پرداخت‌های خود را بدون هیچ محدودیتی با کوتی (COTI) انجام دهید

پرداخت‌های خود را بدون هیچ محدودیتی با کوتی (COTI) انجام دهید (قسمت اول)
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1080 نفر

پرداخت‌های خود را بدون هیچ محدودیتی با کوتی (COTI) انجام دهید (قسمت اول)

نقشه راه

در ابتدا مقدمه‌ای در رابطه با کوتی ارائه می‌شود و به بررسی چگونگی کارکرد شبکه در قسمت اول پرداخته می‌شود. در قسمت دوم، اجزای مهم کوتی به تفسیسر توضیح داده می‌شود که شامل اثبات سهام، اکوسیستم MultiDAG و رشو پرداخت کوتی می‌شود. در نهایت در قسمت سوم به معرفی توکن COTI و روش خرید آن اشاره خواهد شد.

کوتی (COTI) یک راه حل پرداخت غیرمتمرکز است که هدف آن رسیدگی به مسئله مقیاس پذیری بلاک چین است. برخلاف بلاک چین‌های سنتی، کوتی (COTI) برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها به اثبات کار (PoW) یا اثبات سهام (PoS) متکی نیست و یک الگوریتم اجماع منحصر به فرد به نام اثبات اعتماد (PoT) را اتخاذ می کند که ساختار داده گراف غیر چرخه ای جهت دار (DAG) را با PoW ترکیب می کند و می تواند هزینه های تراکنش را کاهش دهد و توان عملیاتی را تا ۱۰۰،۰۰۰ TPS افزایش دهد.

توکن بومی آن COTI یک ارز دیجیتال است که در سه شبکه اصلی مختلف کار می کند. COTI برای پرداخت کارمزد تراکنش استفاده می شود و می تواند برای کسب پاداش در خزانه داری استیک شود. همچنین می توانید از COTI و سایر ارزهای دیجیتال برای پرداخت کالاها و خدمات با کارت نقدی COTI Visa استفاده کنید.

مقدمه

COTI یک راه حل پرداخت غیرمتمرکز است که تراکنش های سریع و ایمن را با کارمزد کم تسهیل می کند. هدف آن ایجاد انقلابی در امور مالی سنتی با حذف واسطه‌ها و توانمندسازی سازمان‌ها برای ساخت راه‌حل‌های پرداخت و ارزهای دیجیتال یا استیبل کوین‌ها است.

COTI چیست؟

COTI مخفف “ارز اینترنت” است. توسط ساموئل فالکون در سال ۲۰۱۶ طراحی شد و برای پشتیبانی از ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال برای تراکنش های روزمره ساخته شد. COTI رمزارز بومی اکوسیستم COTI است.

COTI چگونه کار می کند؟

مقیاس پذیری یک چالش برای بلاک چین های بزرگ مانند بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) بوده است. آنها تراکنش ها را با استفاده از بلوک ها پردازش می کنند که به صورت دوره ای به زنجیره در حال رشد بلوک ها اضافه می شوند. با این حال، یک دوره انتظار برای پذیرش بلوک ها وجود دارد که ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا تراکنش ها تایید شوند. به عنوان مثال، بیت کوین تنها می تواند حدود ۲۰ تراکنش در ثانیه را انجام دهد، در حالی که ویزا ۶۵،۰۰۰ TPS دارد.

شبکه COTI بر اساس Trustchain، یک پروتکل بلاک چین لایه ۱ با ساختار داده گراف غیر چرخه ای جهت دار (DAG) ساخته شده است و می تواند هزینه های تراکنش را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و توان عملیاتی را تا ۱۰۰،۰۰۰ تراکنش در ثانیه (TPS) افزایش دهد.

اثبات اعتماد (PoT)

برای رسیدگی به مسائل مقیاس‌پذیری، COTI Trustchain، یک ساختار داده مبتنی بر DAG، و اثبات کار (PoW) را برای ایجاد مکانیسم اجماع اثبات اعتماد ترکیب می‌کند.

COTI DAG “خوشه” نامیده می شود که یک دفتر کل توزیع شده برای ثبت تراکنش ها در شبکه است. به جای جمع آوری تراکنش ها در بلوک ها، تراکنش ها به ترتیب، یکی پس از دیگری قرار می گیرند. برای تایید تراکنش جدید، گره های اعتبارسنجی باید آن را به دو تراکنش قبلی مرتبط کنند.

اما کدام تراکنش ها را باید پیوند دهند؟ این به امتیاز اعتماد آنها بستگی دارد. در سیستم PoT، اعتبار سنجی ها بر اساس قابلیت اعتماد انتخاب می شوند. هر کاربر و گره در خوشه بر اساس امتیازات اعتماد آنها، که بر اساس رفتار تاریخی و آمار پرداخت آنها محاسبه می شود، رتبه بندی می شوند. هرچه امتیاز اعتماد بالاتر باشد، تراکنش‌های آن‌ها سریع‌تر پردازش می‌شود و کارمزد کمتر می‌شود. هنگامی که کاربر یک تراکنش را در COTI آغاز می کند، الگوریتم انتخاب منبع به طور تصادفی دو گره اعتبار سنجی را با امتیازهای اعتماد مشابه اختصاص می دهد. در نتیجه، تراکنش‌های کاربران قابل اعتماد بسیار سریع‌تر تایید می‌شوند. از آنجایی که تراکنش‌ها با امتیازهای اعتماد مختلف به صورت موازی پردازش می‌شوند، می‌توان به مقیاس‌پذیری و امنیت شبکه دست یافت.

در COTI، PoW به روشی که ما به آن عادت کرده ایم پذیرفته نمی شود و برای دستیابی به اعتماد به ماینینگ متکی نیست. PoW فقط برای محافظت از COTI در برابر تلاش‌های ارسال هرزنامه و تشویق شرکت‌کنندگان شبکه استفاده می‌شود. تکمیل وظایف PoW به اعتبارسنجی‌ها اجازه می‌دهد تراکنش‌های خود را به خوشه متصل کنند، اما تضمین نمی‌کند که بتوانند این کار را انجام دهند. همه چیز به امتیازات اعتماد آنها بستگی دارد، که همچنین برای تنظیم سطوح PoW استفاده می شود که می تواند به طور غیر مستقیم بر سطوح کارمزد تراکنش تأثیر بگذارد. بدون نیاز به ماینینگ، COTI می تواند با کارمزد تراکنش های بسیار پایین کار کند.

یک اکوسیستم MultiDAG

اکوسیستم MultiDAG مشابه اکوسیستم اتریوم است. چندین DAG مستقل در شبکه با اهداف مختلف وجود دارد. هر کدام توکن‌ها و برنامه‌های کاربردی کاملاً سفارشی‌سازی شده را نگهداری می‌کنند، اما همه به طور همزمان در زیرساخت یکسانی اجرا می‌شوند تا کل شبکه کارآمدتر شود.

قراردادهای هوشمند در COTI DAG زنجیره ای و غیرمتمرکز هستند و هزینه اجرای آنها مقرون به صرفه تر از هزینه های تراکنش در اتریوم است. آنها همچنین به بازرگانان اجازه می‌دهند تا ارزهای دیجیتال و استیبل کوین‌های با کارایی بالا را در Trustchain ایجاد کنند. کاربران می توانند با MultiDAG استیبل کوین های دارای وثیقه فیات، دارای وثیقه رمزارزی یا حتی بدون وثیقه خود را ایجاد کنند. برای مثال، COTI صادرکننده رسمی استیبل کوین کاردانو (ADA) Djed و سیستم پرداخت ADA Pay است.

پرداخت کوتی یا همان COTI Pay

پرداخت کوتی COTI Pay یک شبکه پرداخت غیرمتمرکز است که می تواند پرداخت های رمزارزی و فیات را پردازش کند. کاربران می‌توانند از طریق کیف پول‌های COTI Pay، تقریباً فوری به دوستان و تاجران خود پرداخت کنند که کارمزد تراکنش آن‌ها بسیار پایین است. علاوه بر این، COTI Pay از پرداخت آفلاین با حساب‌های بانکی و کارت‌های نقدی فیزیکی Visa پشتیبانی می‌کند. آنها می توانند موجودی ارزهای فیات را ذخیره کنند و پرداخت های درون فروشگاهی را بدون نیاز به پرداخت هزینه مبادله ارز به ارائه دهندگان خدمات شخص ثالث تسهیل کنند.

مشابه سایر سیستم های پرداخت آنلاین مانند پی پال، سیستم پرداخت جهانی COTI  با اختصار (UPS) از خریدار-فروشنده با سیستم داوری محافظت می کند. این مکانیسم حل اختلاف با الگوریتم Trust Score برای محافظت در برابر خطاهای کاربر و تقلب و حفظ امنیت سیستم پرداخت کار می کند؛ شبکه COTI Pay دارای صرافی (COTI-X) و یک استیبل کوین (COTI Dime) است. COTI-X به عنوان یک لایه اساسی برای برنامه ها و خدمات COTI Pay عمل می کند و یک استخر نقدینگی داخلی است که پرداخت‌های بین ارزی را تقویت می‌کند، به این معنی که شبکه COTI می‌تواند تسویه‌های فوری زنجیره‌ای را روی هر ارز دیجیتال پردازش کند. این یک مزیت رقابتی برای بازرگانی است که قصد دارند ارزهای دیجیتال را به عنوان روش پرداخت بپذیرند. COTI-X به شبکه کمک می کند هر ماه میلیون ها دلار تراکنش را پردازش کند. نه تنها زمان تأیید معاملات را افزایش می دهد، بلکه از تجار در برابر نوسانات بازار محافظت می کند.

توکن COTI چیست؟

سکه COTI توکن بومی اکوسیستم COTI است و یک ارز دیجیتال مبتنی بر DAG با عرضه کل ۲ میلیارد است. COTI برای ایمن سازی شبکه به استخراج PoW نیاز ندارد. COTI روی سه شبکه اصلی مختلف کار می کند: تراست چین Trustchain، اتریوم و زنجیره BNB؛ اتریوم: COTI همچنین به عنوان یک توکن ERC-20 در شبکه اتریوم وجود دارد و در برخی از صرافی های رمزارزی معامله می شود و در DeFi DApps استفاده می شود؛ دارندگان توکن COTI می توانند از پل COTI برای تعامل بین شبکه های مختلف (شبکه های اصلی) استفاده کنند. جدا از پرداخت هزینه برای خدمات در اکوسیستم، COTI می تواند برای فرایند استیکینگ به خزانه COTI سپرده شود. سپس وزارت خزانه داری COTI را به عنوان پاداش برای داوران و اپراتورهای گره در COTI Pay استفاده می‌کند.

از کجا COTI را خریداری کنیم؟

برای خرید رمزارز کوتی می‌توانید از طریق صرافی ارزینجا اقدام نمایید. بدین منظور برای دریافت آموزش خرید کلیه رمز ارزها به این لینک مراجعه نمایید. در غیر اینصورت مطابق مراحل زیر اقدام نمایید. ابتدا با استفاده از وبسایت ارزینجا وارد صرافی شده، و  سپس وارد پنل کاربری خود شوید؛ برای خرید رمزارز COTI با نماد COTI می‌توانید از صرافی ارزینجا استفاده کنید. بدین صورت که وارد حساب کاربری خود می‌شوید، حساب خود را شارژ می‌کنید، و در بخش بالا سمت چپ سایت بر روی سفارش جدید کلیک می‌نمایید.

در مرحله بعد ارز COTI را در بخش نوع ارز انتخاب کنید، و مقداری که قصد خرید آن را دارید را یا به صورت واحد ارز مورد نظر در قسمت مقدار به عدد یا به صورت مقدار بر حسب تومان وارد کنید. لازم به ذکر است که این توکن در صرافی ارزینجا بر روی شبکه‌های  BEP20، BEP2 و اتریوم قرار دارد. برای انتقال آن لازم است شبکه انتقال COTI را انتخاب کنید. پس از وارد کردن مقداری که قصد خرید آن را دارید، آدرس کیف پول خود را وارد کنید تا به محض خریداری این توکن، به کیف پول شما واریز شود.

خلاصه

با توسعه صنعت پرداخت آنلاین، تقاضا برای یک پلتفرم بسیار مقیاس پذیر، هم برای تراکنش های ارز دیجیتال و هم برای تراکنش های فیات افزایش می یابد. به گفته این تیم، COTI به دنبال گسترش مشارکت با پروژه‌ها و بازرگانان بیشتر است و انتظار می‌رود موارد استفاده بیشتری را در آینده نزدیک به پلتفرم بیاورد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
5 1 دیدگاه
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx