ادغام اتریوم چیست؟ همه چیز درباره The Merge

ادغام اتریوم
  • زمان مطالعه: 10دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4980 نفر

ادغام اتریوم چیست؟

ادغام (Merge) نشان‌دهنده پیوستن لایه اجرایی موجود اتریوم (شبکه اصلی که امروزه از آن استفاده می‌کنیم) با لایه اجماع اثبات سهام جدید آن، بیکن چین (Beacon Chain) است. این بروزرسانی نیاز به استخراج انرژی بر را از بین می برد و در عوض شبکه را با استفاده از اثبات سهام ایمن می کند. یک گام واقعاً هیجان انگیز در تحقق چشم انداز اتریوم – مقیاس پذیری، امنیت و پایداری بیشتر.

ادغام اتریوم

مهم است به یاد داشته باشید که در ابتدا، بیکن چین به طور جداگانه از شبکه اصلی اجرا می شد. شبکه اصلی اتریوم (شامل تمام حساب‌ها، موجودی‌ها، قراردادهای هوشمند و وضعیت بلاک چین) همچنان با اثبات کار محافظت می‌شود، حتی در حالی که زنجیره بیکن با استفاده از اثبات سهام به صورت موازی اجرا می‌شود. نزدیک شدن به ادغام زمانی است که این دو سیستم در نهایت با هم یکی می شوند و اثبات کار به طور دائم با اثبات سهام جایگزین می شود.

بیایید یک مثال بزنیم. تصور کنید اتریوم یک سفینه فضایی است که با موتور اولیه خود(شبکه اصلی) کاملاً برای یک سفر بین ستاره ای آماده نیست. زنجیره بیکن،یک موتور جدید است. پس از آزمایش های قابل توجه، تقریباً زمان تعویض موتور جدید با موتور قدیمی در اواسط پرواز فرا رسیده است. ادغام موتور جدید و کارآمدتر را در سفینه موجود جایگذاری می‌کند. موتوری که آماده است چندین سال نوری را طی کند و کیهان را درگیر کند.

ادغام اتریوم

ادغام با شبکه اصلی اتریوم

از زمان پیدایش، مکانیزم اثبات کار شبکه اصلی را ایمن کرده است. این همان بلاک چین اتریوم است که همه ما به آن عادت کرده‌ایم. شامل هر تراکنش، قرارداد هوشمند و موجودی از زمان شروع آن در جولای ۲۰۱۵. در طول تاریخ اتریوم، توسعه‌دهندگان به سختی مشغول آماده‌سازی برای انتقال نهایی از اثبات کار به اثبات سهام بوده‌اند. در ۱ دسامبر ۲۰۲۰، زنجیره بیکن ایجاد شد، که از آن زمان به عنوان یک بلاک چین مجزا برای شبکه اصلی وجود داشته و به صورت موازی اجرا می شود.

زنجیره بیکن تراکنش های شبکه اصلی را پردازش نکرده است. در عوض، با توافق بر روی اعتبارسنجی‌های فعال و مانده حساب‌های آن‌ها، در مورد وضعیت خود به اجماع رسیده است. پس از آزمایش های گسترده، نوبت زنجیره بیکن برای دستیابی به اجماع در مورد موارد بیشتر به سرعت نزدیک می شود. بعد از ادغام، زنجیره بیکن موتور اجماع برای همه داده های شبکه، از جمله تراکنش های لایه اجرا و مانده حساب ها خواهد بود. ادغام نشان دهنده سوئیچ رسمی برای استفاده از زنجیره بیکن به عنوان موتور تولید بلوک است. ماینینگ دیگر وسیله ای برای تولید بلوک های معتبر نخواهد بود. در عوض، تایید کنندگان اثبات سهام این نقش را بر عهده می گیرند و مسئولیت پردازش اعتبار همه تراکنش ها و بلوک های پیشنهادی را بر عهده خواهند داشت.

هیچ تاریخی گم نمی شود. همانطور که شبکه اصلی با زنجیره بیکن ادغام می شود، کل تاریخچه تراکنش های اتریوم را نیز ادغام می کند. شما نیز نیازی به انجام کاری ندارید. وجوه شما امن است.

ادغام چه تاریخی انجام می شود؟

طبق پست وبلاگی که توسط بنیاد اتریوم منتشر شد، ارتقای “Bellatrix” قبل از ادغام و در ۶ سپتامبر انجام می شود. به دنبال آن ادغام شبکه اصلی اتریوم بین ۱۰ تا ۲۰ سپتامبر فعال خواهد شد. این وبلاگ گفت که ادغام شبکه اصلی اتریوم در دو مرحله انجام می شود، ارتقای «بلاتریکس» و «پاریس». ارتقاء بلاتریکس لایه اجماع اتریوم (زنجیره بیکِن) را به حالت آماده برای ادغام در می‌آورد. ارتقاء بلاتریکس در دوره ۱۴۴۸۹۶ رخ می دهد، که به معنای زمان واقعی ۱۱:۳۴:۴۷ UTC در ۶ سپتامبر است.

پس از ادغام

این نشان دهنده پایان اثبات کار برای اتریوم و آغاز عصر اتریوم پایدارتر و دوستدار محیط زیست است. این بروزرسانی همچنین زمینه را برای ارتقاء مقیاس پذیری بیشتر فراهم می کند که تحت اثبات کار امکان پذیر نیست و اتریوم را یک قدم به دستیابی به مقیاس کامل، امنیت و پایداری که در چشم انداز اتریوم ذکر شده است نزدیک تر می کند.

چه اتفاقی برای ‘اتریوم ۲’ افتاد؟

با نزدیک شدن به ادغام، اصطلاح “Eth2” منسوخ شده است. پس از ادغام «Eth1» و «Eth2» در یک زنجیره واحد، دیگر دو شبکه متمایز اتریوم وجود نخواهد داشت. فقط اتریوم وجود خواهد داشت.

برای جلوگیری از سردرگمی، انجمن اتریوم این موارد را به اشتراک گذاشته است:

‘Eth1’ اکنون لایه اجرا است که تراکنش ها و اجرا ها را مدیریت می کند.
‘Eth2’ اکنون لایه اجماع است که اجماع اثبات سهام را مدیریت می کند.
این به روز رسانی اصطلاحات، فقط قراردادهای نامگذاری را تغییر می دهد و اهداف یا نقشه راه اتریوم را تغییر نمی دهد.

ادغام و زنجیره بیکن

ادغام نشان دهنده پذیرش رسمی زنجیره بیکن به عنوان لایه اجماع جدید برای لایه اجرایی فعلی شبمه اصلی است. به محض اینکه ادغام اتفاق افتاد، اعتباردهنده‌ها برای ایمن کردن شبکه اصلی اتریوم تعیین می‌شوند و استخراج بر روی اثبات کار دیگر ابزار معتبری برای تولید بلوک نخواهد بود. در عوض، بلوک‌ها با اعتبارسنجی گره‌هایی پیشنهاد می‌شوند که اتر را برای حق مشارکت در اجماع استیک کرده‌اند. این ارتقاء زمینه را برای ارتقاء مقیاس پذیری آینده، از جمله شاردینگ فراهم می کند.

ادغام و ارتقاء شانگهای

به منظور ساده‌سازی و به حداکثر رساندن تمرکز روی انتقال موفقیت‌آمیز به اثبات سهام، ارتقای ادغام شامل ویژگی‌های پیش‌بینی‌شده خاصی است. مثلا اتریوم استیک شده درحال حاضر قابل برداشت نیست. به‌روزرسانی شانگهای به دنبال ادغام برنامه‌ریزی شده است، که امکان برداشت را برای استیکرها فراهم کند.

ادغام و شاردینگ

شاردینگ نوع آوری است که با خورد و تجزیه کردن داده ها بر روی بلاکچین سرعت پردازش آنها را بیشتر می کند. در اصل، برنامه این بود که قبل از ادغام روی شاردینگ کار شود تا مشکل مقیاس پذیری را برطرف کند. با این حال، با رونق راه حل های مقیاس پذیری لایه ۲ (مانند پالیگان)، اولویت به تعویض اثبات کار به اثبات سهام از طریق ادغام تغییر کرده است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx