قیمت بیت کوین و طلا |بررسی اجمالی هفتگی

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

بیت کوین بیت کوین در دو هفته گذشته در محدوده نسبتاً باریکی نوسان داشته است. بیت کوین در تاریخ 29 ژوئیه با حدود 24000 دلار معامله می شد. بیت کوین برای مدت کوتاهی تا 24500 دلار در 30 ژوئیه نیز افزایش یافت. همزمان با شروع ماه آگوست قیمت بیت کوین کاهش یافت. بطوریکه در 2 […]

بیت کوین و طلا

بیت کوین

بیت کوین در دو هفته گذشته در محدوده نسبتاً باریکی نوسان داشته است. بیت کوین در تاریخ 29 ژوئیه با حدود 24000 دلار معامله می شد. بیت کوین برای مدت کوتاهی تا 24500 دلار در 30 ژوئیه نیز افزایش یافت. همزمان با شروع ماه آگوست قیمت بیت کوین کاهش یافت. بطوریکه در 2 آگوست به زیر 23،000 دلار رسید. از 5 آگوست، قیمت بیت کوین دوباره افزایش یافت، تا اینکه در 8 آگوست به 24200 دلار رسید. بیت کوین در چند روز بعدی به طرز چشمگیری کاهش یافت و تا 10 آگوست به 22،800 دلار رسید، سپس در 11 آگوست به نزدیک به 25،000 دلار رسید. بیت کوین در حال حاضر به قیمت 24000 دلار معامله می شود.

بیت کوین پس از انتشار داده های تورم ماه جولای به محدوده 25000 دلار نزدیک شد. تورم در ماه جولای نسبت به ماه قبلش که تورم به بیشترین میزان خود در چهل سال گذسته رسید، کمی کاهش یافت، همین امر منجر به افزایش در بازارهای سهام و قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال شد، اما کارشناسان هنوز در مورد اینکه این افزایش قیمت‌های اخیر می‌تواند در بلندمدت چه معنایی داشته باشد، تردید دارند. مارکوس سوتیریو، تحلیلگر بازار در کارگزار دارایی دیجیتال گلوبال بلاک، می گوید: فدرال رزرو هنوز در حال بررسی سیاست های انقباضی است و تورم هنوز بالاست، بنابراین ما نمی توانیم در حال حاضر به تغییر بازار امیدوار باشیم. اما این واقعیت که جروم پاول (رئیس فدرال رزرو) گفته است که افزایش نرخ بهره تاثیر قابل توجهی برای من داشته است، به من نشان می دهد که ما در مراحل بعدی این بازار نزولی هستیم که حدوداً هشت ماه از آن می گذرد.

طلا

طلا طی دو هفته گذشته روند صعودی داشت. طلا در 29 ژوئیه با قیمت 1755 دلار معامله می شد و تا 2 آگوست به 1785 دلار رسید. اگرچه تا روز بعد دوباره به 1755 دلار کاهش یافت اما در 5 آگوست به 1795 دلار رسید. از 9 آگوست طلا بین 1785 تا 1800 دلار معامله می شود و در حال حاضر حدود 1795 دلار است.

با وجود کاهش شدید قیمت طلا در روز جمعه، اما همچنان در تایم فریم هفتگی روندی صعودی دارد. زیرا ضعف کلی دلار فشار ناشی از افزایش بازده اوراق قرضه و انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ از سوی فدرال رزرو ایالات متحده را جبران کرد. کاهش اندکی تورم به افزایش قیمت طلا به 1800 دلار کمک کرده است. اما دارایی های با ریسک بالاتر به سرعت نسبت به طلا ترجیح داده شدند و رالی طلا متوقف شد. کریگ ارلام، تحلیلگر OANDA گفت: اگر ریسک پذیری در چند هفته آینده کمرنگ شود، این می تواند از حرکت قیمت طلا به بالای 1800 دلار حمایت کند.

 

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارز ها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx