شرکت سوئیسی یلوریدا (Jelurida) به دنبال کاهش انتشار گازهای گلخانه ای توسط رمزارزها است

انتشار 3 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

شرکت سوئیسی یلوریدا (Jelurida) به دنبال کاهش انتشار گازهای گلخانه ای توسط رمزارزها است افزایش قیمت رمزارزها منجر به افزایش نجومی انتشار دی اکسید کربن شده و تاثیرات مخربی بر محیط زیست داشته است از این رو شرکت سوئیسی یلوریدا به دنبال ارائه راهکاری برای حل این مشکل است. چندین ارز دیجیتال از جمله بیت […]

شرکت سوئیسی یلوریدا (Jelurida) به دنبال کاهش انتشار گازهای گلخانه ای توسط رمزارزها است

شرکت سوئیسی یلوریدا (Jelurida) به دنبال کاهش انتشار گازهای گلخانه ای توسط رمزارزها است

افزایش قیمت رمزارزها منجر به افزایش نجومی انتشار دی اکسید کربن شده و تاثیرات مخربی بر محیط زیست داشته است از این رو شرکت سوئیسی یلوریدا به دنبال ارائه راهکاری برای حل این مشکل است.

چندین ارز دیجیتال از جمله بیت کوین و اتریوم شاهد رشد گسترده ای در ارزش خود بوده اند. با گسترش همه گیری کرونا و تغییر ناگهانی به پرداخت های بدون تماس، استفاده از ارزهای دیجیتال به شکل چشمگیری افزایش یافته است. این مهم منجر به افزایش فعالیت های ماینرها برای متعادل سازی نسبت تقاضا و عرضه شده که مصرف بالای انرژی و افزایش ضایعات الکترونیکی را در پی داشته است.

در حالی که نگرانی ها در خصوص تأثیرات زیست محیطی استخراج ارزهای دیجیتال همیشه وجود داشته است، اما پس از آنکه ایلان ماسک تصمیم خود را در مورد پذیرش بیت کوین به عنوان یک روش پرداختی برای خرید اتومبیل های تسلا تغییر داد، زنگ هشدارها با صدای بلندتری به صدا در آمد. افزایش انتشار کربن و تأثیر آن بر محیط زیست از دلایل اصلی ایلان ماسک برای عدم پذیرش بیت کوین بود.

افزایش نجومی انتشار دی اکسید کربن

تحقیقات انجام شده توسط موسسات مشهور نشان می دهد که افزایش قیمت رمزارزها منجر به افزایش نجومی انتشار دی اکسید کربن شده و تاثیرات مخربی بر محیط زیست داشته است.

حتی قبل از توییت ایلان ماسک، فعالان محیط زیست بارها و بارها هشدارهایی در خصوص تأثیرات زیست محیطی استخراج ارزهای دیجیتال داده بودند. با تلاش این افراد در نهایت شورای استخراج بیت کوین تشکیل شد.

برای ارائه راهکاری در خصوص افزایش روزافزون مصرف انرژی توسط بلاکچین، شرکت توسعه نرم افزار بلاکچین یلوریدا (Jelurida) که در سوئیس مستقر است، از پروژه های غیرمتمرکز جدید برای استفاده از منابع کاملا تجدیدپذیر حمایت می کند. این شرکت توسعه و مدیریت پلتفرم های بلاکچین Ardor، Ignis و Nxt را که به دنبال حل مشکلات در دنیای واقعی هستند را بر عهده دارد.

پروتکل PoS و تاثیرات آن

این بلاکچین ها از معماری چند زنجیره ای استفاده می کنند که ضمن برطرف کردن مهمترین موانع پیش روی راهکارهای بلاکچینی قدیمی مانند تورم، تک توکنی بودن و مصرف زیاد انرژی، آنها را تعامل پذیر و مقیاس پذیر می کند. یلوریدا اولین شرکتی است که پروتکل خالص اثبات سهام (PoS) را اجرا کرده که زیرساخت این شرکت را قابل اعتماد و پایدار کرده است. برخلاف سایر بلاکچین های قدیمی که از پروتکل اثبات کار (PoW) استفاده می کنند که به قدرت محاسباتی بالایی نیاز دارد، پروتکل ابتکارانه اثبات سهام پلتفرم Nxt به صورت یکپارچه با حداقل نیازهای سخت افزاری کار می کند و منجر به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای می شود.

در بحبوبه فشارهای فزاینده دولت ها و سازمان های غیردولتی، پروژه های نوپای مبتنی بر بلاکچین در جستجوی گزینه های پیشرفته تر، ایمن تر و کارآمدتر از نظر انرژی هستند. مجموعه راهکاری های بلاکچینی و پروتکل اجماع اثبات سهام خالص یلوریدا بهترین راهکار برای کاهش انتشار دی اکسید کربن توسط ارزهای دیجیتال هستند.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx