آیا خرس‌ها برای قیمت بیت‌کوین در روزهای آتی توطئه چیده‌اند؟

انتشار 3 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

آیا خرس‌ها برای قیمت بیت‌کوین در روزهای آتی توطئه چیده‌اند؟ قیمت بیت‌کوین بعد از رکورد تاریخی قیمت در 69000 دلار در 15 نوامبر; در یک روند خرسی قرار گرفت، که به دلیل انتشار خبر تورم بالای 6.2% در آمریکا بود. در حالی که این اخبار برای دارایی‌های غیر تورمی می‌توانست مفید باشد، اما رد شدن […]

آیا خرس‌ها برای قیمت بیت‌کوین در روزهای آتی توطئه چیده‌اند؟

قیمت بیت‌کوین بعد از رکورد تاریخی قیمت در 69000 دلار در 15 نوامبر; در یک روند خرسی قرار گرفت، که به دلیل انتشار خبر تورم بالای 6.2% در آمریکا بود. در حالی که این اخبار برای دارایی‌های غیر تورمی می‌توانست مفید باشد، اما رد شدن صندوق قابل معامله (ETF) به نام VanEck توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در تاریخ 12 نوامبر سرمایه گذاران را متعجب کرد.

روند نزولی قیمت بیت کوین

در حالیکه این اتفاق کاملا پیش بینی می‌شد; دلایلی که توسط قانون گذاران مطرح شد، سرمایه‌گذاران را تا حدودی غافل‌گیر کرد. سازمان اوراق و بورس آمریکا به ناتوانی در جلوگیری از دستکاری بازار در مقیاس بازار گسترده تر بیت‌کوین اعتراف کرد. دلیلی که توسط این سازمان بیان شد، صرافی‌های غیر قانونی و حجم مبادلات بالا مبتنی بر استیبل کوین تتر است.

تحلیل ساختار بازار گسترده‌تر کاملا مرتبط است بخصوص در نظر بگیرید سرمایه‌گذاران جلسات برگزار شده توسط فدرال رزرو را از نزدیک رصد می‌کنند. بدون توجه به مقدار تیپریگ در برنامه بازخرید دارایی‌ها و سهام فدرال رزرو، حرکات بیت‌کوین در 12 ماه گذشته، نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا را دنبال کرده است.

نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا

همبستگی قیمت بازار و نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری

این همبستگی نزدیک نشان می‌دهد که چقدر سیاست‌‍های پولی فدرال رزرو بر دارایی‌ها با ریسک بیشتر مانند بیت‌کوین تاثیر گذار است. همچنین، در طول سه هفته اخیر، این نرخ بازده از 1.64 به 1.43 درصد کاهش یافته است که یکی از دلایل ریزش در بازار رمزارزها را نشان می‌دهد.

به طور مشخص، فاکتورهای دیگر نیز در پولبک 26 نوامبر تاثیر گذار  بودند. به طور مثال نگرانی‌ها در رابطه با سویه جدید کوید-19 تاثیر گذاشت. با توجه به بازار مشتقه، قیمت بیت‌کوین کمتر از 48000 دلار به خرس‌ها قابلیت کنترل انقضاع قرار دادهای آپشن بیت‌کوین را در روز جمعه می‌دهد.

قراردادهای آپشن خرید و فروش

در نگاه اول، 470 میلیون دلار قراردادهای اختیار خرید روی قراردادهای اختیار فروش با ارزش 285 دلار سایه زده است. اما نسبت خرید به فروش 1.64 است. زیرا ریزش 14 درصدی قیمت، احتمالا بیشتر گاوها را از صحنه حذف کرده است.

اگر قیمت بیتکوین زیر 49،000 دلار در ساعت 8 صبح به وقت جهانی در تاریخ 17 دسامبر باقی بماند، تنها قراردادهای اختیار خرید با ارزش 28 میلیون دلار نقد می‌شوند. به طور خلاصه، اگر بیت‌کوین پایین‌تر از 49،000 دلار معامله شود، هیچ ارزشی در رابطه با خرید بیت‌کوین در این قیمت وجود ندارد.

خرس‌ها با بیت‌کوین زیر 57،000 دلار راحت تر هستند

در اینجا 3 سناریو در رابطه با انقضاع 755 میلیون دلاری قراردادهای اختیار در روز جمعه وجود دارد.  با توجه به قیمت انقضاع، مقدار قراردادهای خرید و فروشی که فعال می‌شوند متفاوت است:

بین 45،000 دلار تا 47،000 دلار:

110 قرارداد خرید در برابر 2،400 قرارداد فروش. مجموع این دو 105 میلیون دلار به نفع قراردادهای آپشن خرید یا همان خرس‌ها  است.

بین 47،000 دلار تا 48،000 دلار:

280 قرارداد خرید در برابر 1900 قرارداد فروش. در مجموع 75 میلیون دلار به نفع قراردادهای فروش ای همان خرس‌ها است.

بین 48،000 دلار تا 50،000 دلار:

1،190 قرارداد خرید در مقابل 1،130 قرارداد فروش. در مجموع بین قراردادهای خرید و فروش توازن برقرار است.

این تخمین قراردادهای آپشن خرید توسط گاوها و قراردادهای فروش به ویژه در معاملات خنثی تا خرسی را در نظر گرفته است. اما این ساده سازی‌ها; استراتژی‌های پیچیده‌تر را نادیده می‌گیرد.

به طور مثال، یک تریدر می‌تواند یک قرارداد آپشن فروش را بفروشد و به طور موثری یک ارتباط مثبت با بیت‌کوین بالای یک قیمت خاص داشته باشد. اما متاسفانه راه ساده‌ای برای تخمین این قضیه وجود ندارد.

گاوها 48،000 دلار یا بالاتر را نیاز دارند

تنها راه برای اینکه گاوها از یک ضرر سنگین در انقضاع 17 دسامبر جلوگیری کنند; نگه‌داشتن قیمت بالای 48،000 دلار است. اما اگر این احساس منفی کوتاه مدت بر بازار مسلط شود، خرس‌ها می‌توانند قیمت را به راحتی 4 درصد از 48،500 دلار کاهش دهند و تا 105 میلیون دلار سود کنند به شرطی که قیمت زیر 47،000 دلار باقی بماند.

اخیرا، داده‌های بازارهای اختیار تا حدودی به قرارداهای اختیار فروش تمایل دارند. بنابراین موجب ایجاد موقعیت‌هایی برای فشار منفی بیشتر است

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx