مایکروسافت برای مقابله با کرک محصولات از بلاکچین اتریوم استفاده می‌ کند

انتشار 3 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

مایکروسافت برای مقابله با کرک محصولات از بلاکچین اتریوم استفاده می‌ کند مایکروسافت، غول فناوری جهان، در راستای مقابله با تکثیر و توزیع غیرقانونی محصولات خود به شفافیت فناوری بلاکچین روی آورده است. همانطور که همه ما می دانیم سیستم ‌عامل ویندوز و مجموعه آفیس همواره جز نرم‌ افزارهایی بوده اند که بیشترین موارد تکثیر […]

مایکروسافت برای مقابله با کرک محصولات از بلاکچین اتریوم استفاده می‌ کند

مایکروسافت برای مقابله با کرک محصولات از بلاکچین اتریوم استفاده می‌ کند

مایکروسافت، غول فناوری جهان، در راستای مقابله با تکثیر و توزیع غیرقانونی محصولات خود به شفافیت فناوری بلاکچین روی آورده است.

همانطور که همه ما می دانیم سیستم ‌عامل ویندوز و مجموعه آفیس همواره جز نرم‌ افزارهایی بوده اند که بیشترین موارد تکثیر و کرک را داشته اند. بنابراین جای تعجب ندارد که مایکروسافت در راستای جلوگیری از استفاده غیرقانونی از محصولات خود دست به دامن بلاکچین شود.

در گزارش اخیر واحد تحقیقات مایکروسافت با همکاری با علی بابا (Alibaba) و دانشگاه کارنگی ملون (Carnegie Mellon)، این شرکت ردموندی اعلام کرده که یک سیستم تشویقی مبتنی بر بلاکچین را به منظور تقویت مبارزه با تکثیر غیرقانونی محصولات خود بررسی کرده است.

این گزارش نشان می ‌دهد که سیستم جدید مایکروسافت موسوم به آرگوس (Argus) براساس شفافیت فناوری بلاکچین بنا نهاده شده است. این سیستم جدید که بر بستر شبکه اتریوم ساخته شده، قصد دارد در عین ارایه یک ساز و کار تشویقی، از داده‌ های گزارش شده در خصوص تخلفات محافظت کند.

سیستم آرگوس با استفاده از یک الگوریتم انطباق، قابلیت ردیابی محتوای تکثیر ‌شده را دارد که از آن در تحقیق منتشر شده مایکروسافت به عنوان اثبات نشت (proof of leakage) یاد شده است. این سیستم همچنین قابلیتی دارد که از گزارش چندین باره یک محتوا توسط یک شخص با نام های مختلف جلوگیری می کند.

شرکت های فناوری در سراسر جهان به طور فزاینده ای نگران حفاظت از مالکیت معنوی و مبارزه با جعل و تکثیر غیرقانونی محصولات هستند. در همین راستا، اخیرا تک ماهیندرا (Tech Mahindra)، زیر مجموعه شرکت فناوری اطلاعات ماهیندرا، یک پلتفرم قرارداد و حقوق دیجیتال مبتنی بر بلاکچین را در بستر پروتکل Hyperledger Fabric شرکت IBM برای صنعت رسانه و سرگرمی راه اندازی کرد.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx