لیر ترکیه در حال سقوط اعتماد به بیت کوین در حال صعود

انتشار 4 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

لیر ترکیه در حال سقوط اعتماد به بیت کوین در حال صعود با توجه به نرخ تورم در کشور ترکیه، واحد پول این کشور در حال از دست دادن ارزش خود است. در این حین اعتماد مردم ترکیه به بیت کوین رو به افزایش است. مدتی است که ترکه درگیر مشکلات اقتصادی شده است. با […]

لیر ترکیه در حال سقوط اعتماد به بیت کوین در حال صعود

لیر ترکیه در حال سقوط

اعتماد به بیت کوین در حال صعود

با توجه به نرخ تورم در کشور ترکیه، واحد پول این کشور در حال از دست دادن ارزش خود است. در این حین اعتماد مردم ترکیه به بیت کوین رو به افزایش است.

مدتی است که ترکه درگیر مشکلات اقتصادی شده است. با کاهش ارزش لیر اعتماد مردم این کشور به این ارز فیات در حال کاهش است.

به همین خاطر بسیاری از افراد در حال خرید طلا و بعضا دلار هستند. یکی از مردم این کشور گفته است:

من فکر می کنم بهترین سرمایه گذاری در حال حاضر همین است. من تمام پول های خود را تبدیل به طلا کرده ام. مقداری پول هم در بانک دارم که به زودی تبدیلش می کنم. فعلا به خاطر کرونا به بانک نمی روم.

 

اوضاع لیر در حال بدتر شدن است

اقتصاد این کشور بسیار زیاد به تجارت خارجی وابسته است. برای همین پاندمی کووید 19 روی وضعیت اقتصادی بسیار تاثیر گذار بوده است. این اتفاقات ارز فیات لیر را تضعیف کرده است.

 

بیت کوین در ترکیه

در همین حین سرمایه ی موجود در بازار بیت کوین رو به افزایش است. این افزایش تا جایی بوده است که ارزش بیت کوین از “بانک آمریکا” هم جلو زد. 

طبق تحقیقی که یک صرافی محلی به اسم BtcTurk با همکاری دانشگاه استانبول انجام داده است، اعتماد مردم این کشور به بیت کوین 23 درصد افزایش یافته است.

همچنین رضایت مردم از بیت کوین نیز 58 درصد رشد داشته است! این اتفاقات می تواند خبر از بیت کوین قوی تر در آینده ی نه چندان دور مخصوصا در اقتصاد ترکیه بدهد.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx