همکاری شبکه پالیگان در جهت بهبود مقیاس پذیری دانش صفر

  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 936 نفر

همکاری شبکه پالیگان در جهت بهبود مقیاس پذیری دانش صفر

راه حل مقیاس پذیری پالیگان، جاه طلبی‌های اثبات دانش صفر (Zero-knowledge Proof) این شبکه را بهبود بخشیده است. با توجه به یک پست رسمی، یک استارتاپ به اسم میر (Mir) با پالیگان همکاری خواهد کرد; و مبلغ شوکه کننده‌ای معادل ۴۰۰ میلیون دلار را سرمایه گذاری می‌کند.

میر و تیم تخصصی آن به این راه‌حل مقیاس پذیری به منظور پیاده سازی تکنولوژی جمع‌آوری دانش صفر (ZK Rollup) ملحق شده‌اند. که این پروژه به مدت دوسال در حال توسعه  بوده است. این استارتاپ توسط برندن فارمر (Brendan Farmer) و دانیال لوبارو (Daniel Lubarov) و تیمش که از افرادی با تخصص در زمینه ریاضی، رمزارز نگاری و مهندسی هستند تشکیل شده است; و قصد دارند به پالیگان ملحق شوند.

این راه حل مقیاس پذیری; تلاشی در جهت پشتیبانی و همکاری با توسعه راه‌حل‌های مقیاس پذیری است. این پروژه یک میلیارد دلار از خزانه داری خود برای این هدف در نظر گرفته است.

علاوه بر این; این پروژه شبکه پیاده‌سازی EVM که با دانش صفر سازگار است را ادغام کرده است. اسم این شبکه، هرمز (Hermez) است. این پروژه، نام هرمز پالیگان را با توسعه Nightfall و Miden، دو راه‌کار با تمرکز بر حریم خصوصی، تغییر داده است. در حال حاضر; میر به این اکوسیستم با یک اسم جدید، پالیگان زیرو (Polygon Zero)، اضافه خواهد شد.

از زمان رونق دیفای، اتریوم با مسائلی در رابطه با تراکنش شبکه و هزینه بالا تراکنش مواجه بوده است. این مسئله موجب شده تا رقبا بتوانند با هزینه تراکنش کمتر رشد کنند; و بخشی از سهام این شبکه را در اختیار بگیرند.

با توجه به این قضیه، پالیگان به دنبال بهبود قابلیت تراکنشی اتریوم و سرعت بخشیدن توسعه اثبات دانش صفر است. بنابراین، راه حلی که بتواند یکی از مشکلات اصلی دیفای یا Web 3.0 dApp ها را در رابطه با حجم تراکنش‌ها برطرف کند، ارائه کرده است.

Mihailo Bjelic، یکی از هم‌بنیان گذاران پالیگان، نظر خود را در رابطه با پتانسیل توسعه جمع‌آوری دانش صفر برای رشد مزیت کل اکوسیستم به صورت زیر بیان کرده است:

یکی از فاکتورهای اصلی که برای راه‌کارهای مقیاس پذیری با سرعت بالا به آن پرداخته نشده است، سیستم های اثبات بازگشتی عملکردی ( performant recursive proof systems) است. آن‌ها به راحتی تا کنون حضور نداشته‌اند. اما این کم توجهی امروز به پایان رسید. ما در حال معرفی یک سامانه بازگشتی هستیم که چند مرتبه سریعتر از هر روش دیگر است و بر روی شبکه اتریوم نیز تایید شده است. این روش یک جهش بزرگ در صنعت مقیاس پذیری به حساب می‌آید.

آیا پالیگان در آینده اتریوم را رهبری می‌کند؟

با استفاده از این روش، شبکه اتریوم می‌تواند قابل دسترس تر باشد و به سمت هدفش یعنی میلیون‌ها کاربر به صورت شبانه‌روزی حرکت کند. با توجه به خبری که منتشر شده است، همکاری میر، اصلی ترین فاکتور در استراتژی پالیگان برای مقیاس پذیری اتریوم است.

در هفته‌های آینده; این پروژه قرار شده است اطلاعات بیشتری را در راستای بهبود این زمینه منتشر کند. که شامل یک راه حل به اسم Plonky2 است; که اثبات‌های بازگشتی در میلی ثانیه تولید می‌کند; و برای مقیاس‌پذیری‌های بیشتر راهی را باز کرده است.

بنابراین، با توجه به پست رسمی پالیگان; این پروژه یکی از مشکلات اصلی در رابطه با مقیاس پذیری; یعنی ظرفیت هر نود (Node) برای پردازش هر تراکنش، را برطرف می‌کند.  Mir Brendan Farmer، هم بنیان گذار پالیگان، در رابطه با همکاری با پالیگان ادعا کرده است که:

ملحق شدن به پالیگان یک موقعیت بسیار عالی برای تیم ما است; که در آن می‌توانیم بر روی مقیاس پذیری اتریوم کار کنیم. پالیگان یکی از تیم‌های پرتلاش و موفق در این حوزه است. و تعهد آن‌ها به دانش صفر به عنوان یک راه حل برای مقیاس پذیری اتریوم، ما را تحت تاثیر قرار داده است. ما خیلی مشتاقیم تا تیم خود و این تکنولوژی که با هدف این توسعه محقق شده است را وقف این پروژه کنیم.

در زمان انتشار این خبر، MATIC با قیمت ۲.۰۸۵ در حال معامله است.

قیمت متیک

 

برای مشاهده اخبار به روز ارزهای دیجیتال، لطفا وبلاگ خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx