رئیس کمیته بازار مالی دومای روسیه: همستر کامبت کلاهبرداری است!

انتشار 2 ماه قبل
آنچه می‌خوانید...

آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته بازار مالی دومای روسیه، اعلام کرد که بازی محبوب همستر کامبت که بر اساس مدل “tap-to-earn” طراحی شده است، یک کلاهبرداری است و باید در روسیه متوقف شود. آکساکوف تاکید کرد که این بازی با دستکاری روانی شهروندان، آن‌ها را به این باور می‌رساند که می‌توانند با کمترین تلاش از طریق […]

همستر کامبت کلاهبرداری است

آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته بازار مالی دومای روسیه، اعلام کرد که بازی محبوب همستر کامبت که بر اساس مدل “tap-to-earn” طراحی شده است، یک کلاهبرداری است و باید در روسیه متوقف شود. آکساکوف تاکید کرد که این بازی با دستکاری روانی شهروندان، آن‌ها را به این باور می‌رساند که می‌توانند با کمترین تلاش از طریق بازی کردن، ثروتمند شوند.

رئیس کمیته بازار مالی دومای روسیه: همستر کامبت یک کلاهبرداری است و باید متوقف شود

همستر کامبت، بازی‌ای که در آن بازیکنان نقش یک همستر که مدیرعامل یک صرافی ارز دیجیتال مجازی است را بر عهده دارند، از سوی رهبران روسی با بدبینی شدیدی مواجه شده است. آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته بازار مالی دومای روسیه، خواستار ممنوعیت بازی همستر کامبت در این کشور شده و آن را کلاهبرداری خوانده است.

آکساکوف در گفتگو با رسانه‌های محلی بیان کرد:

«چنین چیزهایی باید متوقف شوند. به نظر من، این بازی (همستر کامبت) به وضوح یک کلاهبرداری است. دستکاری و استفاده از روان‌شناسی شهروندان، به ویژه کسانی که واقعا نمی‌خواهند کار کنند، اما خیال می‌کنند که می‌توانند با حداقل تلاش، ثروتمند شوند.»

علاوه بر این، آکساکوف فعالیت‌هایی که کاربران همستر کامبت برای کسب سکه‌های مجازی بیشتر که در یک ایردراپ آینده توزیع خواهد شد، باید انجام دهند را مورد انتقاد قرار داد و آن‌ها را «تقریبا نوعی روان‌پریشی» خواند. او افزود: «مردم ساده‌لوح هستند، مردم به راحتی تحت تاثیر قرار می‌گیرند و این بازی‌ها گاهی تا حد اعتیاد به اینترنت پیش می‌رود.»

همستر کامبت

موفقیت چشمگیر یک بازی در روسیه

بر اساس گزارش‌های محلی، معرفی این بازی باعث شده است فروش دستگاه‌های ماساژ عضله که برای ضربه زدن مکرر به صفحه نمایش موبایل استفاده می‌شوند، از ماه می تا ژوئن تقریبا سه برابر شود.

حتی با وجود اینکه کشورهایی مانند ایران همستر کامبت را به عنوان یک ابزار «جنگ نرم» در نظر می‌گیرند، پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام، اخیرا از تأثیر این بازی بر کاربرانش تمجید کرده است. دوروف بر این باور است که همستر کامبت ممکن است اولین تماس چندین میلیون نفر با فناوری بلاک‌چین باشد، به‌ویژه زمانی که توکن آن بر روی پلتفرم تن (TON) ایردراپ شود.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx