احتمال اینکه هریس قبل از انتخابات سیاستی جامع درباره کریپتو ارائه دهد کم است

انتشار 1 هفته قبل
آنچه می‌خوانید...

به گفته منابع آگاه، بعید است که کامالا هریس تا قبل از انتخابات موضع واضحی در مورد ارزهای دیجیتال اتخاذ کند. مقامات ارشد کمپین او در حال گفتگو با گروهی از متخصصان کریپتو هستند تا درباره نگرانی‌های مرتبط با سیاست‌گذاری بحث کنند، اما به نظر نمی‌رسد که قبل از رای‌گیری، تغییر بزرگی اتفاق بیفتد. جلب […]

هریس کریپتو

به گفته منابع آگاه، بعید است که کامالا هریس تا قبل از انتخابات موضع واضحی در مورد ارزهای دیجیتال اتخاذ کند. مقامات ارشد کمپین او در حال گفتگو با گروهی از متخصصان کریپتو هستند تا درباره نگرانی‌های مرتبط با سیاست‌گذاری بحث کنند، اما به نظر نمی‌رسد که قبل از رای‌گیری، تغییر بزرگی اتفاق بیفتد.

جلب توجه کمپین هریس

کمپین انتخاباتی هریس هفته گذشته با اظهار نظری کوتاه درباره کریپتو توجه‌ها را جلب کرد، اما به گفته منابع آگاه، در هفته‌های باقی‌مانده تا انتخابات نباید انتظار تغییرات بزرگی داشت.

یکی از افرادی که در جریان گفتگوهای میان تیم هریس و متخصصان حوزه کریپتو است، می‌گوید هریس در اظهارات خود به طور کلی اشاره کرد که ریاست جمهوری او از فناوری‌های نوآورانه مثل هوش مصنوعی و دارایی‌های دیجیتال حمایت می‌کند و در عین حال از مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران محافظت خواهد کرد. به گفته این شخص، این بحث‌ها همچنان در سطح کلی هستند و احتمالا تا زمان انتخابات جزئیات بیشتری از موضع هریس منتشر نخواهد شد. به نظر می‌رسد که کریپتو یکی از چندین نوآوری اقتصادی است که هریس در کمپین خود به آن اشاره خواهد کرد.

هریس کریپتو

افراد آشنا با این موضوع گفتند که مقامات ارشد کمپین هریس در حال گفتگو با تعداد محدودی از مدیران صنعت کریپتو، از جمله افرادی از شرکت‌های ریپل لبز (Ripple Labs) و کوین‌بیس (Coinbase) هستند. پاول گروال، مدیر حقوقی کوین‌بیس، یکی از کسانی است که در این نشست‌ها حضور داشته است.

گروال در مصاحبه‌ای با کوین‌دسک گفته است: «پیشرفت واقعی است» و اشاره کرده که تغییرات موضع نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه در طول چند هفته اخیر شگفت‌انگیز بوده است. او اعلام داشته: «تنها چیزی که ما می‌خواهیم، قوانین منطقی است و ما از آن‌ها پیروی خواهیم کرد.»

وی در ادامه گفت که از پاسخ کمپین هریس خوشبین است و اضافه کرد که درک تیم او از نیازهای صنعت و سرمایه‌گذاران کریپتو در حال رشد است، اگرچه تصمیمات نهایی ممکن است مدتی طول بکشد؛ او گفت: «گاهی اوقات مسائل کمی بیشتر از آنچه انتظار داریم زمان می‌برد.»

رایزنی با هر دو کمپین انتخابات آمریکا

بر اساس گفته‌های او، گفتگوها با هر دو کمپین هریس و ترامپ به طور منظم در حال انجام است. اگرچه شرکت ریپل از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده، اما دیگر افرادی که در این جلسات حضور دارند، به صراحت بیان کردند که انتظار نمی‌رود کمپین هریس به طور کامل و دقیق برنامه‌ای برای تنظیم مقررات کریپتو تا قبل از انتخابات ارائه دهد. گروال همچنین اضافه کرد که برای کمپین‌ها عملا ممکن نیست تا به صورت جامع و کامل به مسائل مرتبط با قانون‌گذاری کریپتو بپردازند. به گفته او: «انتظار داشتن رویکرد کامل و دقیق نسبت به تنظیم قوانین کریپتو برای کمپین‌ها واقع‌بینانه نیست.»

انتخابات آمریکا

آنتونی اسکاراموچی، یکی از مشاوران سابق ترامپ و بنیانگذار اسکای‌بریج کپیتال (SkyBridge Capital)، اخیرا در رویدادی اعلام کرد که در حال همکاری با کمپین هریس برای شکل‌دادن به موضع او در مورد سیاست‌های کریپتو است.

با این حال، کمپین هریس تاکنون واکنشی به درخواست‌ها برای توضیح در مورد استراتژی‌های کریپتویی نداشته است.

آیا واقعا هریس از کریپتو اعلام حمایت کرده است؟

لحن حمایتی هریس در اولین اشاره‌اش به این فناوری، شبیه به موضع قبلی جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا درباره کریپتو است، وقتی که دستور اجرایی معروف او اعلام کرد کاخ سفید از پیشرفت‌های تکنولوژیکی و رقابت‌پذیری ایالات متحده حمایت می‌کند؛ البته تا جایی که این پیشرفت‌ها به مصرف‌کنندگان آسیب نرساند. با این حال، این دستور قبل از سقوط FTX و چندین شرکت بزرگ دیگر در حوزه ارزهای دیجیتال صادر شده بود و پس از آن، نهادهای مالی دولتی آمریکا تلاش کردند که ارتباط سیستم بانکی با ارزهای دیجیتال را محدود کنند و اقدامات حقوقی متعددی علیه این صنعت صورت گرفت.

یکی از منابع نزدیک به کمپین هریس گفت که هدف از اظهار نظر اخیر هریس این بود که به علاقه‌مندان به کریپتو اطمینان دهد که صدای آن‌ها شنیده شده است، اگرچه هریس هنوز نمی‌داند چه کسانی در کنگره حضور خواهند داشت و بنابراین نیاز دارد که در مورد استراتژی‌های قانون‌گذاری انعطاف‌پذیر باشد.

حمایت هریس از کریپتو

از طرف دیگر، ترامپ که در گذشته نسبت به کریپتو بدبین بود، اکنون به طور کامل از آن حمایت می‌کند. یکی از جدیدترین پروژه‌های تجاری خانواده او در حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است، هرچند این پروژه با برخی انتقادات از سوی حامیان ارزهای دیجیتال مواجه شده است. ترامپ اعلام کرده است که در صورت انتخاب مجدد، آمریکا را به «پایتخت جهانی کریپتو» تبدیل خواهد کرد.

نظرسنجی‌هایی که از سوی صنعت کریپتو تامین مالی شده‌اند نشان می‌دهند که مسائل مربوط به ارزهای دیجیتال ممکن است بر ترجیحات رای‌دهندگان تاثیر بگذارد. گروال می‌گوید: «رای‌دهندگان حوزه ارزهای دیجیتال، به وضوح در این انتخابات صدای خود را بلند کرده‌اند و کمپین‌ها به طور طبیعی به سمت افرادی متمایل می‌شوند که فکر می‌کنند در نوامبر بیشترین تاثیر را خواهند داشت.»

پیروزی هریس در انتخابات به اندازه‌ای که بازار تصور می‌کند اثر منفی ندارد

معامله‌گران شرکت QCP Capital مستقر در سنگاپور روز دوشنبه اعلام کردند که پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات ممکن است به اندازه‌ای که بازار تصور می‌کند، برای کریپتو منفی نباشد.

این شرکت گفت: “پیروزی هریس در انتخابات ممکن است به اندازه‌ای که بازار تصور می‌کند منفی نباشد. هریس در یکی از جمع‌آوری‌های کمک‌های مالی اعلام کرد که از رشد بخش کریپتو حمایت خواهد کرد.”

هریس طی آخر هفته اعلام کرد که اگر حزب او انتخاب شود، آن‌ها از “فناوری‌های نوآورانه مانند هوش مصنوعی و دارایی‌های دیجیتال حمایت خواهند کرد و در عین حال از مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران محافظت خواهند کرد.”

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
می خواهم از پاسخ به کامنتم مطلع شوم
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
در سریعترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهیم دادx