آیا اتریوم سقف عرضه دارد؟

آیا اتریوم سقف عرضه دارد؟
  • زمان مطالعه: 11دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1004 نفر

آیا اتریوم سقف عرضه دارد؟

ما اغلب این استدلال را می شنویم که بیت کوین حفاظت شده در برابر تورم است زیرا; عرضه آن به ۲۱ میلیون محدود شده و هر چهار سال هاوینگ اتفاق می افتد. این منجر به این تصور غلط شده است که ارزهای دیجیتال ; بدون سقف عرضه، تورمی هستند، به این معنی که ارزش آنها در طول زمان کاهش می یابد. این سوال پیش می آید که آیا اتریوم (ETH) سقف عرضه دارد؟

در ۱ آوریل ۲۰۱۸، ویتالیک بوترین به شوخی پیشنهاد کرد که کل عرضه ETH به ۱۲۰ میلیون محدود شود. دلایلش؟ برای تضمین اقتصاد پایدارتر برای اتریوم. در حالی که این فقط یک شوخی اول آوریل بود، اما ما را به بحث تورمی در مقابل تورم زدایی پیرامون عرضه ارزهای دیجیتال می برد.

عرضه اتریوم

در طول ICO اتریوم در سال ۲۰۱۴، عرضه کل اتر حدود ۷۲ میلیون بود. هشت سال بعد تا ژوئن ۲۰۲۲ به جلو حرکت کنید و کل عرضه اتریوم کمی بیش از ۱۲۱ میلیون است.

اتریوم سقف عرضه ندارد، اما این بدان معنا نیست که میلیاردها اتر در گردش خواهیم داشت. تعداد اتریوم صادر شده به طور پیوسته در حال کاهش است; به این معنی که تورم یک نگرانی عمده برای اتریوم نیست. همچنین مهم است که در این مرحله توجه داشته باشید که اتریوم و اتریوم کلاسیک پروتکل‌های کاملاً مجزا هستند.

جدا از سقف عرضه سالانه، عرضه آتی اتریوم به شدت به سیاست پولی آن وابسته است.

سیاست پولی اتریوم

در حالی که محدود کردن عرضه کوین یک راه موثر برای مهار تورم است، این تنها راه نیست. می توان این بحث را مطرح کرد که محدودیت عرضه ممکن است در آینده غیرممکن باشد زیرا تامین مالی غیرمتمرکز (DeFi) به رشد خود ادامه می دهد. همانطور که در اتریوم استفاده می شود; سیاست های پولی را می توان برای مهار فشار تورمی بدون تکیه بر محدودیت عرضه اعمال کرد.

شایان ذکر است که اتریوم یک سیاست پولی ثابت ندارد ; سیاست پولی آن بسته به پیشنهادات بهبود اتریوم (EIP) در معرض تغییرات است. این EIP ها نقش مهمی در تعیین زمان بندی عرضه اتریوم ایفا کرده اند. EIP روش رایج پیشنهاد و ایجاد تغییرات در شبکه اتریوم است.

این سیاست پولی به بهترین وجه با پاداش‌هایی که در هر زمان در

اتریوم پرداخت می‌شود، تعریف می‌شود. این پاداش‌ها، که تمایل به افزایش عرضه ETH دارند، شامل اتر صادر شده در هر بلوک و هزینه‌هایی است که به ماینرها پاداش داده می‌شود.

توجه داشته باشید که اتریوم برخلاف سایر آلتکوین‌ها مانند کاردانو، عرضه ثابتی ندارد، به همین دلیل است که سیاست پولی آن را می‌توان به بهترین شکل به عنوان «حداقل صدور برای امنیت شبکه» توصیف کرد. در حال حاضر، انتشار سالانه اتریوم حدود ۳.۶۸ درصد است و در طول زمان به طور پیوسته در حال کاهش است.

در آینده، غیرممکن است که صدور اتر هرگز افزایش یابد. این به لطف عرضه اتریوم ۲.۰ است، که اثبات سهام آن برای کاهش صدور طراحی شده است، و EIP-1559، که سوزاندن را معرفی کرد، و به طور موثر تضمین می کند که بیشتر از ایجاد ETH سوزانده می شود. همچنین، ادغام آتی اتریوم نرخ انتشار را به شدت به زیر ۱ درصد کاهش می دهد. و این ما را به این سوال می‌رساند: آیا اتریوم کاهش قیمت دارد؟

آیا اتریوم کاهش قیمت دارد؟

اتریوم به زودی ممکن است دچار کاهش قیمت شود. اتریوم توانسته است تورم را کنترل کند. با استفاده اتریوم از مکانیزم اجماع اثبات کار، دو عامل اصلی برای کنترل تورم استفاده می‌شود، زمان ساخت بلاک و پاداش‌ بلاک ها. اما با عرضه اتریوم ۲.۰، EIP-1559 و ادغام آتی اتریوم، انتظار می‌رود این شبکه دچار کاهش تورم شود.

اتریوم ۲.۰ مکانیسم اجماع PoS را معرفی کرد و قرار است نرخ انتشار را تا حد زیادی کاهش دهد. معرفی PoS پاداش استخراج تحت PoW را منسوخ کرد. درعوض، یک مقیاس متغیر بین مقدار اتریوم که توسط اعتبارسنجی‌کنندگان شبکه و سودی که به دست می‌آورند معرفی می‌کند و به استخراج‌کنندگان انگیزه بیشتری می‌دهد تا به جای کوین‌های PoW مانند لایت کوین ، ETH استخراج کنند.

EIP-1559 چیست؟

یکی از مهم ترین EIP ها در تعیین عرضه اتریوم EIP-1559 است که یک مکانیسم کاهش تورم را از طریق از بین بردن پایه کارمزد ها معرفی کرد. در آگوست ۲۰۲۱ به اجرا درآمد و مکانیسم سوزاندن ETH را معرفی کرد.

در مرحله اول، EIP-1559 یک پایه کارمزد برای همه تراکنش ها، که بسته به فعالیت شبکه محاسبه می شود، معرفی کرد. پس از پرداخت، پایه کارمزد، فوراً سوزانده می شود. این به این معنی است که ماینرها دیگر انگیزه ای برای تأیید تراکنش با هزینه های گاز بالاتر ندارند زیرا آنها این هزینه های گاز را دریافت نمی کنند.

این بدان معناست که عرضه کلی اتریوم کاهش می یابد، زیرا اتریوم بیشتر از طریق سوخت هزینه از بین می رود. از آنجایی که هزینه سوزاندن کارمزد به فعالیت شبکه بستگی دارد، هر چه تراکنش ها در شبکه اتریوم بیشتر باشد، ETH بیشتر سوزانده می شود و صدور کمتر می شود.

سوزاندن کارمزد برای از بین بردن پایه کارمزد های ETH که کاربران برای تراکنش های بلاک چین اتریوم می پردازند، طراحی شده است. توجه داشته باشید که پایه کارمزد، حداقل مورد نیاز برای اضافه شدن یک تراکنش به بلوک اتریوم است. به طور معمول، کاربران همچنین می توانند برای تایید سریع تر تراکنش های خود، هزینه های اولویت را بپردازند. با این حال، فقط پایه کارمزد ها سوخته اند.

ادغام اتریوم

ادغام اتریوم (EIP-3765) تغییر رسمی از یک توافق اثبات کار به یک اجماع اثبات سهام است. در ۱۵ مارس ۲۰۲۲، بنیاد اتریوم اعلام کرد که Merge آماده استقرار در شبکه عمومی اتریوم است. انتظار می‌رود که در سه‌ماهه سوم یا چهارم سال ۲۰۲۲ به‌طور کامل اعمال شود. این موضوع چگونه بر عرضه این ارز دیجیتال تأثیر می‌گذارد و آیا روی سقف دار شدن اتریوم تأثیر می‌گذارد؟

مهمترین جنبه ادغام نصف شدن سه برابری صدور ETH است. هنگامی که Mainnet با زنجیره ETH2 Beacon ترکیب می شود، به طور موثری انتشار ETH را تا ۹۰٪ کاهش می دهد.

تخمین زده می شود که صدور روزانه از ۱۵K ETH به حدود ۱.۵ ETH با تکمیل ادغام کاهش یابد. این باعث کاهش شدید نرخ انتشار سالانه به زیر ۱٪ می شود و در بلندمدت ممکن است به زیر صفر برسد.

با استفاده از شبیه‌ساز ادغام اتریوم در Ultra Sound Money، می‌توان مشاهده کرد که رشد عرضه سالانه حدود -۱.۹٪ است.

نتیجه

بنابراین، آیا اتریوم سقف عرضه دارد؟ نه. در حالی که اتریوم به عنوان یک ارز دیجیتال تورمی در نظر گرفته می شد، یک سری ارتقاء از اتریوم ۲.۰، EIP-1559 و ادغام آینده اتریوم باعث کاهش تورم اتریوم می شود. به روز رسانی EIP-1559 یکی از مهم ترین ها در شبکه اتریوم است. این یک مکانیسم کاهش تورم را از طریق تخریب پایه کارمزد معرفی می کند. و ادغام اتریوم آتی نرخ انتشار را به شدت به زیر ۱ درصد کاهش می دهد.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارز ها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx