وگا پروتکل شبکه و توکن خود را بازنشسته می‌کند؛ آیا توکن جدیدی در راه است؟

انتشار 2 هفته قبل
آنچه می‌خوانید...

پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال وگا پروتکل (Vega Protocol) پیشنهاد داده که بلاکچین خود را بازنشسته کرده و پشتیبانی رسمی از ارز دیجیتال VEGA را متوقف کند. در یک پست وبلاگی در ۳۰ آگوست، وگا پروتکل اعلام کرد که این پیشنهاد با هدف تمرکز بر توسعه و ترویج نرم‌افزار پروتکل و راه‌اندازی یک پروژه جدید به […]

وگا پروتکل

پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال وگا پروتکل (Vega Protocol) پیشنهاد داده که بلاکچین خود را بازنشسته کرده و پشتیبانی رسمی از ارز دیجیتال VEGA را متوقف کند. در یک پست وبلاگی در ۳۰ آگوست، وگا پروتکل اعلام کرد که این پیشنهاد با هدف تمرکز بر توسعه و ترویج نرم‌افزار پروتکل و راه‌اندازی یک پروژه جدید به نام نبولا «Nebula» مطرح شده است. نبولا یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) کامل با نقدینگی تضمین شده خواهد بود و توکن جدیدی به نام NEB خواهد داشت. دارندگان VEGA می‌توانند توکن‌های خود را با NEB مبادله کنند.

پیشنهاد رسمی وگا پروتکل شامل تعلیق معاملات، توزیع مجدد خزانه به استیک کنندگان ارز VEGA و ارائه مشوق‌های تضمین‌شده در قالب رمزارز USDT به اعتبارسنج‌ها برای ادامه فعالیت در شبکه برای دو ماه آینده است.

این پیشنهاد در حال حاضر از حمایت گسترده‌ای برخوردار است، به طوری که ۱.۷ میلیون توکن به آن رأی مثبت داده‌اند و تنها ۲۰۰ توکن رأی منفی داشته‌اند.

تاریخچه وگا پروتکل

وگا ابتدا وایت‌پیپر خود را در سال ۲۰۱۸ منتشر کرد و خود را به‌عنوان یک بلاکچین متمرکز بر معاملات معرفی کرد که برای تسهیل حجم بالای معاملات مشتقات، با تمرکز بر مقیاس‌پذیری بالا و زمان تسویه سریع طراحی شده است. در سال ۲۰۱۹، وگا ۵ میلیون دلار در دور تأمین مالی اولیه به رهبری پانترا کپیتال جذب کرد و در سال ۲۰۲۱ نیز ۴۳ میلیون دلار دیگر در دور تأمین مالی جامعه به دست آورد. در حال حاضر، وگا دارای ۴۲۴ هزار دلار ارزش کل قفل‌شده (TVL) در پروتکل خود است، که بسیار کمتر از پلتفرم‌های مشابه مانند هایپر لیکوئید و dYdX با TVL‌های به ترتیب ۵۴۱ میلیون دلار و ۳۹۵ میلیون دلاری است.


این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx