سریع ترین راه حل مقیاس پذیری دنیا به پالیگان آمد

انتشار 3 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

سریع ترین راه حل مقیاس پذیری دنیا به پالیگان آمد پالیگان، یک راه حل مقیاس پذیری لایه دوم اتریوم است که به دلیل زمان های سریع تراکنش ها و هزینه تراکنش پایین شهرت یافته است. در روز دوشنبه این شبکه اعلام کرد راه اندازی Plonky2، یک تکنولوژی مقیاس پذیری دانش صفر (Zero-Knowledge) که در دنیا […]

سریع ترین راه حل مقیاس پذیری دنیا به پالیگان آمد

پالیگان، یک راه حل مقیاس پذیری لایه دوم اتریوم است که به دلیل زمان های سریع تراکنش ها و هزینه تراکنش پایین شهرت یافته است. در روز دوشنبه این شبکه اعلام کرد راه اندازی Plonky2، یک تکنولوژی مقیاس پذیری دانش صفر (Zero-Knowledge) که در دنیا سریع ترین است را در دستور کار قرار داده است.

الگوریتم دانش صفر این اطمینان را می دهد که همه چیز در لایه دوم به درستی محاسبه می شود و  به صورت خلاصه سندی را برای اتریوم ارسال می کند. به جای این که هر ماینر یا همان استیک کننده هر تراکنش ثبت شده را تایید کند، دانش صفر این اجازه را می دهد که تنها اسناد خلاصه شده را تایید کند و بدین صورت است که سرعت این مکانسیم بسیار بالا است.

 

هدف دانش صفر چیست؟

همانطور که پالیگان اعلام کرد اثبات های برگشتی دانش صفر به طور گسترده ای در سال 2014 تنها به صورت تئوریک وجود داشت. تا سال 2019، تقریبا 120 ثانیه طول می کشید تا آن ها را تولید کنند. در سال 2020، این عدد به 60 ثانیه کاهش یافت. امسال، Plonky2 به دنبال آن است تا این تراکنش ها را در 0.17 ثانیه تولید کند. توسعه دهنده این شبکه اعلام کرده است که این مکانیسم از تمام رقبا آن 100 برابر سریعتر است.

این طبقه جدید از مکانیسم قابلیت ایجاد یک مقیاس پذیری خطی یا افقی در آینده دارد. گره ها (Nodes) برای راه اندازی و اجرا نیازی به ذخیره تاریخچه تراکنش های بلاک چین ندارند. و اینگونه موجب افزایش ظرفیت شبکه با افزودن هر کدام از آن ها می شود.

پالیگان متعهد شده است که یک میلیارد دلار به توسعه این تکنولوژی دانش صفر کمک کند. در ماه آکوست، پالیگان با بلاکچین دانش صفر به نام شبکه هرمز (Hermez) برای 250$ میلیون از توکن های متیک ادغام شد. در ماه دسامبر، متیک اعلام کرد که این اختصاص بودجه تا 250 میلیون توکن متیک برای قرار داد با استارتاپ رمز نگاری میر (Mir) در نظر گرفته شده است. این شرکت در PLONK و Halo تخصص دارد که هر دوی آن ها از زیر مجموعه های الگوریتم دانش صفر هستند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx