تحلیل قیمت بیت کوین از دیدگاه سرمایه گذاران بلند مدت

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

آیا قیمت بیت کوین برای سرمایه گذاران بلند مدت جذاب است؟ بیت کوین در 18 ژوئن به پایین ترین سطح خود در سال 2022 رسید. در آن زمان قیمت بیت کوین به زیر 17700 دلار رسید. از آن زمان، ارز دیجیتال شماره یک بازار نوسانات زیادی داشته است. با این حال، بیت کوین به مرور […]

قیمت بیت کوین

آیا قیمت بیت کوین برای سرمایه گذاران بلند مدت جذاب است؟

بیت کوین در 18 ژوئن به پایین ترین سطح خود در سال 2022 رسید. در آن زمان قیمت بیت کوین به زیر 17700 دلار رسید. از آن زمان، ارز دیجیتال شماره یک بازار نوسانات زیادی داشته است. با این حال، بیت کوین به مرور زمان قدرت بیشتری کسب کرده است و دیگر به چنین سطوحی نرسیده است و بیشتر روزها را بالای 20000 دلار معامله شده است.

اکنون، حرکات قیمت بیت کوین ممکن است متفاوت باشد. به گفته یک تحلیلگر CryptoQuant، توماش هانچار، بیت کوین نزدیک به کف قیمتی خود است.

این اتفاق چگونه افتاده است؟

بر اساس تحلیل هانچار، میانگین متحرک ساده 20 روزه  (SMA) بیت کوین سه ماه را در سطوح خنثی سپری کرده است. هانچار با اشاره به این نکته ادامه داد که نسبت سود خروجی دارندگان بلندمدت (LTH) در 20 SMA نشان می‌دهد که; کف قیمتی به یک سوم قیمت اوج خود رسیده است. او اشاره کرد که این وضعیت احتمالاً منجر به تغییر روند بازار از نزولی به صعودی خواهد شد; مانند سال های 2018 و 2019. هانچار گفت:

تا آنجا که به خط میانگین متحرک 20  روزه  از نظر تکنیکال مربوط می شود، بین 10 و 14 ژوئیه ما شاهد جهشی از پایین ترین سطح قیمتی در سال 2020 بوده ایم که اتفاقاً خیلی دور از سطح 0.49 نیست. که کف قیمتی سیکل های بیت کوین را در سال های 2015 و 2018/2019 را برای ما تداعی می کند.

در حالی که ایت تحلیل ممکن است نشان دهد که سرمایه گذاران می توانند شروع به خرید بیت کوین کنند، هانچار تاکید کرد که در این محدوده قیمتی احتیاط کنید. وی خاطرنشان کرد که ممکن است شاهد سقوط مجدد بیت کوین به زیر 20000 دلار قبل از حرکت صعودی رو به بالای آن باشیم.

تحلیل های دیگر چه می گویند؟

پیش از این، گلسنود  پیشنهاد کرده بود که بازار نزولی به طور کامل تمام نشده است. بنابراین آیا سایر شاخص‌ها پیش‌بینی‌های هانچار را تایید می کنند؟

طبق نمودار بیت کوین، بازار فعلی همچنان خنثی است زیرا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA) به رنگ آبی و میانگین متحرک نمایی 50 روزه (زرد) تقریباً در یک سطح بودند. با این روند، ممکن است معامله گران کوتاه مدت بیت کوین بخواهند بدانند بازار به کدام سمت خواهد رفت.

در بازه زمانی طولانی‌تر، میانگین متحرک نمایی 200 روزه (فیروزه‌ای) نشانه‌هایی از روند صعودی را نشان می دهد و محدوده 22500 را حفظ کرده است. این موقعیت ممکن است به این معنی باشد که پیش‌بینی قیمت بیت کوین هانچار می‌تواند درست باشد.

در زمان انتشار این تحلیل، بیت کوین 23176 دلار قیمت گذاری شده است. با افزایش 1.09 درصدی در یک روز گذشته، خرید بیت کوین بیشتر می تواند خطرآفرین باشد. زیرا سرمایه گذاران بلند مدت ترجیح می دهند که صبر کنند تا ببینند تکلیف بازار چه خواهد شد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx