اسکوئر وایت پیپر دکس خود را منتشر کرد

انتشار 3 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

اسکوئر وایت پیپر دکس خود را منتشر کرد اسکوئر (Square) که تحت مالکیت جک دورسی، مدیر عامل توییتر قرار دارد، وایت پیپر دکس نه چندان غیرمتمرکز خود را منتشر کرد. برخلاف صرافی های غیرمتمرکز یا همان DEX ها این صرافی غیرمتمرکز که tbDEX نام دارد، از یک مدل بی نیاز به اعتماد بهره نخواهد برد. […]

اسکوئر وایت پیپر دکس خود را منتشر کرد

اسکوئر وایت پیپر دکس خود را منتشر کرد

اسکوئر (Square) که تحت مالکیت جک دورسی، مدیر عامل توییتر قرار دارد، وایت پیپر دکس نه چندان غیرمتمرکز خود را منتشر کرد.

برخلاف صرافی های غیرمتمرکز یا همان DEX ها این صرافی غیرمتمرکز که tbDEX نام دارد، از یک مدل بی نیاز به اعتماد بهره نخواهد برد. بنابراین، این صرافی توکن حاکمیتی نخواهد داشت.

tbDEX همچنین قصد دارد ویژگی ‌های زیادی را در خود جای دهد، که این صرافی را در مقایسه با سایر DEX ها، بسیار کمتر غیرمتمرکز خواهد کرد.

به عنوان مثال، در این پروتکل همه کاربران براساس قوانین محل سکونت خود باید پروسه احراز هویت را انجام بدهند. تنها پس از احراز هویت، کاربران قادر به اتصال کیف پول خود به این صرافی و تبادل دارایی هایشان خواهند بود.

به علاوه، براساس آنچه در وایت پیپر آمده است، ابزارهای تحلیلی بلاکچین، چه به صورت پیش فرض و چه از طریق شخص ثالث، برای ردیابی تراکنش‌ ها در این پلتفرم مستقر خواهند شد.

بدین ترتیب، دولت ها و مقامات قادر خواهند بود تا با بررسی شناسه‌ های پرداخت و آدرس ‌های کیف پول، هویت کاربران و تریدرها را تشخیص بدهند.

اما این صرافی یک ویژگی متمرکز خواهد داشت که ممکن است برای کاربران بسیاری ویژگی مهمی محسوب شود. این ویژگی که شارژبکس (chargebacks) نام دارد، در اکثر DEX ها وجود ندارد.

در صورت اجرایی شدن، اسکوئر می تواند تراکنش ها در tbDEX را معکوس کند و اینگونه به طور بالقوه از زیان تریدرها در برخی از شرایط مانند راگ پول ها جلوگیری کند.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx