آموزش کار با گوگل آتنتیکیتور (Google Authenticator)

آموزش کار با گوگل آتنتیکیتور
  • زمان مطالعه: 11دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 3287 نفر

آموزش کار با گوگل آتنتیکیتور (Google Authenticator)

برنامه احراز هویت در اندروید چیست؟ هنگامی که کاربر برای یک حساب ثبت نام می کند و ورود و رمز عبور خود را ارائه می دهد، جزئیات حساب گوگل آتنتیکیتور (Google Authenticator) نیز از کاربر می خواهد که اطلاعات بیشتری را ارائه دهد. چرا و چگونه از گوگل آتنتیکیتور استفاده کنیم؟

گوگل آتنتیکیتور چیست؟

گوگل آتنتیکیتور (Google Authenticator) برنامه‌ای است که توسط شرکت گوگل توسعه یافته است و از افزودن احراز هویت دو مرحله‌ای به حساب‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. این برای اندروید و iOS در دسترس است و برای بسیاری از حساب ها از جمله گوگل، آمازون، فیس بوک و غیره کار می کند.

چگونه از گوگل آتنتیکیتور (Google Authenticator) استفاده کنیم؟

احراز هویت دو مرحله ای به شما این امکان را می دهد که حساب های خود را ایمن تر کنید تا احتمال کمتری وجود داشته باشد که هر مزاحمی هویت آنلاین شما را به خطر بیندازد. لایه اضافه شده احراز هویت با استفاده از فاکتورهای احراز هویت اعمال می شود. اینها سه دسته برای تأیید هویت کاربر هستند: عوامل دانش، مالکیت، و بیومتریک.

گوگل آتنتیکیتور

چرا به آن نیاز دارم؟

ما شاهد یک تغییر بزرگ از محیط های فیزیکی به تنظیمات دیجیتال هستیم. بنابراین، امنیت و حریم خصوصی در حال تبدیل شدن به مسائل مهم هستند. اگر یک مزاحم رمز عبور شما را بداند، اطلاعات و هویت دیجیتال شما در خطر است. بنابراین، اضافه کردن یک لایه دیگر و رمز عبور به شما کمک می کند تا در برابر کلاهبرداری و سرقت آنلاین محافظت کنید.

بنابراین، چرا به جزئیات حساب گوگل آتنتیکیتور نیاز داریم در حالی که یک پیام متنی ساده می تواند یک لایه امنیتی دیگر اضافه کند؟ اگر با پیامک از شما محافظت می شود، اما تلفن شما از دسترس خارج می شود، چه خواهید کرد؟ بله، چنین اتفاقاتی رخ می دهد، و شما نیاز به یک راه حل دارید. پاسخ این مشکل اپلیکیشن Google authenticator است. برای تولید کد نیازی به تلفن شما نیست و همچنین مجبور نیستید شماره تلفن خود را در اختیار هیچ وب سایتی قرار دهید. حتی در حالت پرواز هم کار می کند. من فکر می کنم ما یک مورد کاملاً قانع کننده برای Google Authenticator ایجاد کرده ایم، بنابراین اجازه دهید به نحوه راه اندازی گوگل آتنتیکیتور بپردازیم؟

چگونه گوگل آتنتیکیتور را نصب و راه اندازی کنیم؟

گوگل آتنتیکیتور یک برنامه بسیار ساده است که روی دستگاه‌های اندروید و iOS کار می‌کند، بنابراین می‌توانیم مراحل نصب و راه‌اندازی را جداگانه مورد بحث قرار دهیم تا از هرگونه سوء تفاهم جلوگیری شود.

نحوه راه اندازی Google Authenticator در اندروید

مرحله ۱: برنامه را از فروشگاه GooglePlay دانلود کرده و بر روی دستگاه اندرویدی خود نصب کنید.

مرحله ۲: پس از اتمام نصب، روی دکمه “شروع” کلیک کنید تا راه‌اندازی شود.

مرحله ۳: می توانید جزئیات حساب Google Authenticator خود را در حساب Google خود تنظیم کنید. در غیر این صورت از این مرحله صرف نظر کنید.

مرحله ۴: اکنون، حساب گوگل آتنتیکیتور خود را با استفاده از هر یک از دو روش پیکربندی کنید. می‌توانید بارکد را اسکن کنید یا کلید را وارد کنید، و وقتی دوربین خود را باز می‌کنید و کد QR را اسکن می‌کنید، اسکن آسان‌تر می‌شود. وقتی شناسایی شد، حساب شما اضافه می شود.

گوگل آتنتیکیتور

نحوه راه اندازی گوگل آتنتیکیتور در  iOS

مرحله ۱: برنامه گوگل آتنتیکیتور برای iOS را از AppStore رسمی دانلود کنید.

مرحله ۲: نصب را شروع کنید و پس از تکمیل، روی دکمه “شروع” کلیک کنید تا تنظیمات حساب Google authenticator خود را شروع کنید.

مرحله ۳: می توانید از دو روش برای تنظیم استفاده کنید، یعنی اسکن بارکد یا ضربه زدن به کلید. همانطور که قبلاً در راهنمای اندروید گفتم، فکر می کنم روش اسکن راحت تر است. بنابراین، دوربین خود را باز می کنید و کد QR مربعی و Voila را اسکن می کنید!

سه نکته مفید برای استفاده از تایید دومرحله‌ای گوگل آتنتیکیتور

نکته ۱: برای تنظیم احراز هویت دو مرحله ای برای یک حساب، برنامه Google Authenticator را اجرا کنید و روی “+” در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. روی پیوند “اسکن بارکد” کلیک کنید و کد QR را در صفحه بعدی اسکن کنید. برنامه شروع به تولید یک کد ۶ رقمی می کند.

نکته ۲: برنامه Google Authenticator را می توان در یک دستگاه استفاده کرد. بازیابی حساب یک مشکل طولانی و پیچیده است.

نکته ۳: همیشه حساب‌های مرتبط را قبل از حذف آنها از برنامه Google Authenticator از تلفن قدیمی، دوباره ایجاد کنید.

سوالات متداول

Key در گوگل آتنتیکیتور به چه معناست؟

کلید کد QR یا کد ۳۲ رقمی در جزئیات حساب Google Authenticator است. در تنظیمات احراز هویت دو مرحله ای ارائه شده است، که می تواند اسکن شود یا به صورت دستی در برنامه Authenticator وارد شود.

اگر Google Authenticator خود را گم کنم چه کار کنم؟

به عنوان یک روش احتیاطی، مهم است که از کد خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، درست مانند رمزهای عبور یکبار مصرف جایگزین. همچنین، بیش از یک روش احراز هویت را به حساب های خود مرتبط کنید. می توانید یک برنامه و یک شماره تلفن همراه را برای ایجاد کدهایی که می توانید در تلفن دیگری دریافت کنید، متصل کنید. به عنوان یک جایگزین، می توانید از یک رمز USB و برنامه استفاده کنید تا در صورت گم شدن گوشی همچنان آن توکن را داشته باشید. ذخیره اطلاعات و جزئیات حساب گوگل آتنتیکیتور خود در Google Drive به شما امکان می دهد در صورت گم شدن یا دزدیده شدن تلفن، آن را بازیابی کنید.

چگونه می توانمQR کد برنامه Authenticator را دریافت کنم؟

هنگام نصب، انتخاب گزینه اسکن، کد QR را به شما نشان می دهد.

چگونه گوگل آتنتیکیتور خود را به تلفن جدید منتقل کنم؟

انتقال جزئیات حساب گوگل آتنتیکیتور شما یک فرآیند دقیق است.

اگر گوگل آتنتیکیتور را حذف کنم چه اتفاقی می‌افتد؟

حذف برنامه گوگل آتنتیکیتور به این معنی است که دسترسی به هر سرویسی که از طریق این برنامه پیکربندی شده است را از دست خواهید داد. بنابراین، پیروی از روش صحیح پشتیبان گیری و انتقال تأیید کننده گوگل به تلفن جدید، همانطور که در بالا توضیح داده شد، بسیار مهم است.

آموزش کار با گوگل آتنتیکیتور

جمع بندی

احراز هویت دو مرحله ای یک گام مهم در حفظ هویت دیجیتال، اعتبارنامه و جزئیات ورود به سیستم برای حساب های شخصی و مالی است. جزئیات حساب گوگل آتنتیکیتور به شما امکان می دهد تا احراز هویت ۲FA را به راحتی برای همه انواع حساب ها پیکربندی و استفاده کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx