به جای طلا، برای مقابله با تورم انتخاب کرده اند.

به گفته او دنیا در حال حرکت به سمت فضای دیجیتال است؛ بنابراین به همین دلیل، BTC که از آن به عنوان طلای دیجیتال یاد می شود، بر نسخه فیزیکی آن پیروز خواهد شد.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx