توکن سوزی لونا کلاسیک در بایننس انجام شد

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

توکن سوزی لونا کلاسیک قرار بود توکن سوزی لونا کلاسیک (LUNC) صرافی ارز دیجیتال بایننس قیمت را افزایش دهد. حداقل، این حدس و گمان بسیاری از معامله گران کریپتو بود. اما معلوم شد که تأثیر آن بسیار کم است. از زمانی که این مکانیسم یک هفته پیش اجرا شد، بایننس بر اساس توییت روز دوشنبه […]

توکن سوزی لونا کلاسیک

توکن سوزی لونا کلاسیک

قرار بود توکن سوزی لونا کلاسیک (LUNC) صرافی ارز دیجیتال بایننس قیمت را افزایش دهد. حداقل، این حدس و گمان بسیاری از معامله گران کریپتو بود. اما معلوم شد که تأثیر آن بسیار کم است.

از زمانی که این مکانیسم یک هفته پیش اجرا شد، بایننس بر اساس توییت روز دوشنبه چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل  صرافی بایننس، اعلام کرد که این صرافی مقداری لونا کلاسیک را به ارزش 1.8 میلیون دلار سوزانده است. این مقدار تنها 0.08٪ از کل عرضه این توکن را نشان می دهد. این مقدار بسیار ناچیز است که نمی تواند تأثیر ملموسی بر عرضه بیش از حد این ارز دیجیتال بگذارد.

به گفته کوین گکو، قیمت لونا کلاسیک در 24 ساعت گذشته 12 درصد کاهش یافت و به 0.0003037 دلار رسید.

لونا کلاسیک نماد اصلی بلاک چین ترا کلاسیک است که در ماه می سقوط شدیدی داشت و 60 میلیارد دلار ارزش بازار را از بین برد. استیبل کوین الگوریتمی پروژه پیوند خود را با دلار از دست داد و لونا کلاسیک ، توکنی که قرار بود تثبیت کننده آن باشد، دچار ابر تورم شد. در حالی که اکثر توسعه دهندگان و پروژه های رمزنگاری این بلاک چین را ترک کردند، برخی از اعضای جامعه تلاش کردند با معرفی طرحی که عرضه متورم توکن را کاهش می دهد، جان تازه ای به شبکه بدهند.

هفته گذشته کوین دسک گزارش داد که لونا کلاسیک پس از اینکه بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات، از طرح کاهش عرضه خود رونمایی کرد، قیمت خود را تقریبا دو برابر کرد. این صرافی ارز دیجیتال مکانیزمی را اجرا کرد که همان مقدار سکه را از بین می برد که کارمزدی که از معاملات لونا کلاسیک جمع آوری می کند.

بر اساس داده های کوین مارکت کپ، لونا کلاسیک با حجم معاملات پس از بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) سومین دارایی پرمعامله در بایننس شد. توکن سوزی بر اساس حجم معاملات توکن بین 21 سپتامبر و 1 اکتبر محاسبه شد. بنابراین بایننس 5.6 میلیارد توکن را با ارسال آنها به یک آدرس برگشت ناپذیر بر اساس داده های بلاکچین از گردش خارج کرد.

با توجه به اینکه بیش از 6.8 تریلیون توکن لونا کلاسیک در گردش وجود دارد، نرخ توکن سوزی به مقدار ناچیز 0.08٪ از کل عرضه می رسد،  که به صورت سالانه تنها چند درصد کاهش می یابد. یک معامله گر ارز دیجیتال که با نام مستعار Ogle استفاده می کند، در یک چت تلگرامی به کوین دسک گفت: طرح بایننس از نظر تأثیر مستقیم بی معنی است.

“با این سرعت، با فرض اینکه حجم همچنان به اندازه فعلی بالا باشد (که من شک دارم)، 15 سال طول می کشد تا به هدف توکن سوزی کلی برسد.”

چه اتفاقی برای لونا کلاسیک افتاد؟

صنعت کریپتو همیشه پر از بحث و جدل های مختلف بوده است. در اواسط سال 2022، رسوایی پیرامون شرکت ترافرم لبز، شرکتی که در حال حاضر از توکن لونا پشتیبانی می‌کند، از کاهش شدید قیمت ارزهای دیجیتال خبر داد. فروش گسترده استیبل کوین UST منجر به از دست رفتن 99.9 دردصدی قیمت لونا شد.

پس از آن، زنجیره ترا به دو بخش تقسیم شد، لونای اصلی که اکنون با نام لونا کلاسیک (LUNC) شناخته می‌شود و توکن جدید که نام لونا (LUNA) را حفظ کرده است. بنابراین، این رویداد چگونه لونا کلاسیک را شکل داد و این توکن که شدیدا توسط جامعه لونا حمایت می‌شود به کجا می‌رود؟

تکامل لونا کلاسیک

ترافرم لبز در سال 2018 توسط یک توسعه دهنده اهل کره جنوبیبه نام دو کوان با هدف تغییر سیستم های مالی مدرن تاسیس شد. این کار منجر به ایجاد ارز دیجیتال لونا و TerraUSD (UST) شد که ترافرم لبز آن را یک استیبل کوین نامید. استیبل‌کوین‌ها معمولاً ارزش خود را به دارایی امن‌تری مانند دلار آمریکا پیوند می دهند، اما ترافرم لبز رویکردی غیرمتعارف برای تثبیت ارزش TerraUSD  اتخاذ کردند. این شبکه از الگوریتمی برای حفظ پیوند 1 دلاری استیبل کوین خود با استفاده کرد.

در 6 آوریل 2022، ارزش لونا به اوج ۱۱۶ دلاری خود رسید. با این حال، یک ماه بعد در می 2022، به دلایلی که هنوز نامشخص است، سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال شروع به تخلیه TerraUSD (UST) در مقادیر انبوه کردند. این امر باعث شد که UST پیوند خود با دلار را از دست بدهد و باعث شد که عرضه و ارزش لونا در گردش از کنترل خارج شود. سرمایه گذاران ضررهای قابل توجهی متحمل شدند و باعث شد 60 میلیارد دلار از ارزش بازار لونا و 500 میلیارد دلار از کل بازار یک شبه از بین برود.

به عنوان بخشی از استراتژی احیای لونا، دو کوان طرحی را برای بازیابی پیشنهاد کرد که در آن زنجیره لونا تحت یک هارد فورک قرار گرفت و به دو زنجیره تقسیم شد و زنجیره جدید فاقد استیبل کوین بود. اعتبار سنجی های لونا این طرح را در 25 می 2022 تأیید کردند و در 28 می، شبکه لونا 2 راه اندازی شد. لونا کلاسیک به توکن جدید بلاک چین ترا کلاسیک تبدیل شد، در حالی که لونا به توکن اصلی ترا2 تبدیل شد.

پیشنهاد توکن سوزی لونا کلاسیک

لونا کلاسیک تحت فشارهای خیل عظیمی از سرمایه گذاران قرار داشت. یک پیشنهاد حاکمیتی که در سپتامبر 2022 در فروم ترا ارسال شد، به رأی گذاشته شد و به تصویب رسید و توکن سوزی 1.2 درصدی لونا کلاسیک را برای همه تراکنش‌های شبکه معرفی کرد. این مالیات ها به صورت دوره ای برای کاهش عرضه در گردش لونا کلاسیک و افزایش تقاضای آن توکن سوزی (سوزانده) می شود.

توکن سوزی لونا کلاسیک چگونه کار می کند؟

توکن سوزی لونا کلاسیک با ارسال توکن های لونا کلاسیک به یک آدرس غیرقابل بازیابی کار می‌کند. صرافی های بزرگ ارز دیجیتال مانند بایننس در حال حاضر از توکن سوزی لونا کلاسیک پشتیبانی می کنند. در 3 اکتبر 2022، چانگ پمپ ژائو، مدیر عامل بایننس، گفت که صرافی حدود 1.8 میلیون دلار لونا کلاسیک را سوزانده است. این توکن سوزی شامل مالیات (کارمزد معاملات) در معاملات اسپات و مارجین لونا کلاسیک در صرافی بود. اولین توکن سوزی توسط بایننس شاهد افزایش بیش از 60 درصدی قیمت لونا کلاسیک در عرض چند ساعت بود. بایننس همچنین اعلام کرد که توکن سوزی لونا کلاسیک هر دوشنبه تکمیل خواهد شد.

آینده لونا کلاسیک

صنعت کریپتو به دلیل سقوط بلاک چین اصلی ترا در می 2022 به شدت متزلزل شد و بسیاری هنوز زیان خود را جبران نکرده اند. همچنین، تحقیقات در مورد نقش دو کواندر فروپاشی بلاکچین همچنان ادامه دارد. با وجود این مشکلات، بلاکچین لونا کلاسیک به لطف برنامه توکن سوزی خود نشانه‌های امیدوارکننده‌ای از خود نشان داده است. این توکن پس از اعلام حمایت بایننس از توکن سوزی لونا کلاسیک یک روند صعودی را شروع کرد. همین موضوع باعث امیدواری دوباره سرمایه گذاران شد. باید منتظر بمانیم که بعد از طی شدن زمستان ارزهای دیجیتال آیا لونا کلاسیک می‌تواند سرمایه گذاران خود را روسفید کند یا خیر؟

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
می خواهم از پاسخ به کامنتم مطلع شوم
اطلاع از
guest

2 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
محسن
محسن
2 سال ها قبل

حتی اگه ۱۵ سال هم طول بکشه من پای لونا هستم

افرا
افرا
1 سال قبل
پاسخ دهید  محسن

پیروز باشی

0
در سریعترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهیم دادx