پلاتیپوس ۲.۴ میلیون دلار از وجوه هک شده را بازیابی کرد

پلاتیپوس
  • زمان مطالعه: 2دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 422 نفر

پس از هک شدن پروتکل دیفای پلاتیپوس (Platypus) در روز گذشته، حداقل ۲.۴ میلیون USDC با کمک بلاک‌سک (BlockSec)، شرکت امنیتی بلاکچین، به این پلتفرم بازگردانده شد.

طبق گفته بلاک‌سک، از ۹.۱ میلیون دلار وجوه دزدیده شده از پلاتیپوس، مهاجم فقط می تواند ۲۷۰،۰۰۰ دلار را نقد کند. براساس داده‌های زنجیره‌ای، حدود ۸.۵ میلیون دلار از وجوه دزدیده شده در قراردادی که به آن منتقل شده بود، مسدود شده است و ۳۸۰۰۰۰ دلار دیگر طور تصادفی به آوه بازگردانده شده است.

بازیابی بخشی از وجوه دزدیده شده از پلاتیپوس حول برنامه بلاک‌سک برای استفاده از شکاف موجود در قرارداد مهاجم بود. یاجین ژو، یکی از بنیانگذاران بلاک‌سک به وبسایت دی‌بلاک گفت:

«با استفاده از این شکاف، پروژه می‌تواند وجوه قرارداد مهاجم را به حساب خود منتقل کند.»

برای بازگرداندن رمزارزها، بلاک‌سک از یک تابع تماس برگشتی (CallBack function) در قرارداد مهاجم استفاده کرد. ژو اشاره کرد:

“این حمله از طریق واسط تماس برگشتی وام فوری در قرارداد حمله راه اندازی شد. این تابع فراخوانی هیچ کنترل دسترسی ندارد و در طول این تابع فراخوانی، مهاجم منطق را برای تایید USDC به قرارداد پروژه (که یک پروکسی است) رمزگذاری کرده بود.”

بنابراین پروژه می تواند ابتدا تابع callback در قرارداد مهاجم را برای تایید USDC به قرارداد پروژه فراخوانی کند. سپس قرارداد پروژه می تواند USDC را از قرارداد مهاجم با ارتقاء پروکسی به یک پیاده سازی جدید خارج کند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx