صرافی های ارز دیجیتال در ترکیه ملزم به گزارش تراکنش های بیش از 10 هزار لیر شدند

انتشار 3 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

صرافی های ارز دیجیتال در ترکیه ملزم به گزارش تراکنش های بیش از 10 هزار لیر شدند صرافی های ارزهای دیجیتال که در ترکیه حضور دارند، اکنون باید تراکنش هایی که بیش از 10 هزار لیره ترکیه (معادل 1200 دلار) ارزش دارند را به هیئت تحقیق جرائم مالی یا همان ماساک اطلاع بدهند. وزیر خزانه […]

صرافی های ارز دیجیتال در ترکیه ملزم به گزارش تراکنش های بیش از 10 هزار لیر شدند

صرافی های ارز دیجیتال در ترکیه ملزم به گزارش تراکنش های بیش از 10 هزار لیر شدند

صرافی های ارزهای دیجیتال که در ترکیه حضور دارند، اکنون باید تراکنش هایی که بیش از 10 هزار لیره ترکیه (معادل 1200 دلار) ارزش دارند را به هیئت تحقیق جرائم مالی یا همان ماساک اطلاع بدهند.

وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه، لطفی الوان (Lütfi Elvan)، این سیاست جدید را در شبکه CNN Turk اعلام کرد.

صحبت های وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه در حالی مطرح شده که چندی پیش پلیس این کشور تحقیقاتی را در خصوص کلاهبرداری 150 میلیون دلاری یک صرافی مطرح آغاز کرد. همانطور که در ارزینجا خواندید دو صرافی مطرح در این کشور، تودکس و وبیت کوین به طور ناگهانی تمام فعالیت های خود را متوقف کردند.

به روزرسانی های پیش نویس مقررات کریپتو

در همین راستا، الوان به روزرسانی هایی را در خصوص پیش نویس مقررات دارایی های دیجیتال از تلویزیون به اشتراک گذاشت. لازم به ذکر است که بانک مرکزی ترکیه دارایی های دیجیتال را به عنوان یک دارایی غیرپولی تعریف کرده و استفاده از رمزارزها را به عنوان روشی برای پرداخت ممنوع اعلام کرده است.

الوان خاطرنشان كرد كه گام دوم، اعطای اختیارات کافی به ماساك برای حسابرسی و نظارت بر صرافی های ارزهای دیجیتال خواهد بود.

به گفته الوان، ماساک دستورالعمل هایی را برای صرافی ها تهیه کرده که شامل قوانین و مجازات های در نظر گرفته شده در خصوص گزارش تراکنش ها است. وی در این خصوص گفت:

ماساک دارای اختیارات کامل برای حسابرسی صرافی های ارزهای دیجیتال است. هم اکنون پلتفرم های تریدینگ کریپتو موظف هستند اطلاعات کاربران فعال خود را با ماساک به اشتراک بگذارند. آنها مسئول هرگونه فعالیت مشکوک در پلتفرم های خود هستند. آنها همچنین وظیفه دارند که هر تراکنش به ارزش بیش از 10 هزار لیره ترکیه را طی 10 روز پس از انجام تراکنش به ماساک اطلاع دهند.

الوان اعلام کرد که پیش نویس قانونی در این خصوص با همکاری سازمان تنظیم مقررات و نظارت بر بانک، هیئت بازارهای سرمایه و اداره درآمد تحت ریاست معاون وزیر تهیه شده است.

به گفته الوان، نظرات کارشناسان و نمایندگان صرافی ها نیز در این بررسی لحاظ شده است. وی همچنین افزود که پیش نویس نهایی به زودی برای تصویب به رئیس جمهور رجب طیب اردوغان ارائه خواهد شد.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx