USDC و تتر تحت تأثیر FTX

تتر
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 474 نفر

آشفتگی FTX باعث ایجاد شک در مورد وثیقه استیبل کوین می شود

در میان آشفتگی پیرامون FTX و معامله بایننس، در حال حاضر شایعات متعددی در مورد اثرات احتمالی منتشر شده است. اگر تصاحب بایننس محقق نشود، اثراتی مشابه نابودی سلسیوس و ترا لونا ممکن است ظاهر شود.

در آن زمان، شرکت‌های معروف دیگری مانند Three Arrows Capital سقوط کردند یا، مانند مورد BlockFi، کمی قبل از سقوط، نجات یافتند. با این حال، انحلال‌ها باعث ایجاد یک اثر آبشاری در بازار شد و در نهایت قیمت بیت‌کوین را از ۴۰۰۰۰ دلار به ۲۰۰۰۰ دلار کاهش داد.

کالین وو، خبرنگار چینی، به این شایعات پرداخته است که هر دو USDC و Tether (USDT) Circle ممکن است در این آشفتگی دخیل باشند.

او از طریق توییتر از مدیران عامل هر دو شرکت استیبل کوین خواست تا اطلاعات بیشتری را در مورد روابط مالی خود با FTX و Alameda افشا کنند تا جامعه ارز دیجیتال بداند که آیا خطری وجود دارد یا خیر.

همانطور که وو اشاره کرد، داده های روی زنجیره نشان می دهد که بسیاری از USDC ها از Circle به FTX در حال حرکت هستند. علاوه بر این، گزارش‌هایی مبنی بر اینکه Alameda دومین صادرکننده بزرگ تتر است، وجود دارد. با این حال، پائولو آردوینو، مدیرعامل تتر، به سرعت این شایعات را رد کرد:

تتر هیچ گونه ارتباطی در معرض FTX یا Alameda ندارد.

آردوینو در ادامه توضیح داد که Alameda بر اساس تقاضای مشتریان تتر، بسیاری از USDT را در گذشته صادر و بازخرید کرده است. مدیر عامل تتر گفت: «اما هیچ اعتباری تسویه نشده است. در همان زمان، آردوینو با منتقدان USDT مخالفت کرد و گفت:

آره. اما به نظر می‌رسد که رسانه‌ها در ۵ سال گذشته فقط با ایجاد قهرمان‌ها و انتخاب شوالیه‌های سفید وسواس زیادی داشته‌اند. معلوم شد که تتر کشتی تنگی را اداره می‌کند و همیشه به طور کامل در وثیقه قرار می‌گیرد. رسانه ها نیز باید از این درس درس بگیرند.

به نوبه خود، مدیر عامل Circle، جرمی آلر، نیز وقت خود را برای رد شایعات تلف نکرد. Allaire بیان کرد که “Circle هیچ مواجهه ای با FTX و Alameda ندارد.” وی همچنین تصریح کرد:

سیرکل هرگز به FTX یا Alameda وام نداده است، و هرگز FTT را به عنوان وثیقه دریافت نکرده است، و هرگز موقعیتی در FTT نداشته یا معامله نکرده است. در هر صورت دایره به حساب خود معامله نمی کند.

همانطور که Allaire صحبت کرد، صرافی سم بنکمن به مدت ۱۸ ماه مشتری Circle بوده است، مانند هر مشتری نهادی دیگری. علاوه بر این، Circle یک سهامدار کوچک FTX است و همچنین FTX سهامدار کوچک Circle است. اما Circle یک سهامدار کوچک کراکن، کوین بیس و بایننس US نیز هست.

Allaire توضیح داد که صد درصد جریان های USDC از سیرکل به FTX یا Alameda به سیستم های خودکار تسویه حساب دلاری ۱:۱ برای برش USDC و بازخرید USDC وابسته است.

در مورد وثیقه USDC، Allaire تصریح کرد که حدود ۸۰٪ از ذخایر USDC در اسناد خزانه ایالات متحده با سررسید ۳ ماهه یا کمتر نگهداری می شود و در BNYM نگهداری می شود.

ذخایر نقدی باقیمانده در ۷-۸ بانک در حساب‌های کاملاً مجزا به نفع دارندگان USDC نگهداری می‌شود. آلر نتیجه گرفت که برای همه چیز گواهی وجود دارد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx